Forum > Opmerkingen

Laatste reacties......

(26 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
WaypointStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 16-7-2013
10-6-2003 10:32

Dré schreef:

En als je dan alle topics die je interessant vindt doorgelezen hebt druk je op de "markeer alles als gelezen" link. Of je bewaart de minder belangrijke dingen voor de volgende keer.
Idd. Zo doe ik het dus ook.......dat is de simpelste en makkelijkste methode denk ik
HansStandaard Lid (†)
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
29-7-2004 18:23

Fossalta schreef:

In de laatste reacties pagina staat er altijd zo`n mooi papiertje met zo`n zwart pijltje erin om direct naar het laatst geposte bericht te gaan. Nu mis ik dit pijltje echter in de gewone forums pagina`s. Als ik niet ingelogd ben dan staat het pijltje er wel shocked 8O . Programeer foutje of met opzet gedaan?

Greetz, Fossalta
dat had ik vandaag ook, verder deed de laatste reacties pagagina het niet (geen onderwerpen gevonden). Hij wist ook niet meer wanneer ik voor het laatst geweest was.

Vreemde was dat als ik gewoon het forum in ging er wel rode onderwerpen waren (die zijn dus verandert sinds m'n laatste bezoek) shocked 8O .

Vreem hoor !!!

in en uitloggen hielp niet, cookie weggooien wel wink ;)

weet niet of je m'n defecte cookie wil hebben voor onderzoek Dré?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
29-7-2004 19:02
Als je hem nog hebt graag ;-)

We hadden vandaag een HELE vervelende storing met de SQL Server. Met geen mogelijkheid was het van deze kant mogelijk nog toegang te krijgen tot de SQL server. Ook de provider had geen idee wat er aan de hand was. Hele netwerk is hier omgegooid, router verwijderd, firewalls uitgezet, noem het maar op. Daarna hebben we nog één ding geprobeerd: SQL Database kopieeren naar een andere server en daar inloggen. Werkt prima.

Daarna is de site ca. 2 minuten uit de lucht gehaald zodat de meest correcte database gemirrord kon worden naar de andere server (en daarna geactiveerd). In de webshop verliep dit volledig transparant (sessies van ingelogde gebruikers werden keurig teruggezet). In het forum ging het echter NIET goed. Ook ik was m'n inlog kwijt en moest opnieuw inloggen. Daarna had IK echter wel weer gewoon de "lastvisitlist" lijst op m'n scherm.

Mochten anderen soortgelijke problemen hebben dan is het aan te raden de directorie "cookies" te vinden op je harde schijf en daarna het cookie "xxxx@new-line.nl" te verwijderen. Daarna moet je uiteraard wel weer even opnieuw inloggen.

(Maar als het goed is had de nieuwe inlog voldoende moeten zijn voor het refreshen van de cookie aangezien daar ALLEEN je userID en je wachtwoord (versleuteld) in staat; de rest komt allemaal uit de database van de server)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HansStandaard Lid (†)
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
29-7-2004 19:10
dat viel dan weer ff tegen tijdens je "vakantie" angry

maar ja kan gebeuren he, en meestal als het niet uitkomt, leve de computer. laugh :D

vreemde was dat ik wel ingelogt was, dan zou je zeggen dat er verder niets fout kan kan zijn het cookie aangezien alleen m'n naam en password erin verwerkt zijn.
DréAdministrator
29-7-2004 19:59
Ja en nee... Het kan gebeuren dat er nog een sessie uit je sessiontabel zweefde. Zolang die aanwezig is zal de database niet gepord worden om een nieuwe "lastvisitlist" voor je aan te maken.

Ik denk dat dit het geval was. Er was immers geen sprake van een normale afsluiting en herstart van de server. Tijdens een herstart wordt automatisch de stored procedure "SP_CleanUpAll" uitgevoerd waardoor alle op dat moment in de database aanwezige user sessions (en pending lijsten) worden afgesloten cq weggezet (wegens performance zijn er namelijk 2 tabellen; 1 "saved" tabel en 1 "active" tabel (ter indicatie: De "lastvisitlist_saved" tabel bevat momenteel 1.554.772 records dus die saved en "active" methode is geen overbodige luxe ;-)

Ik weet vrijwel zeker dat dit bij jou het geval is (en wellicht bij een paar anderen).

Wellicht zou 2 x uitloggen voldoende zijn geweest (na de nieuwe inlog heb je immers weer een user session zodat, na het afsluiten van die sessie (uitloggen) het geheel weggezet wordt).

(Oei, krijg bijna hoofdpijn van het denken ;-)
Dj JasperStandaard Lid
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
29-7-2004 20:21
Ik heb de new-line cookies weggegooid, maar krijg nog steeds geen laatste reacties? shocked 8O
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
29-7-2004 20:49
ik heb ook al een aantal keer mn koekjes weggeflikkerd, mozilla paar keer opnieuw gestart, en uiteraard een aantal keer in en uitgelogd, maar nog steeds hetzelfde probleem...

zal eens IE starten, kijken of ik daar wel het 1 en ander aan de gang krijg wink ;)
Music is what feelings sound like...
DJ SietseStandaard Lid
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
29-7-2004 21:08
Ook hier wil het maar niet werken. Ook niet na cookies verwijderen.
Door internet beperkt
DréAdministrator
29-7-2004 21:42
De load op de SQL server is momenteel te hoog om de SP_WEB_CleanStart SP uit te voeren. Er zijn, door de verhuizing, nogal wat orphan sessions in de database. En die sessions zorgen ervoor dat bij sommigen de lijst niet ververst wordt.

Ik ben bang dat ik de problemen pas op kan lossen (SP_WEB_CleanStart) als de server het een stuk rustiger heeft.

Op dit moment zijn er 199 werkelijke user sessions terwijl er 497 user sessions in de database aanwezig zijn. Ik zal kijken of ik de oudste handmatig kan "killen". Zo niet dan zullen de gebruikers waar het probleem zich bij voordoet even af moeten zien.

(Nooit stil gestaan bij het uitvoeren van een SP_WEB_CleanStart na de migratie naar een andere server (maar a-la, dat doe je ook niet elke dag ;-)).
DréAdministrator
29-7-2004 21:47

DJ Sietse schreef:

Ook hier wil het maar niet werken. Ook niet na cookies verwijderen.
Jouw sessielijst is nu leeg (uitloggen en opnieuw inloggen zou dus moeten werken).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)