Forum > PC related Forum

Bureaublad op afstand

(28 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
SparkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 56
11-1-2008 02:04
ik gebruik ook zeer regelmatig mijn PDA om via remote desktop mijn laptop over te nemen. Ok laptop naar netwerk configuratie, nieuwe draadloze verbinding aanmaken, aanvinken dat het een computer naar computer netwerk is, ip adressen inkloppen en gaan. Als je op google "wireless ad-hoc windows" intoetst vindt je genoeg info.

Greets Joost
Nee, jij trekt volle zalen!?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-1-2008 11:52

Sparky schreef:

ik gebruik ook zeer regelmatig mijn PDA om via remote desktop mijn laptop over te nemen. Ok laptop naar netwerk configuratie, nieuwe draadloze verbinding aanmaken, aanvinken dat het een computer naar computer netwerk is, ip adressen inkloppen en gaan. Als je op google "wireless ad-hoc windows" intoetst vindt je genoeg info.

Greets Joost
Betrouwbaar is het niet (doe dat eens in een zaal met 300-400 man inclusief telefoontjes/bluetooth/etc. Beter gebruik je een stabiel accesspoint met goede antenne. Ook kies je voor 5ghz band (stuk rustiger).

Wireless is niet per definitie buggy of onbetrouwbaar. Op consumentenniveau vaak wel.
Light Image
SparkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 56
13-1-2008 03:00

JeroenVDV schreef:

Sparky schreef:

ik gebruik ook zeer regelmatig mijn PDA om via remote desktop mijn laptop over te nemen. Ok laptop naar netwerk configuratie, nieuwe draadloze verbinding aanmaken, aanvinken dat het een computer naar computer netwerk is, ip adressen inkloppen en gaan. Als je op google "wireless ad-hoc windows" intoetst vindt je genoeg info.

Greets Joost
Betrouwbaar is het niet (doe dat eens in een zaal met 300-400 man inclusief telefoontjes/bluetooth/etc. Beter gebruik je een stabiel accesspoint met goede antenne. Ook kies je voor 5ghz band (stuk rustiger).

Wireless is niet per definitie buggy of onbetrouwbaar. Op consumentenniveau vaak wel.
Ach, zolang ik via wifi werk met wpa codering heb ik nog nergens last van gehad. 'k heb geen zin om iedere keer ook mijn accespoint van zijn plek te gaan halen, die pda heb ik toch meestal bij me i.v.m. tomtom :-)
Nee, jij trekt volle zalen!?
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
13-1-2008 15:55
PDA + computer kennis + netstumbler en wat andere tools -> Vernieuwde (al dan niet geen) lichtshow laugh :D Wat ik wil zeggen is dat je rekening moet houden met veiligheid want wireless is nu eenmaal makkelijker te kraken (en zeker minder opvallend); iemand die je DMX kabel gaat strippen/doorknippen om vervolgens je licht om zeep te helpen valt vaak wat meer op dan iemand met een iPhone/PDA.

Verder werken de betere WIFI accesspoints perfect hoor, denk aan LinkSys (en dan het liefst de bedrijfsmatige producten).
Bier, Billen, Borsten en Beats!
SparkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 56
13-1-2008 15:58
Goed, stel dan dat het ze al lukt om op mijn (ad-hoc) netwerkje te komen en ze raden het ip-adres van mijn computer en ze proberen contact te maken met extern bureaublad, dan moeten ze ook nog de gebruikersnaam en wachtwoord zien te achterhalen. Ik wens ze heel veel suc-6 die avond...
Nee, jij trekt volle zalen!?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
14-1-2008 11:02
En waarom zou iemand in godsnaam die moeite willen doen?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Night06Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2004
Laatste: 22-12-2010
Berichten: 100
14-1-2008 13:43
bedankt voor alle informatie.

Ik heb het alleen nodig bij het programeren voordat de show begint. Het maakt dan ook niet zoveel uit of hij soms uitvalt. Daarna ga ik gewoon achter de laptop zitten met het programma en de dmxdongle.
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
15-1-2008 11:28

Sparky schreef:

Goed, stel dan dat het ze al lukt om op mijn (ad-hoc) netwerkje te komen en ze raden het ip-adres van mijn computer en ze proberen contact te maken met extern bureaublad, dan moeten ze ook nog de gebruikersnaam en wachtwoord zien te achterhalen. Ik wens ze heel veel suc-6 die avond...
RDP zelf is al encrypted, maar je zou eventueel nog een SSH tunneltje kunnen maken wink ;)
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-1-2008 11:35
Beveiliging gepraat vind ik allemaal (op het niveau klussen dat hier gemiddeld voorbij komt) maar ge-bla. Met betrouwbaarheid doelde ik echter op de betrouwbaarheid van de verbinding - en da's ellende met computer-to-computer wireless verbindingen.
Light Image
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
15-1-2008 11:50
Mijn opmerking was dan ook sarcastisch bedoeld laugh :D

Ik zou zelf kiezen voor een UTP kabel uitrollen of een DMX kabel. Huis-tuin-keuken accespoints zou ik niet vertrouwen hiervoor om precies de reden die Jeroen al aangeeft.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)