Forum > Newbie Forum

verschillen mk2 , m3d, mk5g

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
14-6-2003 03:36

nijhuisr schreef:

als de motor en het drive IC hezelfde zijn is er geen verschil in de types!!

ik begijp niet wat je bedoeld
Dan zitten we een mooi end langs elkaar te lullen (en da's zonde). We weten beiden dat ALLE SL-1200 smaken (van de afgelopen 20 jaar) dezelfde torque hebben dus DAAR hebben we het niet over.

JIJ zei dat het geen nut had de motor sterker te maken van 1.5kg(f)cm. Daar ben ik het, gebaseerd op het testen van een aantal sterke draaitafels, NIET mee eens. De TTX1 en de Synq draaitafels hebben een VEEL voorbeeldiger correctiegedrag dan de SL-1200!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
14-6-2003 04:05
"jerking" ? meer kan het niet zijn.

RPM = RPM
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
PhazerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 9-6-2009
14-6-2003 10:15
even een korte les economie: indien op markt X voor product Y een evenwichtsprijs bereikt is (waar vraag- en aanbodcurve elkaar snijden) kan de producent van goed Y NOOIT met een aanbodoverschot te kampen krijgen

m.a.w. zolang een respectabel aantal mensen de MK II's aan hun huidige prijs willen blijven kopen zal Technics NOOIT de prijs ervan verlagen. ze zouden wel gek zijn ook
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 22-11-2024
14-6-2003 10:23

nijhuisr schreef:

Als ik bij een SL-1200/PDT-6000 (en nog wel een paar) kleine correcties uit wil voeren dan zorgt de f**db*ck loop van het motor management dat deze gecorrigeerd worden (en als de correcties maar klein genoeg zijn dan overcorrigeert hij zelfs zodat IK de draaitafel al wil remmen met als resultaat dat hij zelfs iets versnelt). Da's nu eenmaal het nadeel van meer uit de motor willen halen dan er eigenlijk in zit. Bij de TTX1 en de Synq is dit gedrag (inderdaaad het "jerking" gedrag) echt totaal afwezig. Als ik de motor iets af wil remmen dan wordt dit zonder morren (jerken) toegelaten.

Op zich is dat gedrag veel mooier dan het gedrag van de SL-1200 MAAR het is wel weer anders (en dus iets waar je weer aan zult moeten wennen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
14-6-2003 13:09

Dré schreef:

nijhuisr schreef:

Als ik bij een SL-1200/PDT-6000 (en nog wel een paar) kleine correcties uit wil voeren dan zorgt de f**db*ck loop van het motor management dat deze gecorrigeerd worden (en als de correcties maar klein genoeg zijn dan overcorrigeert hij zelfs zodat IK de draaitafel al wil remmen met als resultaat dat hij zelfs iets versnelt). Da's nu eenmaal het nadeel van meer uit de motor willen halen dan er eigenlijk in zit. Bij de TTX1 en de Synq is dit gedrag (inderdaaad het "jerking" gedrag) echt totaal afwezig. Als ik de motor iets af wil remmen dan wordt dit zonder morren (jerken) toegelaten.

Op zich is dat gedrag veel mooier dan het gedrag van de SL-1200 MAAR het is wel weer anders (en dus iets waar je weer aan zult moeten wennen).
Hé! Nu wordt er me héél wat duidelijk!!
Na al die tijd achter de draaitafels lees ik nu wat ik al een paar keer ondervonden heb ... schitterend, maar wel beschamend voor mij dat ik dat nu pas weet **bloos**
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)