Forum > Newbie Forum

Feest voor jong en oud

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
19-8-2007 11:41

W0uter schreef:

Ik zou zeggen remixen van oude nummers,
Yep, daar gaan ze helemaal los op... not sad :(
Er zijn veel voorbeelden van oude nummers in een nieuw jasje die totaal verXXXXt zijn.
Voorbeeldje: Bricks in the wall
Er zijn ook wel enkele goeie te noemen waar ouderen het wel mooi vinden, maar dat zijn er een stuk minder

Men zal uiteindelijk wel gaan dansen op die remixes, maar dat is meer uit gebrek aan beter dan uit vakkunst van de dj.

Verder zie ik hier nummer "tips" voorbij komen waarvan mijn tenen gaan krommen als men denkt dat dat typisch muziek is voor 40+ sad :(

Om dit soort feesten te kunnen draaien, moet je ervaring hebben met de muziek die je moet draaien.
Op een gemiddelde verzamelaar van de 60,70,80er jaren staat misschien 15% bruikbaar en dan moet je ze nog weten te timen.

Beste manier om ervaring op tre doen is met zo'n ouwe lul meegaan die niets anders doet dan dit soort feesten,
of dit soort feesten bezoeken, zodat je een beetje weet wat er gespeeld word.

En dan nog beperkt een jongere dj zich vaak alleen tot de inkoppers als rolling on a river en creased lightning op nog erger PBTDL....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
W0uterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2007
Laatste: 29-11-2010
Berichten: 126
19-8-2007 14:27
Verder zie ik hier nummer "tips" voorbij komen waarvan mijn tenen gaan krommen als men denkt dat dat typisch muziek is voor 40+
Ik las dat het voor jong EN oud was (dus niet alleen 40+), maar ik kan me vergissen...
Het begint wat te worden..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-8-2007 16:39

Tom schreef:

Verder zie ik hier nummer "tips" voorbij komen waarvan mijn tenen gaan krommen als men denkt dat dat typisch muziek is voor 40+ sad :(
Er zijn ook DJ's die denken dat 40+ers alleen oude lullen-muziek willen. En helaas, die moeten wakker geschud worden: Op menig bruiloft of andersoortig feest waar ik sta met veel 40-ers, zijn die 40+ers degenen die aankomen met "Put your hands up for Detroit", "Jumpmuziek" en DAT zijn degenen die uit hun dak gaan op "Let's get loud", "I feel like a woman" en ga zo maar door.
Light Image
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
19-8-2007 16:41
Afgelopen weekend nog 3 'oma's' van minstens 60 aan het jumpen gekregen laugh :D. Oké, meer uitzondering dan regel, maar punt is dat je zeker niet aan 60's/70's/80's vastzit. Ik draai ook regelmatig dance/top40/nederlandstalig/apres-ski op bruiloften. En juist bruiloften zijn toch de feesten waar jong en oud samenkomt.

Nu kan het aan mij liggen dat ik juist de bruiloften tref waar dat aanslaat, maar met een beetje micro-werk is overal wel een feestje van te maken wink ;)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-8-2007 16:55
Ik heb alle ambtenaren van een gemeente nog aan het springen gekregen op een uitje van ze. Inclusief de, toch wel een beetje op leeftijd zijnde, burgemeester laugh :D Put your hands up in the air, put your hands up... in the air!
Light Image
Haas2Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2007
Laatste: 23-11-2013
Berichten: 107
19-8-2007 19:22
Met google kom je altijd ver...
probeer eens een zoekterm zoals "best of the 90's"
dan kom je op site's zoals : https://www.telsell.com/shopping.asp?CNT=NL&LAN=NED&MN=PR2795
waar dan mooie lijsten staan van muziek uit die tijd (zie wel dat je bij dans-muziek blijft :d) (de zoekterm 'dance' is natuurlijk heel makkelijk erbij te typen ;) )
Natuurlijk kan je zo ook achter de jaren 80 en zelfs 70 zoeken...
Dat geeft toch al een indicatie van welke nummers er zijn.
Natuurlijk luister je best alles eens kort voor, dat je zeker bent dat het dansbare nummers zijn (en dat je niet plots dat nummer opzet dat enkel in het begin dansbaar is en dan plots enkel vocaal verder gaat :d )
Niet elke dj bezit het talent om direct alle genres in elkaar te mixen (mijn zus kwam onlangs eens af met breakdance beats-gedoe, ik kende die nummers niet, en dan krijg je soms rare zaken).

