Forum > Geluid

is inruilen dynacord powermate mk1 naar mk2 de moeite

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
28-3-2008 11:47

djbram schreef:

Het gaat er zoch net om dat hij meer versterker vermogen wil... al vind jij misschien dat dit niet nodig is, iedereen zijn eigen mening en vanuit dit oogpunt somde ik een paar versterkers op.
Het gaat er om dat hij de vraag stelt of het nuttig is om in te ruilen! Ik ga er dus van uit dat de OP graag met een powermixer blijft werken, wat heel goed te begrijpen is. En dan kan duidelijk gezegd worden (nogmaals): inruilen is niet nodig wanneer je geen nood hebt aan de functies van de PM mk2. Die 100 Watt meer ga je niet horen. Pas op, ik zeg niet dat een mk2 niet goed is hé, want ook dat zijn prachtige dingen. Maar... Die 1000 Euro hoeft niet te worden uitgegeven in deze situatie. Ik zeg het, dan zou ik liever een beetje sparen en misschien eens uitkijken naar een leuk (actief) subje.
Je zou ook best voor een ander merk gaan bv DAP ( aaah schrik voor de mensen die merkengeil zijn shocked 8O )
Neem nou een vission 1600, of een van de nieuwe lichtgewicht versterkers dan heb je voor veel minder dan 1000 euro een nieuwe versterker
Inderdaad, maar de klankkwaliteit gaat er sterk op achteruit, je zal niet echt "harder" kunnen spelen, enz... Handig ;)
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
28-3-2008 15:20
shut up :X

prosoundandlight schreef:

Je zou ook best voor een ander merk gaan bv DAP ( aaah schrik voor de mensen die merkengeil zijn shocked 8O )
Neem nou een vission 1600, of een van de nieuwe lichtgewicht versterkers dan heb je voor veel minder dan 1000 euro een nieuwe versterker
Inderdaad, maar de klankkwaliteit gaat er sterk op achteruit, je zal niet echt "harder" kunnen spelen, enz... Handig ;)
Heb je de nieuwe serie dan al gehoord...?? Ik neem aan van niet, dus dan kun je ook niet oordelen. lees maar eens in het topic "nieuwe DAP speaker" en dan het stukje over de QSC en de ep-2500 wink ;)

Ik zou best een vission naast een niet processor gestuurde dynacord durven zetten die 2x zo duur is.. Dat een 500 watt dynacord beter gaat dan een 500 watt DAP is waar, maar dat zit hem gewoon in het feit dat dynacord de specs 30% omlaag afrond.

Ik denk dat de duurdere merken er een goede concurrent bij hebben gekregen zeker nu DAP begint met die nieuwe serie lichtversterkers die wel heel erg scherp geprijsd zijn.

Alleen omdat het duurder is en omdat er een merknaam op zit wil niet zeggen dat het beter is dan een goedkoper merk. Hoeveel denk je dat je alleen al voor de naam DYNACORD betaald
t' gaat zoals t' gaat
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
28-3-2008 15:52
Heb jij deze nieuwe versterkers van DAP dan wel al gehoord? Je zegt ook dat de duurdere merken er een ernstige concurrent bij krijgen. Ik persoonlijk koop crest omdat ik deze bakken gewoon oerdegelijk vind, terwijl dat tot nu toe net niet zo de sterkste kant van een Dap-versterker was. Ok ze zijn natuurlijk wel zeer scherp geprijsd daar heb je dan een punt.
Maar ja als DAP nu echt de wereld was dan zou crest, crown, qsc, mc2 en alle "betere" merken toch niet meer bestaan. Hoe verklaar je dat dan?

Mvg.
Pieter
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
28-3-2008 17:56

djbram schreef:

Heb je de nieuwe serie dan al gehoord...?? Ik neem aan van niet, dus dan kun je ook niet oordelen. lees maar eens in het topic "nieuwe DAP speaker" en dan het stukje over de QSC en de ep-2500 wink ;)

Ik zou best een vission naast een niet processor gestuurde dynacord durven zetten die 2x zo duur is.. Dat een 500 watt dynacord beter gaat dan een 500 watt DAP is waar, maar dat zit hem gewoon in het feit dat dynacord de specs 30% omlaag afrond.

Ik denk dat de duurdere merken er een goede concurrent bij hebben gekregen zeker nu DAP begint met die nieuwe serie lichtversterkers die wel heel erg scherp geprijsd zijn.

