Forum > Licht

showtec multipar

(42 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
20-10-2008 15:14

J.Wijnings schreef:

Ik heb zelf 4 multiparren van Behringer (die maakt/levert ze niet meer geloof ik), en die bevallen zéér goed. De lichtopbrengst is inderdaad gelijk aan een 1000W par, en bovendien veel helderder.
Van dit soort lampen krijg je geen spijt, mede omdat je de lenzen kan wisselen en daardoor universeel bent.
Het enige nadeel is het gewicht, dat is bijna 5 Kg per stuk.
ik zag op een oude foto van deze multipar dat de kleurenfilter vastgevezen wordt boveneen ipv met een verend clipje wordt vastgehouden. Klopt dit? en is dat geen nadeel?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-10-2008 15:22

luc2366 schreef:

daarop aansluitend: wat is het verschil tussen de showtec mutlibeam en de showtec multipar (behalve dat de multibeam maar 3 lenzen heeft)?
Die laatste schijnt tegenwoordig met 4 lenzen geleverd te worden. Volgens mij zijn ze identiek.
En zijn er betere multipars beschikbaar dan die van Showtec (oa JB-systems, Eurolite, Boost,...) IN DEZELFDE PRIJSKLASSE ?
Nou... Als het nog goedkoper moet dan de prijzen van die Briteq dingen dan vraag ik me af of ze ze niet beter gratis weg kunnen gaan geven.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
20-10-2008 16:32

Dré schreef:

Nou... Als het nog goedkoper moet dan de prijzen van die Briteq dingen dan vraag ik me af of ze ze niet beter gratis weg kunnen gaan geven.
goedkoper niet nee want ik hoorde al dat die dingen van JB minder stevig zijn dan de Showtecs
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-10-2008 16:44
Volgens mij is ook Showtec van fabrikant gewijzigd (voorheen met 3 lenzen, tegenwoordig met 4 lenzen). Het beste kun je dus relatief nieuwe voorraad met elkaar vergelijken (om te voorkomen dat je appels met peren vergelijkt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
21-10-2008 08:33
Heb ondertussen al een paar maand 8 multipars en 8 studiobeams in gebruik.Deze zijn opgehangen aan een showtec T4 bar.Tot op heden nog geen enkele lamp stuk alhoewel ze bijna altijd warm worden afgebroken.Ik verkies de studiobeam omdat deze makkelijker zowel naar voor als achter kan gericht worden waar bij de multipar de regelknop in de weg zit en zodus het armatuur met beugel en al dient gedraaid.Enig nadeel is gewicht.Volgende week gaan ze mee op het vliegtuig wat nog een goeie test is ivm stevigheid.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-10-2008 09:46

Dré schreef:

luc2366 schreef:

daarop aansluitend: wat is het verschil tussen de showtec mutlibeam en de showtec multipar (behalve dat de multibeam maar 3 lenzen heeft)?
Die laatste schijnt tegenwoordig met 4 lenzen geleverd te worden. Volgens mij zijn ze identiek.
Kleine correctie. Ik geef hier aan dat er volgens mij geen verschil is tussen de Briteq Multipar en de ShowTec Multipar. De ShowTec StudioBeam is wel een ander product dan de ShowTec Multipar.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
21-10-2008 10:00

Dré schreef:

Dré schreef:

luc2366 schreef:

daarop aansluitend: wat is het verschil tussen de showtec mutlibeam en de showtec multipar (behalve dat de multibeam maar 3 lenzen heeft)?
Die laatste schijnt tegenwoordig met 4 lenzen geleverd te worden. Volgens mij zijn ze identiek.
Kleine correctie. Ik geef hier aan dat er volgens mij geen verschil is tussen de Briteq Multipar en de ShowTec Multipar. De ShowTec StudioBeam is wel een ander product dan de ShowTec Multipar.
happy :) en dat was dus m'n vraag: wat is het verschil tussen de multi-beam en -par?
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
21-10-2008 10:02

eddy wally schreef:

Ik verkies de studiobeam omdat deze makkelijker zowel naar voor als achter kan gericht worden waar bij de multipar de regelknop in de weg zit en zodus het armatuur met beugel en al dient gedraaid.
dat wil dus zeggen dat je ze niet vertikaal kan hangen aan je T-Bar om bv in een kist te steken?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-10-2008 10:25

luc2366 schreef:

happy :) en dat was dus m'n vraag: wat is het verschil tussen de multi-beam en -par?
En daar wringt nu (en de vorige keer) de schoen... De Multipar bestaat wel, de multibeam niet (en de mutlibeam bestaat ook niet ;-). De Studiobeam bestaat wel (maar daar vroeg je niet naar). Vandaar de ontstane verwarring.

De Studiobeam heeft een beugel die volgens mij volledig recht achter de behuizing gezet kan worden (de behuizing is relatief compact aan de achterkant). De Multipar is langer aan de achterkant. Volgens mij kan de beugel daar niet geheel achter de behuizing geklapt worden. Overigens zou ik ze sowieso niet volledig door hun beugel klappen (de kabel gaat dan een vreemde route kiezen en kan mogelijk bekneld raken). Maar helemaal recht naar beneden kunnen laten hangen is wel zo handig ivm vervoer.

Verder is de Studiobeam eigenlijk een alternatief voor een toneelspot (inclusief mogelijkheid tot verstelling van de openingshoek) terwijl de Multipar eigenlijk meer een alternatief is voor de reguliere par (waarbij je lenzen moet omwisselen om een andere hoek te krijgen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
21-10-2008 10:39
Ik weet niet precies hóe exact Showtec heeft afgekeken van de ETC par, maar de ETC par is ook niet geheel recht onder zijn beugel te stellen (stelknop slaat tegen bevestigingsmoer aan de beugel). Echter zit er tussen de uiterste stand van die ETC par en geheel recht wel zo'n klein verschil dat je er in de praktijk geen hinder van ondervindt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)