Forum > Licht

''Mooi Spul'' - Jaren 80 Disco avond.

(55 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
11-11-2007 01:43
Hallo Victor,

Bedankt voor je reactie.

Victor schreef:

Twee G-haken (één linksboven, één rechtsonder) werkt ook. Safety erop, dan kan er weinig misgaan.
Is één safety voldoende, en is daar een regel voor?
Bijvoorbeeld de lengte van de safety, hoeveel mag het effect "vallen" voordat de safety hem opvangt?
Wil iemand zijn effect eens op de goede manier zien draaien dan kan dat ook in mijn nieuwe opslag. Flinke hoogte, trusslifters, truss en nevelmachine onder handbereik. Met Rinus had ik al afgesproken dat we binnenkort eens een kleine uitwisseling doen.
Bedoel je dat je ervaringen gaat uitwisselen of ga je "lampies" ruilen?

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
11-11-2007 09:26
Het idee met Rinus was wat effecten op te hangen en te filmen.

Een safety heeft een maximum belastbaarheid, afhankelijk van de dikte van de staalkabel. Hier in de shop zie ik ze bijvoorbeeld van 2, 4, 5 en 6 millimeter. Bij sommige staat het maximum gewichgt erbij.

De valafstand moet minimaal zijn, dus de safety moet zo strak mogelijk zitten. Ik heb ze daarom zelf van verschillende lengtes.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
RinusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2006
Laatste: 11-1-2015
Berichten: 114
12-11-2007 02:02
Een geweldig idee

Het lijkt me erg leuk om het oude licht eens op te hangen en te bekijken, dit had ik inderdaad al eens besproken met Victor

ik heb geen discotheek maar een gewone jongeren vereniging met hetzelfde probleem als Bart, de hoogte is niet enorm en het dak is niet al te stevig, er zijn al wat mensen bij ons die zich zorgen maken

rinus
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
12-11-2007 17:39

Victor schreef:

Het idee met Rinus was wat effecten op te hangen en te filmen.

Een safety heeft een maximum belastbaarheid, afhankelijk van de dikte van de staalkabel. Hier in de shop zie ik ze bijvoorbeeld van 2, 4, 5 en 6 millimeter. Bij sommige staat het maximum gewichgt erbij.

De valafstand moet minimaal zijn, dus de safety moet zo strak mogelijk zitten. Ik heb ze daarom zelf van verschillende lengtes.
De kracht die je effect uitoefend op de saftey wordt steeds groter naarmate het langer valt. Ofwel; hoe korter hoe beter, en hoe beter belastbaar je safety kabels eigenlijk zijn.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
12-11-2007 19:53
Ik zou wel eens kunnen informeren in het lokale theater hierzo... De lichtman daar is volgens mij ook wel fan van de oudere effecten... Leuke hoogte en een grid wat naar beneden kan...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
12-11-2007 21:05
In de Uitstek?
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
12-11-2007 21:15
Hallo DeWit,

deWit schreef:

Ik zou wel eens kunnen informeren in het lokale theater hierzo... De lichtman daar is volgens mij ook wel fan van de oudere effecten... Leuke hoogte en een grid wat naar beneden kan...
Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.

Maar de ham-vraag, zijn er ook mensen die daadwerkelijk met hun "meuk" dan willen komen?
Forumleden die gewoon willen komen kijken zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
12-11-2007 22:19
En natuurlijk de vraag wat je wilt...

Je kan wel in een groot leeg theater staan met een groepje naar de lampen staan te kijken maar dat lijkt me ook niet zó gezellig.. wink ;)

Wil je er een echte dansavond van maken waar vooral de lichteffecten in de belangstelling staan is een goede locatie toch wel een must, ik denk niet dat een groot theater zo goed is voor de sfeer.. Liever een kleiner zaaltje of café (tsja, dan maar niet zo hoog hehe).
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
12-11-2007 22:28
De meeste effecten zijn minimaal een meter hoog... laag plafond is gewoon geen optie.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-11-2007 22:31
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 12-11-2007 22:35
Wil je er een echte dansavond van maken waar vooral de lichteffecten in de belangstelling staan is een goede locatie toch wel een must, ik denk niet dat een groot theater zo goed is voor de sfeer.. Liever een kleiner zaaltje of café (tsja, dan maar niet zo hoog hehe).
Dat is duidelijk niet de bedoeling. Dan moet je een complete drive-in show wegzetten en heb je zoveel werk dat je aan de effecten niet toekomt (laat staan aan het maken van een demofilm).

En: wij willen geen gezellig caféetje, wij willen klassieke lichteffecten. Een gezellig café wordt al gauw minder gezellig als aan het plafond deze grote jongens (hoogte algauw een meter) staan te draaien) laugh :D
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)