Forum > PC related Forum

Nieuwe update voor Alcatech BPM Studio (Versie 4.9.8.3) - Vista compatible!

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
24-7-2007 16:42
Ik krijg gelijk een melding dat ik te weinig geheugen heb! zit nu 320 MB. meer dan voldoende aangezien ik maximaal 5 seconden per sample player heb staan.

wie weet hoe ik dit kan oplossen zonder bijna een nieuwe pc te moeten kopen?

MVG,
Tom van Duuren
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
24-7-2007 19:28
Ik neem aan dat je BPM niet op vista wilt gaan draaien? want dan is je hoeveelheid ram zowiezo behoorlijk outdated
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
24-7-2007 23:49
Even wat geheugen bijkopen of op tweakers kijken voor een leuk 2e hands bakkie rond de 200 euro.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
25-7-2007 15:07

Philip_Janssen schreef:

Even wat geheugen bijkopen of op tweakers kijken voor een leuk 2e hands bakkie rond de 200 euro.
En daar dan Vista op gooien? Ik zou eerst maar eens gaan kijken wat je precies nodig hebt om Vista te draaien EN gaan kijken of je Vista zelf wel nodig hebt. Als je het af kan met het OS waarvoor de computer in kwestie ontworpen was EN je de toegevoegde waarde van Vista niet nodig hebt (ik zou, typend op een Vista systeempje dat ik thuis heb om er wat ervaring mee op te doen, zo niet weten wat nu de werkelijke voordelen van Vista zijn behalve het visuele sausje), blijf dan gewoon bij het OS dat op het systeem staat.

Mag een fabrikant kosten in rekening brengen voor een update die enkel bedoeld is om een nieuw(ig) OS te ondersteunen? Hangt van de EULA af die afgegeven werd bij de aanschaf van het originele pakket. Als daar expliciet in wordt genoemd dat subnummer upgrades vrij zijn van kosten dan handelen ze in strijd met hun eigen EULA (endamagnie). Als er echter niets in de EULA over vermeld staat dan mogen ze alles doen wat ze willen (totdat de klant het niet meer pikt en overstapt naar een van de vele andere alternatieven).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
25-7-2007 20:27

Dré schreef:

En daar dan Vista op gooien?
Nee, om BPM goed op te kunnen draaien. Een Celeron 2.0Ghz en 1GB geheugen is voldoende voor BPM studio. Dus een standaard HP/IBM/Lenovo/DELL PC zou hier prima voor voldoen. Als je 2e hands koopt kun je er donder op zeggen dat je Windows XP erbij krijgt (zeker bij merk PC's: die hebben meestal OEM licenties).

Als je Vista wil gaan draaien met enkel BPM studio (en eventueel wat office applicaties en/of een simpele database voor je muziek collectie), heb je wederom 2 opties: Upgraden naar Vista en hopen dat het goed gaat. Of een nieuwe PC kopen waarbij de fabrikant/dealer support geeft op de PC in combinatie met Windows Vista (wederom met OEM licentie).

Wellicht overigens op het randje van het legale: je kunt relatief eenvoudig OEM licenties los krijgen (zonder de aanschaf van hardware). Veel webshops en zelfs gewone computerzaken bieden Windows OEM licenties met cd's aan voor een erg redelijke prijs.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
26-7-2007 17:45
Wellicht overigens op het randje van het legale: je kunt relatief eenvoudig OEM licenties los krijgen (zonder de aanschaf van hardware). Veel webshops en zelfs gewone computerzaken bieden Windows OEM licenties met cd's aan voor een erg redelijke prijs.
Je kunt ook gewoon een "intern" onderdeel los voor je computer kopen (pci netwerkkaart, geheugen, processorkoeler oid) en dan krijg je als je wil voor ca 100 euro een oem licentie erbij. Dat is 100% legaal indien je het op 1 bak wil installeren en financieel ook prima haalbaar.

