Forum > Licht

T4 Probleem

(45 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
3-6-2008 22:04

LJ TDD schreef:

Omdat Botex en Showtec en dat soort fabrikanten vooral proberen om de spullen zo goedkoop mogelijk te krijgen. Kan het makkelijk een fabricage fout zijn wat bij ons heel vaak helpt is de stroom er af halen en dan opnieuw er in doen.
ja, dat zal het zijn, het komt omdat het zo goedkoop mogelijk gemaakt is......
En fabrikage fout komt meestal in de eerste paar uur boven water, niet na maanden gebruik.......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Fritz-eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-2-2004
Laatste: 6-6-2015
3-6-2008 22:35

LJ TDD schreef:

Omdat Botex en Showtec en dat soort fabrikanten vooral proberen om de spullen zo goedkoop mogelijk te krijgen. Kan het makkelijk een fabricage fout zijn wat bij ons heel vaak helpt is de stroom er af halen en dan opnieuw er in doen.
Sorry maar aan zo'n opmerking heb ik dus echt helemaal niets... Ik maak geregeld zo'n barretje open, vervang bijvoorbeeld een triac, heb zelf 10 van die barren liggen, dus aan antwoorden als:

"Doe de stekker er eens in en uit"
"Probeer hem eens te resetten"

heb ik helaas weinig. Ik hoop altijd dat iedereen dat al geprobeerd heeft voordat hier een bericht geplaatst wordt.
TomVIP Lid
3-6-2008 22:46
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 3-6-2008 23:18
heb je alle ic's al aangedrukt, en alle stekkertjes gecontroleerd?
die willen nog wel eens in transport loslaten als de verzegeling niet zo goed is.
3-6-2008 23:10
Nou ik ben er vandaag nog niet veel mee bezig geweest om eerlijk te zijn. Heb wel al even de bekende blauwe 'controller-unit' los gehaald en het printje daarvan nagekeken. Daar kon ik niets vreemds aan ontdekken. Morgen hoop ik er even aan toe te komen, het geheel uitgebreider te onderzoeken.
TomVIP Lid
3-6-2008 23:20
nog een leuke,
ik had laatst bij een Botex balk dat de pinnen van de male xlr naar binnen geschoven waren.
Tot overmaat van ramp waren deze pinnen vanbinnen "L" vormig en maakte ze sluiting met elkaar.
Sturing moeten vervangen sad :(
3-6-2008 23:31
Dan heb je inderdaad weinig geluk gehad... shocked 8O Deze defecte barretjes zijn van een klant van me. Zoals gezegd: ik heb er zelf 10 hangen, waarvan enkele toch al járen oud zijn, en tot op heden (klopklop) nog geen/zeer weinig problemen gehad met die dingen.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
4-6-2008 12:42

Fritz-events schreef:

Omdat er al genoeg topics zijn over problemen met T4, ga ik maar geen nieuwe openen voor mijn probleem. Hier even een probleemomschrijving:

De T4 van Botex werkt prima, maar na 10 minuten (soms pas na een halve dag) stopt ie ermee en gaan er willekeurig wat lampjes branden. Geen kanaallampjes, maar de lampjes van bijvoorbeeld 'Manual Dimmer' en/of 'Auto Sound'.
De indicators voor 'DMX' en 'Master' aan de linkerkant vallen dan uit. Ook het licht wat aan de T4 hangt reageert dan dus nergens meer op. Zelfs resetten is dan niet meer mogelijk.

Iemand die enig idee heeft hoe ik dit op kan lossen?
Controleer de print op corrosie (soms zijn ze niet goed gespoeld en gaan ze na verloop van tijd wegrotten).
Controleer de IC voetjes. Dus alle IC's een beetje omhoog trekken en weer aandrukken.
Controleer de verbinding tussen de 2 printen van het bediengedeelte. Dus schroefjes los, beetje uit elkaar trekken en weer naar elkaar toe drukken.
Controleer de solderingen op koude lassen. Zijn vaak te herkennen aan een "ring" in de soldering.

Of vervang die print gewoon (kost je de kop niet meer tegenwoordig). Een paneeltje kost 7 euro (geen idee wat jij per uur kost...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
4-6-2008 14:15
In mijn eerste inspectie heb ik nog niets aparts weten te ontdekken. Is de kans heel erg groot dat het na het vervangen van dat printje weer allemaal werkt? Veel meer zit er eigenlijk niet in zo'n bar he...
6-6-2008 13:18
Even alles goed nagelopen...en uiteraard los gehad. Niets aparts te zien, 2 dagen lang getest en werkt weer prima! laugh :D
TomVIP Lid
7-6-2008 13:00
doordat je alles hebt nagelopen, vastegdrukt, enz. wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)