Alleen omdat het duurder is en omdat er een merknaam op zit wil niet zeggen dat het beter is dan een goedkoper merk. Hoeveel denk je dat je alleen al voor de naam DYNACORD betaald
Ik denk dat je vooreerst zelf maar beter eens kan gaan luisteren. Als je daarna bij dezelfde conclusie blijft, is het misschien aan te raden even een oorarts op te zoeken wink ;)

Je wil het met lineaire versterkers proberen? Ik wil graag eens met bijvoorbeeld een L1000 of een L500 tot bij jou komen. Plaats er maar een DAP van jou naar keuze naast, die het dubbele kan leveren. Ik wil alles testen. De L1000 is een heerlijke versterker, nog steeds. Zelfs de PAA reeks waren beesten van versterkers, zeker in de tijd waarin ze gemaakt zijn, en ze kunnen nog altijd met de top mee.

Duur? In de jaren 80 was Dyna in de lage landen bijna niet te betalen, vergeleken met andere merken. Maar nu vind ik het meevallen. Bij ieder A merk betaal je mee voor de naam. Echter vind ik de prijs dat ze vragen voor een Dynacord versterker realistisch en ok. Iedereen wil minder betalen, dat lijkt me logisch... Ik betaal voor een versterker die VOLLEDIG in Duitsland wordt gemaakt. Dat begint bij de research, en dat gaat over de assemblage tot het plooien van de kasten en het beschriften van de platen. Alles gebeurt in Straubing. Dat speelt voor mij absoluut ook een rol.

Maar goed, ik wil daar eigenlijk niet over discussiëren, dat heeft niks te maken met de vraag van de OP. Hij is tevreden oven de Powermate die hij gebruikt, en vraagt of hij er goed aan doet te upgraden naar een MK2. Het antwoord heb ik gegeven. De OP zal hopelijk de juiste conclusie trekken. (en ik ben er zeker van dat hij slim genoeg is om geen stap terug te zetten door aan kwaliteit in te leveren)
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-3-2008 23:23

djbram schreef:

Heb je de nieuwe serie dan al gehoord...?? Ik neem aan van niet, dus dan kun je ook niet oordelen. lees maar eens in het topic "nieuwe DAP speaker" en dan het stukje over de QSC en de ep-2500 wink ;)

Naar mijn idee heb je de klok horen luiden, maar je weet uiteindelijk niet waar de klepel hangt.

Is de nieuwe DAP dan gelijk aan een Dynacord?
Als hij namelijk niet gelijk is, heeft het stukje QSC en ep-2500 ook geen enkele waarde.

Martin.
kvm entertainment
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
29-3-2008 09:47

KVM schreef:

Als hij namelijk niet gelijk is, heeft het stukje QSC en ep-2500 ook geen enkele waarde.

Martin.
Een gedeelte (Show, Alto, Tapco, QSC etc) zal van dezelfe band rollen. Opvallend is dat de schema's van de Behringer EP2500 en QSC RMX2450 nagenoeg gelijk zijn. Fysieke opbouw is een beetje verschillend.

Een andere gedeelte is een gejatte kopie. Van die gejatte kopieen word ik ook niet vrolijk van.

Helaas doe ik (bijna) niks meer aan reparaties van PA apparatuur, maar heb wel veel budget materiaal met opvallende gelijkenissen op mijn werkbank gehad.

TCMC
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
29-3-2008 11:36
Ik heb niet gezegt, dat DAP gelijk was aan dynacord. Het ging er om dat je voor 1000 euro ook een hele goede versterker kan halen waar geen dynacord naam plaatje op zit, zoals bv een DAP

dynacord s-1200, dynacord paa-560, mackie m-2600, lijkt me redelijk vergelijkings materaal.

Neem nou de s-1200, de nieuwprijs was ongeveer 800 euro, nou voor 800 euro krijg ik ook een hele leuke DAP versterker, die veel meer vermogen leverd en kwalitatief gelijk is.

De paa-560 is inderdaat een hele leuke versterker.

Of de Crown 5001 van een vriend van me, inderdaat dat zijn hele leuke versterkers, maar als je dan naar de nieuwprijs gaat / ( ging ) kijken shut up :X

Ik denk dat er niet veel mensen in het publiek zijn die merken dat er of een 5001 of een vission 3500 op een setje soundpower subjes staat.
t' gaat zoals t' gaat
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
29-3-2008 11:51

djbram schreef:

Ik heb niet gezegt, dat DAP gelijk was aan dynacord. Het ging er om dat je voor 1000 euro ook een hele goede versterker kan halen waar geen dynacord naam plaatje op zit, zoals bv een DAP

dynacord s-1200, dynacord paa-560, mackie m-2600, lijkt me redelijk vergelijkings materaal.

