Forum > Geluid

Hoorngeladen icm bassreflex

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
19-10-2007 23:49
hybride heeft ook een kort hoorntje dus gaat daardoor via de hoorn niet erg diep, ik heb zelf een tijdje met een korte hoorn dubbel 18 van Das Audio gedraaid (st218 bandpas hoornsub)dit is met grotere aantallen wel heel erg lekker en gaat dan ook dieper maar met bijvoorbeel maar 2 kasten per kant moet je onder de 45/50hz niet veel verwachten.Het nadeel van hoornsubs vind ik zelf altijd de eingelijk maar beperkte inzetbaarheid (wij zijn van de das set afgestapt doordat we in kleinere ruimtes niet weg kwamen met de hoornsubs, altijd veel gezeik met de buurt als je in een cafe en of zaal staat, ik had dan vaak het idee dat ik meer laag buiten had dan in de kroeg of zaal zelf.Het is inderdaad zo nu ik weer frontgeladen kasten heb dat dit pretiger en multifuncioneler werken vind.Ook vind ik het verhaal van het dragen van een hoornsub niet altijd helemaal opgaan anders zouden ze toch bij een concert in de kuip toch ook altijd alleen maar hoorns gebruiken en dit is dus absoluut niet zo, vaak worden hier ook gewoon een 25/30tal dubbel 18"per kant gebruikt dus niks geen hoorn en toch in het hele stadion laag.Hoorns is mijn inziens leuk maar dan wel voor de grotere bedrijven die ook echt grote dingen doen(en dan heb ik het niet over een tentfeest van pak hem beet max 3000man)dit doen wij dus nu gewoon met kf750 eaw en dit gaat goed(dan wel 4 toppen per kant met 6 bassen).groeten en succes arjan
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
20-10-2007 12:30
Om een goede hybride kast te ontwerpen en maken, komt er net even iets meer kijken dan een ‘simpele’ BR. Deze is normaal dus duurder en prijs blijft ook een belangrijk argument. Verder is een BR net even iets compacter te bouwen.

Verder sluit ik me aan bij de grotere flexibiliteit zoals Arjan al aangeeft. Meer stralend oppervlakte betekent een groter bereik. Bij BR subs heb je voor kleine gelegenheden de mogelijkheid om minder neer te zetten (en de overlast te beperken) en wil je groter dan zet je gewoon ‘stralend oppervlakte’ bij.
Als je overigens voldoende BR kasten neerzet, dragen ze ook ver. Een echt grote stack gaat bovendien bundelen, dus ook voor grote gelegenheden prima in te zetten. In vergelijking met hoorns heb je er alleen meer van nodig en/of meer vermogen.

Inmiddels heb ik veel geprobeerd maar voor kleine en middelgrote gelegenheden ga ik absoluut voor BR systemen…

Terug naar forum Reageer (zonder quote)