par 56 of 64?
(16 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 19-6-2003 17:03 |
hmmm vreemd. ook ik sta op het punt parren te kopen en zit ik met dezelfde vraag. nu ben ik er al bijna zeker van dat ik longs neem omdat ze netter staan. owja Victor, welke lampen gebruiken jullie? www.megashow.nl/geluid-licht-laser/licht/licht.htm op deze pagina. en dan bedoel ik de uitstraling. ik ben er alleen nog niet over uit welke lampen ik in de longs stop. aan de ene kant zal een persglasje wel voldoen. maar die zijn 300 watt en voor iets meer een 500 watt raylight erin gooien, dat zie ik ook wel zitten. maar geven die raylight ook zichtbaar meer licht? want dan ben ik er wel over uit. een par 56 longnose met 500 watt raylight. mvg martijn | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 5308 | 19-6-2003 17:27 |
martijn schreef: welke lampen gebruiken jullie? www.megashow.nl/geluid-licht-laser/licht/licht.htm op deze paginaEen 500 watt raylight geeft natuurlijk een bak meer licht dan een 300 watt persglaslamp. Is (niet in aanschaf wel in gebruik, door de kortere levensduur) wel iets duurder. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
ImcoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2003 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 998 | 19-6-2003 18:38 |
Ikzelf heb par 56 short met een 300W perslamp erin. dat is voor mij alleen uit plaatsgebrek. Longs gaan gewoonweg niet in de auto bij de rest van de spullen. Een raylight is geen optie in een short dus dan kom je snel op mijn configuratie uit. Ik zou als ik meer plaats had inderdaad voor de longs gaan. Een vriend van mij die heeft par 64 long en par 56 long met raylight 500W. Als ik mijn par 56 met 300w naast zijn par 56 long 500w raylight hang dan kan ik jullie wel vertellen dat dat een heel groot verschil is! meer dan je zou verwachten van 200W verschil. Ik denk dat dat ook deels komt omdat een raylight lampie wat helderder is qua kleur. Mijn mening: koop par 56 long met raylight 500W lamp. De par 64 geeft nog veel meer licht maar het is altijd een gedoe met stroomvoorziening als je op wat kleinere feesten wilt draaien. Dimmen kan, maar ik zou gewoon voor de 56 long raylight gaan. | |
Dance the night away! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 19-6-2003 19:36 |
Lichtopbrengst wordt vooral veroorzaakt doordat de A1/244 lamp een halogeenlamp is (een gewone Par-56/300W lamp is namelijk NIET een halogeenlamp). Halogeenpitjes hebben EN vaak een hogere kleurtemperatuur (witter licht) EN vaak een hoger rendement (meer licht). Dan heb je dus EN dat het meer licht lijkt doordat het witter is EN dat het meer lijkt doordat het ook daadwerkelijk meer IS ;-) Levensduur van het A1/244 pitje. Velen hikken tegen die 50 uren aan die opgegeven wordt. Ik gebruik al JAREN raylight pitjes en heb in m'n hele leven 2 stuks vervangen. 1 die kapot ging door ouderdom en 1 omdat hij een rotschop kreeg terwijl hij aanstond. Da's dus HELEMAAL NIETS. Als de pitjes 24/7 gebruikt zouden worden ga je het verschil absoluut wel merken (zeker in een vaste situatie). Maar voro sleepwerk waar het gros van de pitjes kapot gaat door klappen en NIET door ouderdom zou ik me er NIET druk om maken (doe ik dus ook niet). Verder is een A1/244 pitje een heel compact iets om op reserve te hebben liggen (en een volglas lamp is dat absoluuut NIET). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
SkitStandaard Lid Uit: België Sinds: 3-11-2002 Laatste: 13-2-2016 Berichten: 295 | 19-6-2003 20:39 |
Imcowelter schreef: Ikzelf heb par 56 short met een 300W perslamp erin. dat is voor mij alleen uit plaatsgebrek. Longs gaan gewoonweg niet in de auto bij de rest van de spullen. Een raylight is geen optie in een short dus dan kom je snel op mijn configuratie uit.Ik zou als ik meer plaats had inderdaad voor de longs gaan. Een vriend van mij die heeft par 64 long en par 56 long met raylight 500W. Als ik mijn par 56 met 300w naast zijn par 56 long 500w raylight hang dan kan ik jullie wel vertellen dat dat een heel groot verschil is! meer dan je zou verwachten van 200W verschil. Ik denk dat dat ook deels komt omdat een raylight lampie wat helderder is qua kleur. Mijn mening: koop par 56 long met raylight 500W lamp. De par 64 geeft nog veel meer licht maar het is altijd een gedoe met stroomvoorziening als je op wat kleinere feesten wilt draaien. Dimmen kan, maar ik zou gewoon voor de 56 long raylight gaan. | |
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen. | |
ImcoStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-6-2003 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 998 | 19-6-2003 21:24 |
Nou mij is altijd afgeraden om een raylight in een short can te doen. Dit omdat de lamp dan veel te dicht op je filter zit waardoor je filter zo wegbrand. Ik denk dat je niet lang met je filters doet. Dré, jij verteld toch ook altijd: raylights alleen in long? | |
Dance the night away! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 19-6-2003 23:00 |
Yep. Wellicht zouden HT filters het langer volhouden (maar bij normale filtertjes EN stevig gebruik van de parren duurt het niet lang voor je weer nieuwen kunt pakken). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |