Speakers voor vaste installatie
(16 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
MadsonStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-8-2007 Laatste: 17-6-2008 Berichten: 38 | 21-1-2008 14:28 |
ik vind die k115 eerlijk helemaal niet zo super klinken, beetje aan de schelle kant, nou heb ik zelf de sx300 van ev dus ik moet eigenlijk niet zeiken want die heeft hetzelfde. Voor buiten vind ik de k115 leuk maar voor binnen, x12 klinkt in mijn oren beter | |
palestra sound & light entertainment **electrovoice** | |
DjbramStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2005 Laatste: 29-5-2014 Berichten: 222 | 22-1-2008 14:37 |
br/>Ik zou gaan voor meerdere x-10 kasen. Als je erbijvoorbeel 6 of 8 neemt kun je het geluid beter versprijden dan 2 x-18B subjes eronder en dan heb je een leuke set. Deze kun je aandrijven met palladiums en als je budget het toelaad, visions | |
t' gaat zoals t' gaat | |
NickkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2005 Laatste: 15-3-2008 Berichten: 15 | 22-1-2008 20:40 |
Is er een kwalitatief verschil tussen de X-10 en X-12 ? Denk dat 4x X12 en 2x x-15B (of evt.2x x-18b) een goede optie voor mij is. Ik denk dat ik dan ook maar qua versterkers bij Dap blijf, of kan je mooier geluid uit een box halen door met een betere versterker te werken? Die ik in gedachten had zijn dan 2x P-2000, 1 voor de 2 subs en 1 voor de 4 tops (?) en een DBX Driverack (vanwege Dre's Choice) Kom dan op zo'n 3000 euro uit. Dezelfde set met 4x K-115 i.p.v. de x-12 komt op ruim 2500 uit. Maar uit de reacties begrijp ik dus dat die Dap-speakers kwalitatief het beste zijn voor dit geld? Oh en nog een klein vraagje, is er ook wit of grijs speakerschuim te koop? Wil het toch een beetje strak houden in mn club | |
DjbramStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-12-2005 Laatste: 29-5-2014 Berichten: 222 | 23-1-2008 16:53 |
Het verschil tussen de x-10 en de x-12 is dus dat de ene 10 inch is en de andere 12 Aangezien de x-10 compacter is kun je hem beter en minderopvalend plaatsen. Wat je wel eens hebt en dan vooral bij cafe's waar men zelf het geluid heeft opgehangen. Is dat op de ene plaats is het te hard, op de andere te zacht en daar weer veel laag en daar weer niet enz Ik zou dus voor meerdere x-10 ( of beter meerdere x-12 ) gaan en deze versprijden over de ruimte. Palladiums zijn hele leuke versterkers ( gebruik ze zelf ook ) Maar als je budget er is zou ik voor vissions gaan als je het bij DAP wil houden. Of, je kunt op marktplaats voor een 2de hands Labje, crown, crest enz zoeken. Als je even zoekt staat er een lab op die er 4 maal 370 watt uitgooit voor 600/700 euro. Dit zijn toch wat andere watt(jes) dan de palladium en ik zou het zeker overwegen voor op je toppen.. Op je subjes zou een crown MA-2400 of dergelijke wel leuk staan ( 700/800 euro ). Ik weet niet wat je voor club hebt maar als je echt goede sub wilt, 4 x-18B op een crest-8001 ( a 1190 incl voor de crest ) Kwa procossor kun je ook voor de alom bekende behringer bak gaan... Perfect voor het geld en zo kun je weer wat meer investeren in je versterker/boxen | |
t' gaat zoals t' gaat | |
NickkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2005 Laatste: 15-3-2008 Berichten: 15 | 24-1-2008 18:48 |
Oke dan, dan is de x-10 idd ook wel een goede optie! Ik noem het een club maar het is eigelijk een cafe/lounge bar-achtig iets, niet zo groot dus en ik denk dat 6-8 tops iets te veel van het goede is, 4 tops (1 in elke hoek) en 2 subs zorgt denk ik voor voldoende spreiding over de hele ruimte. De 2 subs plaats ik (denk ik) zo dicht mogelijk bij de dj-booth (en de 'dansvloer'). Deze zit aan de achterkant van het pand en zal dus minder overlast geven aan de straatkant (bij de ingang aan de voorkant van het pand). Qua versterkers zal ik inderdaad de tweedehands advertenties is in de gaten gaan houden, had al zo'n vermoeden dat een betere versterker ook ten goede komt aan de kwaliteit van het geluid. Als ik uiteindelijk duurdere versterkers besluit aan te schaffen, neem ik ook een duurdere cross-over, en op dap-versterkers is een behringer cross-over dus al voldoende(?). Thnx voor de reacties in ieder geval ik ben een hoop te weten gekomen Ik zou de boxen graag van ander speakerschuim voorzien, het liefst in grijs of wit, ik heb al aardig gegoogled, maar er wordt alleen zwart verkocht? Weet iemand misschien een zaak waar ze ook andere kleuren verkopen? | |
WarfaceStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-4-2004 Laatste: 13-7-2014 Berichten: 179 | 24-1-2008 21:20 |
Nickk schreef: Oke dan, dan is de x-10 idd ook wel een goede optie!4 tops (1 in elke hoek) en 2 subs zorgt denk ik voor voldoende spreiding over de hele ruimte. De 2 subs plaats ik (denk ik) zo dicht mogelijk bij de dj-booth (en de 'dansvloer'). Qua versterkers zal ik inderdaad de tweedehands advertenties is in de gaten gaan houden, had al zo'n vermoeden dat een betere versterker ook ten goede komt aan de kwaliteit van het geluid. Thnx voor de reacties in ieder geval ik ben een hoop te weten gekomen Betere versterkers komt idd het geluid ten goede;) Daarnaast zal de set lange tijd achter elkaar staan te draaien dus een goede versterker is absoluut een pre! (met een goede koeling) Over verschillende versterkers staat een heleboel geschreven op het forum, dus als je een keer tijd hebt zou ik een keer beginnen te lezen | |
Meh me lêpke!!! | |
Mr. EdieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 1-6-2003 Laatste: 6-5-2015 Berichten: 1532 | 24-1-2008 21:51 |
Ik zou ook liever 4 maal de X-10 nemen, overigens is het verschil niet alleen de doorsnede van het geluid, de X-12 kan natuurlijk meer belast worden en zal beslist anders klinken (beter of slechter dan de X-10 weet ik niet...). Als bassen zullen twee 15" ers het zeker goed doen, ik denk niet dat 18" echt nodig is, ook mis je dan de nodige kick die de 15" vast beter zal weergeven, en meer gewenst is (vind ik) voor café's met voornamenlijk wat modernere muziek. | |