Zou ik dat lekker doen. Overigens vind ik Vista een bijzonder mooi besturingssysteem maar weet niet of het verstandig is om in dit stadium te doen. Als je een XP licentie hebt zou ik voorlopig nog lekker XP draaien totdat ieder programma 100% voor Vista geschikt is. Ableton draait (volgens forumleden van het Ableton forum) nog voor geen meter. Om maar een dwarsstraat te noemen. Als je XP kunt blijven draaien zou ik dat voorlopig nog lekker even doen.

Overigens, maar dat is een tikkeltje een ander verhaal, snap ik niet waarom mensen tegenwoordig nog investeren in BPM studio. De controllers zijn leuk, maar een beetje achterhaald. Verder zou ik ook niet echt weten wat de voordelen van BPM studio zijn tov bijvoorbeeld Traktor. Er zijn tegenwoordig ook zoveel midi controllers dat ik BPM controllers ook nogeens verschrikkelijk duur vind tov de conculega's.

Of kan iemand mij het tegendeel bewijzen? (als je het spul reeds een langere tijd hebt snap ik het overigens prima, ze waren zo'n beetje de eerste op de markt met dergelijke spullen meen ik).
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-7-2007 21:21

Dré schreef:

Mag een fabrikant kosten in rekening brengen voor een update die enkel bedoeld is om een nieuw(ig) OS te ondersteunen?
Deels misschien afhankelijk of het een update of upgrade is. (men heeft het namelijk over een upgrade)
Als zusätzliches "Bonbon" erhalten Sie mit dem Windows Vista Upgrade auch eine neue hochqualitative Version des Mastertempos (nur Pro Version).
Ah, hier zit het koekje uit "eigen doos". wink ;)

Leuk en aardig dat BPM op Vista werkt, maar bedenk wel dat er nog steeds geluidskaarten zijn die dat niet doen.

Persoonlijk zou ik dan ook geen reden kunnen vinden om over te stappen naar software die op vista draait. (mits het programma nieuwe toegevoegde futures heeft waar je nu juist op zit te wachten.)

Vreemd ook dat Alcatech er zoveel "tam tam" over maakt.
Naar mijn idee werkt het programma van PCDJ "gewoon" op Vista, en geven juist de geluidskaarten de problemen.

Martin.
kvm entertainment
Flipp022Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2008
Laatste: 26-1-2008
Berichten: 3
22-1-2008 23:56
bpm studio 4.9.1 doet het bij mijn, ook op vista.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
23-1-2008 00:53

Philip_Janssen schreef:

Ik zeg gewoon lekker wachten op BPM versie 5. Vista is op het moment verre van wat het moet zijn. De ondersteuning op zowel hardwarematig als softwarematig vlak zijn mager. Ik zou nog lekker een jaartje bij XP blijven, dus die upgrade naar BPM voor Vista zou ik ook lekker nog even laten liggen.
Denk je dat die versie 5 ooit nog komt, ze beloven het al zo lang.... De geruchten gaan al vanaf 2002

JE kunt trouwens gratis de vista versie uitproberen
Flipp022Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2008
Laatste: 26-1-2008
Berichten: 3
23-1-2008 09:43
je heb de update voor vista niet nodig, je moet eerst bpm gastro 2.0 er op zet, en er wat mee afspelen, en kijken of, die dan je nummers in je speler, laat staan,
na het afsluiten, en weer opstarten dan kan je het zien. nou dan kan je gastro verwijderen, en dan kan je bpm 4.9.1.0 er op zetten, en die op starten (als administrator uitvoeren)in vista,en dan belijven je mappen na het afsluiten wel staan als je bpm 4.9.1.0 weer opstart in vista.
het werkt hier goed op 2 vista pc,
dus na het verwijderen van bpm gastro, belijf er wat staan, waar door bpm studie 4.9.1.0 wel backup's aan maakt in vista,
nou laat me maar eens horen, of het bij iemand anders ook zo lukt.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)