Forum > Licht

Showtec Showdesigner

(146 reacties. Pagina 2 van 15)
Moderator(s): Dré
UltrasoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2006
Laatste: 5-10-2021
27-4-2008 22:21

big bang schreef:

En daar sla je de spijker op de kop wink ;). Helemaal met je eens dat het vast een lastige console zal zijn voor grote dingen, maar wat ik me afvraag of het een leuke controller is voor schoolfeesten, bandjes e.d. Voor die dingen waarvoor een Pearl eigenlijk net te groot is dus.
Waarom geen SGM Studio Scancontrol 12? Zitten 2ehands rond deze prijs.
Nieuwe website online!
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
27-4-2008 22:38
Klopt helemaal en is zeker een optie. Zei het niet dat ik niet van vandaag op morgen zo'n tafel aan zal schaffen. Echter hebben de studio tafels ook zeker de nodige nukken (ooit geprobeerd daar een nieuwe fixture op aan te maken?? shocked 8O). Daarnaast is zo'n tafel ook een stukkie compacter. Mijn intentie is ook niet om 32 fixtures op zo'n tafel te gebruiken, ik zou enkel de grote broer nemen wanneer deze makkelijker werkt dan de kleine broer.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Total tommyStandaard Lid
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
25-5-2008 18:39
immitatiepearl?

misschien van een chinese fabriek? www.codelight.com misschien?

die hebben ook leuke tafels. prijzen zijn onbekend!

waar zijn die immitatiepearls te vinden dan?
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
ACStandaard Lid
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
25-5-2008 18:59

total tommy schreef:

immitatiepearl?

misschien van een chinese fabriek? www.codelight.com misschien?

die hebben ook leuke tafels. prijzen zijn onbekend!

waar zijn die immitatiepearls te vinden dan?

DAt was een keer een advertentie op marktplaats.
Een partij inport controllers vanuit china
Een tafel met dezelfde specs als de pearl maar dan minder kwaliteit.
En natuurlijk ook voor veel minder geld (1000 euro nogwat).
Maar mensen schijnen nogsteeds te denken dat het dezelfde kwaliteit is als een echte.

Mvg
AC
Omdat het kan
Total tommyStandaard Lid
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
27-5-2008 19:20
zijn er inmiddels al ervaringen met Showtec Showdesigner 512. of is deze nog niet eens leverbaar?
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
27-5-2008 22:25
Ze zijn op voorraad bij de importeur, dus leverbaar (is overigens iets dat je zelf geheel automatisch op kunt vragen via onze webshop, mits je ingelogd bent).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
29-5-2008 11:17
Waarom geen SGM Studio Scancontrol 12? Zitten 2ehands rond deze prijs.SGM word nu door Highlite verdeeld misschien worden ze daardoor goedkoper.
En als Avolites nog niet in China gemaakt word zal het waarschijnlijk niet lang meer duren.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
29-5-2008 11:58

eddy wally schreef:

Waarom geen SGM Studio Scancontrol 12? Zitten 2ehands rond deze prijs.
SGM word nu door Highlite verdeeld misschien worden ze daardoor goedkoper.
Nope, duurder. Verwacht een prijs rond de 2750 straat incl. BTW. Toevallig gisteren de prijslijst van SGM binnen gekregen van Highlite.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
2-7-2008 17:00
Zojuist even kunnen pielen met zo'n apparaatje, en zie zo'n dingetje toch wel zitten voor de dipsko showtjes. Ga er geen 16 fixtures op gebruiken oid, dat is geen doen (mede door het gebrek aan shape generator), maar voor een simpel bandje oid is het prima.

Grootste voordeel: transparante programma's zijn prima mogelijk, dus lekker apparte programatjes maken voor kleur, gobo's, move's etc.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TimDStandaard Lid
Sinds: 26-9-2004
3-7-2008 14:23

JeroenVDV schreef:

Hoeveel addertjes wil je hebben?

- Personality files? Een chinees kent alleen honkietonk-spotjes en heeft over 't algemeen ook echt geen tijd en zin om een handige scripttaal te maken zodat jij ze zelf kan maken
- Software updates
- Mini-schermpje waar je niks op ziet (Yeah right, large display, passen net 2 regels China-font text op, zie detail-foto bij highlite)

En een prijs waarbij het al echt niet leuk meer is om al deze addertjes voor lief te nemen..

Ik snap het enthousiasme niet (mijn fout?).

JeroenVDV schreef:

big bang schreef:

En een lichtsturing met fatsoenlijk scherm voor <1000 mag je me aanwijzen wink ;).
Het is al lastig om en fatsoenlijke lichtsturing voor intelligent licht <1000 euro aan te wijzen (en gek genoeg vraagt er ook nooit iemand aan een autodealer om een auto <5000 euro die WEL zuinig is, er mooi uit ziet, veel features heeft, stevige motor erin heeft liggen EN het nog wat jaartjes volhoudt ook)... wink ;)
Volgens jouw redenatie komt het er dus op neer dat er onder de 1000 euro geen fatsoenlijke tafel te vinden is.En toch geef je een reactie op zo’n tafel. De ‘addertjes’ van jou zijn inderdaad addertjes als de sturing 2000 euro zou kosten, en niet 500 respectievelijk 700. Op welke tafel van 500 euro kun jij software updates uitvoeren? Welke tafel van dat bedrag heeft een fatsoenlijk scherm? Niet iedereen heeft de luxe (die jij wel zegt te hebben) om duur spul aan te schaffen. Voor een gevorderde drive in, die met laten we zeggen de scan- en showmaster werken, is het aanschaffen van een sturing van 2000 euro in de meeste gevallen niet te halen. Doorgaans werken mensen die 40 macs hebben staan ook niet met een controller van 700 euro...

Ik geloof jou best dat jij alleen maar met het beste van het beste werkt, en dat je veel ervaring hebt met spullen in alle prijsklassen, maar je moet het toch even in een breder kader plaatsen. Deze controller kan dan wel functies missen die op jouw dure apparatuur wel zit, maar dat maakt ‘m nog geen slechte controler. Ben blij dat zoiets nu uberhaupt enigzins te betalen is.
Ook hier kan úw reclame staan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)