Forum > Licht

Aanpassingen lichtapparatuur

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-12-2007 12:16

joepjuh7 schreef:

Heb nog wat verder gekeken dan mijn neus lang is, en ben Chamsys tegengekomen op mijn pad. Ziet er in mijn ogen ook zeker niet verkeerd uit, zeker incombinatie met een PC Wing en touchscreen heb je eigenlijk gewoon een lichttafel. Een groot pluspunt lijkt mij dat het ook op Linux draait, wat een stuk stabieler is dan Windows.
Fatsoenlijke PC, Chamsys PC-Wing, Touchscreen, en je zit ook op de prijs van een simpele maar wel leuke lichttafel waarmee jij ook prima uitkunt..
VisualDMX heb ik zelf een beetje mijn twijfels bij, lijkt me overigens wel ideaal voor Dansvloertjes.
Voor specifiek dansvloertjes pak je niet VisualDMX maar Canvix (zelfde hardware), voor totaal-oplossingen VisualDMX. Waar had je je twijfels bij?
Light Image
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
17-12-2007 12:33
Het aantal kanalen die je met een gewone dongle aankan vind ik vrij weinig 512, ik weet dat ik heel erg mijn best moet doen om die allemaal vol te krijgen maar met de plannen die ik gezien heb lijkt mij het best krap. Een andere stap zou natuurlijk via Artnet zijn, maar dat brengt gelijk een hoop nieuwe techniek met zich mee.

Welke tafeltjes lijken jou leuk, zelf heb ik al gekeken naar de Zero 88 Fatfrog ( Heb ook al simulatie software uitgeprobeert, maar kwam er niet helemaal uit wat waarschijnlijk wel het geval als ik er meer tijd in steek), SGM heb ik een tijdje geleden op gewerkt maar beviel ook niet echt helemaal lekker.

Conventionele dansvloer hier werkt op dit moment totaal op 8 kanalen, straks willen wij iedere plaat mischien gaan voorzien van een dimmer als deze wat vaker verhuurd is (Dan is software als Canvix niet misplaats neem ik aan?).
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
17-12-2007 13:28
Tweedehands pearl? tweedehands hog 500/1000 jands echelon? Licon 1x / CX? LSC Maxim? SGM pilot 3000 (werkt veel meer als een regia als een pilot 2000/studio)? Een en ander is behoorlijk afhankelijk van je budget en toepassingen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
17-12-2007 16:08
Laten we heb budget even op 3000-3500 euro stellen Excl. Flightcase

Toepassingen zoals hierboven al omschreven: Geregiseerde (vaste) shows (Zoals Intro's), Lichtshows op Producties (Bedrijfsfeesten e.d) en soms een festival (Als ze om licht vragen bij een podiumtent).

Tweedehands het liefste niet, heb het liefste een nieuwe tafel/lichtsturing.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
17-12-2007 17:07

joepjuh7 schreef:

Heb nog wat verder gekeken dan mijn neus lang is, en ben Chamsys tegengekomen op mijn pad. Ziet er in mijn ogen ook zeker niet verkeerd uit, zeker incombinatie met een PC Wing en touchscreen heb je eigenlijk gewoon een lichttafel. Een groot pluspunt lijkt mij dat het ook op Linux draait, wat een stuk stabieler is dan Windows.

Zijn de PC wings een beetje degelijk, en reageert het allemaal lekker vlot? Ofwel heeft iemand ervaring hiermee ?

VisualDMX heb ik zelf een beetje mijn twijfels bij, lijkt me overigens wel ideaal voor Dansvloertjes.
Nadeel van Chamsys is dat het eigenlijk gewoon een normale tafel voor op de pc is. Ze hebben gewoon de normale tafel gevisualiseerd op de computer en ik vind dit zelf niet echt ideaal werken. Het is dus niet echt een computersturing maar meer een tafel op de computer. Snap je het nog wink ;)
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
17-12-2007 18:07
Ja ik snap het allemaal nog, Het is eigenlijk gewoon een Chamsys tafel zo'n wing alleen inplaats van dat je Scherm ingebouwd zit in de tafel, heb je nu een apart scherm erbij en een externe CPU inplaats van ingebouwde CPU.

Ik heb ook als nadeel gevonden dat de afwerking niet echt geweldig is, iemand nog meer voor/nadelen van chamsys?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
17-12-2007 18:34

joepjuh7 schreef:

Ik heb ook als nadeel gevonden dat de afwerking niet echt geweldig is, iemand nog meer voor/nadelen van chamsys?
Grootste probleem van de PC-Wing is dat de knoppen niet naast / bij het scherm op de goede plaats zitten. Je levert dus nogal wat in op gebruiksgemak. Daarnaast zijn niet alle knoppen van de grotere consoles aanwezig, wat ook weer extra touchscreen- en toetsenbordgebruik nodig maakt.
Light Image
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
18-12-2007 11:54
Heb gisteren een gesprek gehad met mijn baas, hij vind vooral belangrijk dat als er iets aangepast moet worden kwa licht dit SNEL kan gebeuren dus in een paar seconden (Kleuren gevelverlichting e.d). Verder maakte het niet uit als het wat duurder werd, als het maar goed was! Het hoefde ook niet persé een computersturing te zijn, dus nu ga ik liever uitwijken naar een echte tafel. 2dehands was toch ook niet zo'n probleem. Er komen in het begin 12 movingheads aan te hangen 8 Spot en 4 Wash, Parren, Blinders en af en toe wat speciale dingen zoals gevelverlichting die overigens dus niet meegeprogrameerd hoeven te worden met de show.

In mijn ogen is dan een tweedehands pearl 2004 toch niet zo'n gek idee?
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
18-12-2007 17:43
Gewoon zelf kijken wat je fijn vindt werken. Als je echt snel in wil grijpen is een 'echte' tafel en geen computer sturing toch wel een stuk handiger inderdaad.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
23-12-2007 18:32
1 x bewerkt. Laatst door Joepjuh7 op 23-12-2007 19:17
Oké heb even een lijstje gemaakt en een hoop consoles afgeworpen:

- Jands HOG500/1000 (500 nieuw,1000 tweedehands)
- SGM Pilot 3000 (Nieuw)
- Avolites Pearl 2004 (Tweedehands, wel duurder dan de andere 2 eigenlijk ook een afvaller)

Reden dat er ineens een SGM Pilot 3000 tussenstaat is dat ik afgelopen zaterdag een collega lichtman op een SGM Regia heb zien werken en tussen het werk door even met hem gebabbeld heb over de Regia en ook hij gaf aan dat een Pilot 3000 ongeveer hetzelfde werkte als zijn Regia waar ik zeer over te spreken was. Reden van mijn twijfel het zeer minimale aantal faders sad :(, en geen externe (grotere) (touch)monitor mogelijkheid. Het formaat is daarintegen wel weer groot voordeel, de werking met Palletes voor snel ingrijpen.

Heb gezocht op dit forum naar gebruikservaringen, maar niets kunnen vinden. Iemand ervaringen met de SGM Pilot 3000?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)