Alvast veel succes!

edit: ik lees hier iets boven van oudere die graag recente muziek willen. Ik ben 1 van die jongeren die graag +-20% 'oudere' dance muziek hoort (80's en 90's). Ik denk dat er nog wel meerdere mensen rondlopen die de muziek uit die tijd weten te appreciëren voor op te dansen.
Sound: 2* Opera live 405, 1* DB sub15 - Light: 2* Hq power extreme 250w MSD; 8* par 64, 24w; 12* mega tripar profile; diverse
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-8-2007 19:33

haas2 schreef:

edit: ik lees hier iets boven van oudere die graag recente muziek willen. Ik ben 1 van die jongeren die graag +-20% 'oudere' dance muziek hoort (80's en 90's). Ik denk dat er nog wel meerdere mensen rondlopen die de muziek uit die tijd weten te appreciëren voor op te dansen.
Absoluut, ik bedoelde ook niet dat ik de hele avond "moderne" muziek draai. Ben wat betreft 70's/80's/90's ook wel een beetje onderlegd laugh :D
Light Image
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
20-8-2007 07:00

JeroenVDV schreef:

Er zijn ook DJ's die denken dat 40+ers alleen oude lullen-muziek willen. En helaas, die moeten wakker geschud worden: Op menig bruiloft of andersoortig feest waar ik sta met veel 40-ers, zijn die 40+ers degenen die aankomen met "Put your hands up for Detroit", "Jumpmuziek" en DAT zijn degenen die uit hun dak gaan op "Let's get loud", "I feel like a woman" en ga zo maar door.
Nee Jeroen, je begrijpt me verkeerd,
ik heb het over nummers die in dit topic worden geadvisseerd als "typisch" 40+ muziek.
Tuurlijk gaat hands up for detroit enz prima, 40ers willen ook wel eens "modern" zijn happy :)
Maar ze willen ook wel eens een plaatje echt uit hun tijd horen, en dan bedoelen we niet alleen de standaardblehinkopgroep die ze overal krijgen te horen als ze binnen komen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
21-8-2007 14:33
en voor dit soort jobs is een forum/het internet dus geen goede uitvinding mijns' inziens.

Men neemt een job aan voor een publiek waar men totaal geen ervaring mee heeft maar vooral geen VOELING. En net dat, belangrijker nog dan "the skills", heb je nodig om boven het zooitje "middenmoot" uit te komen.

Heel lang geleden, toen er nog geen internet was, kón je niet anders dan naar de radio luisteren en feesten afschuimen waar all-round gedraait werd om bepaalde nummers/muziekstijl te leren kennen. En laat dat nou net de tips zijn die hierboven door de pro's OOK gegeven worden razz :p

Nu opent men een topic "wat is salsa" en laat het harde werk door de collega's doen sneaky :V
WTF ben je met een lijstje nummers? Ben je van plan om 5 verzamelcd's te kopen en dezelfde cd's elk feestje opnieuw af te malen? Zo beland je helaas nog makkelijker in die grijze middenmoot sad :(

Doe nu eens zelf de moeite (en da's NIET persoonlijk bedoeld maar eerder als TIP) en:
1/ print de hitlijsten af van 1965 tot 1990 of koop zo'n muziekencyclopedie. Beluister
AL deze nummers en duid aan wat bruikbaar is voor je. Dat gaan er VEEL meer zijn
dan de top-50 die je op elke verzamelcd vindt en net door ook die one-hit-wonders
te gebruiken stijg je op uit... inderdaad!
2/ schuim fuiven af waar ook iets anders dan jump gedraait wordt en wees niet te
beroerd om aan de dj titel of uitvoerder te vragen wink ;)

Héél vaak krijg ik net als opdracht om NIET: paradise by/YMCA/summer of '69 te draaien omdat dat elke week voorbij komt.

Waarom alleen maar paradise of summer draaien? Die mannen hebben er een carrière van +20j opzitten en hebben heus wel meer nummers gemaakt die bruikbaar zijn
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
21-8-2007 15:01
Mja, ik draai toch nog regelmatig bijv. Paradise by the.... wink ;)

Je moet ook bedenken dat wij deze nummers zo'n beetje elke week horen en dat gaat na een tijdje vervelen. Maar veel bruiloftsgasten bijvoorbeeld hebben in geen tijden meer een leuk dansfeest gehad. En juist dan slaan dit soort nummers aan, zij horen deze nummers zelden meer.

Maar verder ben ik het er wel absoluut mee eens dat je met een lijstje nummers er nog absoluut niet bent. Mijn 'basiscollectie' cd's bestaat uit een paar honderd cd's. Deze heb ik in de loop der jaren opgebouwd door ervaring en niet door lijstjes op internet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)