Forum > Licht

gezondheidsgevolgen rookmachine

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
9-2-2008 12:57
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 6-7-2009 12:10
En in geconsentreerde vorm is het aggresief genoeg om de verf van de bodem van je rookdoos af te bijten sneaky :V

Wat schadelijkheid betreft,
denk ik dat het heel belangrijk is dat het op de juiste temperatuur verdampt word.
Te heet zal ongetwijfelt schadelijke stoffen opleveren, te koud geeft een enorm gesputter en die sputtertroep kan verf aantasten.....Dus als je wilt roken,
koop een goede rookdoos met een elektronisch gestuurde en gecontroleerde opwarming, en koop goede vloesistof waar op staat wat er in zit.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
9-2-2008 14:10

Tom schreef:

Te heet zal ongetwijfelt schadelijke stoffen opleveren
Inderdaad. Volgens het eerder gelinkte rapportje komt er bij een te warme verdamping ook verbranding voor, wat resulteerd in deeltjes die vergelijkbaar zijn met fijnstof en dus behoorlijk schadelijk.
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
9-2-2008 14:21
"... Doordat ze in de bovenste luchtwegen veelal afgevangen zullen worden, zal slechts een klein deel van het totaal tot in de longen raken."
"Bij personen met gevoelige luchtwegen kan bij het verblijf in oefenrook ook een psychologisch effect ontstaan"

Dit lees ik graag. Ik concludeer uit dit rapport dat nevel nauwelijks gezondheidsproblemen op zal leveren.

renevanh schreef:

Inderdaad. Volgens het eerder gelinkte rapportje komt er bij een te warme verdamping ook verbranding voor, wat resulteerd in deeltjes die vergelijkbaar zijn met fijnstof en dus behoorlijk schadelijk.
Over fijnstof door rookmachines zou ik me geen zorgen maken... eerder over al die mensen die staan te roken en heel wat meer fijnstof uitstoten.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)