Forum > Geluid

Jack naar tulp

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DavaschStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-5-2003
Laatste: 15-9-2015
Berichten: 102
27-9-2007 00:08
Ik kan op mijn PCDJ instellen dat ik één kanaal links laat weergeven, en een tweede kanaal rechts. Je draait dan uiteraard wel in mono en je splits het signaal op met een Y-kabeltje.
Ik gebruik het zelf nooit, echt netjes is het natuurlijk niet, maar een enkele keer kan het wel eens van pas komen.
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
27-9-2007 22:55

davasch schreef:

Ik kan op mijn PCDJ instellen dat ik één kanaal links laat weergeven, en een tweede kanaal rechts. Je draait dan uiteraard wel in mono en je splits het signaal op met een Y-kabeltje.
Ik gebruik het zelf nooit, echt netjes is het natuurlijk niet, maar een enkele keer kan het wel eens van pas komen.
Nou het moet natuurlijk goed klinken en vooral als je voor tig mensen moet draaien.
Ik heb het ingesteld zo als Holomeus het zei, dat klopt en ik heb nu de mogelijkheid 2 winamps te starten... Even kijken een deze dagen hoe ik alles kan instellen zodat ik ook op het mengpaneel 2 kanalen heb van de laptop en 2 van men CD-speler.
Freelance diensten & LED Design
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 13473
28-9-2007 09:15

kevinos91 schreef:

Nou het moet natuurlijk goed klinken en vooral als je voor tig mensen moet draaien.
99,5% van de mensen zal niet eens merken dat het mono is (ik kan er natuurlijk een half procentje naast zitten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Kevinos91Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2007
Laatste: 3-2-2014
Berichten: 258
28-9-2007 14:20

Dré schreef:

kevinos91 schreef:

Nou het moet natuurlijk goed klinken en vooral als je voor tig mensen moet draaien.
99,5% van de mensen zal niet eens merken dat het mono is (ik kan er natuurlijk een half procentje naast zitten).
Ja dat zijn mijn collega ook al... Je hoort het alleen als je er écht op gaat letten en héél goed luisterd, maar als de mensen aan het feesten zijn merken ze niet veel qua kwaliteit van het geluid.
Freelance diensten & LED Design
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
28-9-2007 18:06
De kwaliteit wordt ook niet minder als je naar mono overschakelt. Alleen het stereo-effect is weg. Dat zal normaal gesproken vrijwel niemand opmerken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
28-9-2007 18:51

Victor schreef:

De kwaliteit wordt ook niet minder als je naar mono overschakelt. Alleen het stereo-effect is weg. Dat zal normaal gesproken vrijwel niemand opmerken.
Hangt er erg vanaf wat voor muziek je draait.. steeds vaker komt 't voor dat tracks absoluut niet stereo-compatible zijn en je echt wel een bijzonder slechte mix te horen krijgt (simpelweg instrumenten die missen of veel zachter lijken dan hoort).
Light Image
ErikkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2007
Laatste: 21-11-2010
Berichten: 20
3-10-2007 18:35
Hangt er erg vanaf wat voor muziek je draait.. steeds vaker komt 't voor dat tracks absoluut niet stereo-compatible zijn en je echt wel een bijzonder slechte mix te horen krijgt (simpelweg instrumenten die missen of veel zachter lijken dan hoort).Heb je meteen een leuk effect er bij toch??
Ik heb het zelf geprobeerd en eigenlijk nooit problemen mee gehad .
Alleen waar je wel voor moet uitkijken ( werkte zelf met traktor dj studio ) dat je niet perongeluk het kanaal links/rechts veranderd want dat ging daarmee te makkelijk:P
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
4-10-2007 00:01
Nou ik kom in een kroeg waar dat ook is... Achterin de zaal hangen twee speakers op rechts of links, en voorin omgekeerd, bij heel wat nummers missen gewoon plots de vocalen, hihats etc etc... Liever mono dus. En nee, het effect wat je krijgt is niet echt mooi of leuk.. wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)