Neem nou de s-1200, de nieuwprijs was ongeveer 800 euro, nou voor 800 euro krijg ik ook een hele leuke DAP versterker, die veel meer vermogen leverd en kwalitatief gelijk is.

De paa-560 is inderdaat een hele leuke versterker.

Of de Crown 5001 van een vriend van me, inderdaat dat zijn hele leuke versterkers, maar als je dan naar de nieuwprijs gaat / ( ging ) kijken shut up :X

Ik denk dat er niet veel mensen in het publiek zijn die merken dat er of een 5001 of een vission 3500 op een setje soundpower subjes staat.
Kwalitatief gelijk? Even gewoon een logische redenering waarom bestaat dynacord in dit geval dan nog? En waarom heb ik dan nog nooit iemand gezien met een martin audio of turbosound of Ev set met daarachter DAP-audio versterkers? (achter degelijke speakers staan normaliter degelijke versterkers)

Mvg.
Pieter
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
29-3-2008 12:35

djbram schreef:

Ik heb niet gezegt, dat DAP gelijk was aan dynacord. Het ging er om dat je voor 1000 euro ook een hele goede versterker kan halen waar geen dynacord naam plaatje op zit, zoals bv een DAP

dynacord s-1200, dynacord paa-560, mackie m-2600, lijkt me redelijk vergelijkings materaal.

Neem nou de s-1200, de nieuwprijs was ongeveer 800 euro, nou voor 800 euro krijg ik ook een hele leuke DAP versterker, die veel meer vermogen leverd en kwalitatief gelijk is.

De paa-560 is inderdaat een hele leuke versterker.

Of de Crown 5001 van een vriend van me, inderdaat dat zijn hele leuke versterkers, maar als je dan naar de nieuwprijs gaat / ( ging ) kijken shut up :X

Ik denk dat er niet veel mensen in het publiek zijn die merken dat er of een 5001 of een vission 3500 op een setje soundpower subjes staat.
Hopelijk weet je dat je versterkers vergelijkt met een hele uiteenlopende leeftijd? Ik denk dat je niet goed weet waarover je praat... Een PAA is nog steeds een top versterker. Maar ga eens even kijken wanneer deze amps voor het eerst zijn gebouwd! Valt het je op dat dat meer dan 20 jaar geleden is? De PAA 560 is in 1989 op de markt gekomen, samen met de 990, de rest begin jaren '80. Het sterke aan het hele verhaal is nu net dat ik perfect zo'n PAA 560, 880, 990,... naast jouw nieuwe en moderne DAP versterker met dubbel vermogen kan zetten, en dat ik dan nog resoluut voor de Dyna's kan kiezen, enkel en alleen door wat ik hoor. Die bakjes waren toen duur, dat geef ik toe, maar het was dan ook absoluut topkwaliteit waar je voor betaalde. Topkwaliteit die nu nog steeds (nogmaals) de bovenhand neemt.

Je hoort mij niet zeggen dat DAP "slecht" is, want uiteraard verkoop ik die dingen ook, evenals JB en dergelijke. Ik kan niet iedereen met Dynacord laten werken hé, dat lijkt me logisch. Gelukkig zijn er budgetmerken, anders zouden vele kamerDJ's, beginnende DJ's en mensen met een beperkt budget hun hobby moeten laten schieten, en daar niet gelukkiger door worden. MAAR, ik vergelijk DAP en Dyna niet met elkaar, ik noem ze niet in 1 woord, ik houd ze gescheiden! En dat is wat jij ook moet leren. Aan iemand die met een degelijke powermixer werkt, en daar tevreden over is, ga je geen DAP aansmeren.

Wat Pieter zegt, is ergens ook wel de waarheid, al is het een heel simplistische visie. Ik krijg mijn Dynacord sets niet gepowered met bijvoorbeeld DAP versterkers, dat gaat niet. Misschien lukt dat wel met de ietwat oudere kastjes, al ben ik dan helemaal niet tevreden over de klank, maar dat zou ik in sommige situaties nog kunnen begrijpen of overwegen. Met pakweg een Cobra begin ik daar gewoon niet aan. Dan speel ik nog liever met oudere Dynacord amps (PCA, P) met voor een moderne set (Cobra) inderdaad redelijk weinig vermogen als met nieuwe DAP's. Zo heb ik tenminste, zelfs bij volvermogen, een sound waar ik meer dan tevreden over kan zijn.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)