Forum > Geluid

Afstellen DBX 166-XL (compressor+limiter)

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
7-7-2007 18:51
Als je doel niet meer is dan je apparatuur heel houden:
zoek een crossover met een goeie limiter, Behringer heeft een aantal aardige. Klinken niet als beste, maar beschermen prima. Tresshold op +3 en gaan!
Als je perse een compressor limiter wil gebruiker:
Tresshold op +3, ratio op oneindig en uitgang op 0 db houden. Je uitgang komt op +3 en je beschermd prima.

Succes
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
7-7-2007 18:54
Mocht je nog een behringer zoeken ik heb er nog een wink ;)
Moet zeggen beveiligd goed maar je hoort ze wel gelijk "afknijpen"
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
7-7-2007 19:14
Als ik een behringer zou overwegen zou ik niet naar de DBX kijken die 150 euro duurder is sneaky :V. Met alle respect maar ik laat niet de master van mijn set over aan een apparaatje van 100 euro als ik ook al een DBX crossover heb (twv. 270) en een DBX equilizer razz :p . Waar je aan begint moet je goed afmaken denk ik dan maar. wink ;)
Bier, Billen, Borsten en Beats!
MdkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
Berichten: 161
7-7-2007 19:15
Daar kan ik je geen ongelijk in geven, want ben er nu zelf ook mee bezig wink ;)
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
7-7-2007 20:04
Wat ik aan wil geven is dat je geen uitgebreide compressor nodig hebt om je apparatuur te beveiligen.
Overigens is het bij eigen gebruik niet noodzakelijk, bij gastgebruik helaas wel....
Wellicht je DBX cross omruilen voor een driverack met limiter? Heb je gelijk een mooie processor voor meer dan alleen crossen en limiten.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
16-7-2007 16:05
Heb de DBX 166XL inmiddels binnen en afgesteld. Compressor klinkt erg goed (geen pompende gleuiden; zeker niet met de over easy modus aan). Limiter doet waar die goed in is; afknijpen (klinkt dan ook ronduit kut, maar beschermt het geheel wel wink ;) ). Ding dus ook pas op een +8dB ofzo instellen en niet meteen op +1dB want dat gaat heel vreemd klinken. Verder is de gate ook fijn (geen ruis meer) en zitten er erg leuke ledjes op. Ik zelf ben gegaan voor deze volgorde: mixset - eq - crossover - limiter - versterkers (zo heeft de limiter altijd het laatste woord).

Kortom een aanrader voor mensen die een erg nette limiter zoeken en er wat meer voor over hebben dan een goedkopere variant.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
16-7-2007 16:20
Vreemd dat ie echt kut klinkt als ie gaat knijpen?
Hoeveel DB stuur je dan te hard uit?
Heb je de instellingen zoals ik voorstelde al geprobeerd?
Als je natuurlijk je treshold laag zet (-10 ofzo) en dan +10 uitstuurt gaat het wel kut klinken ja, maar dan is je tafel miss ook wel over de zeik.
Ik verwacht van DBX toch wel dat ze netjes kunnen limiten zonder direct kut te klinken (zeker tot een 6-9 db knijpen)
Enhancer erop?
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
16-7-2007 16:26

Frank76 schreef:

Als je doel niet meer is dan je apparatuur heel houden:
zoek een crossover met een goeie limiter, Behringer heeft een aantal aardige.
Succes
Hahahahahahahahaha!!! behringer heeft een hard-knee limiting en is niet eens 'real time' nul dB!!!!!!
Hoe kan je nu een Behringer vergelijken met dbx produkten angry ?????
Jonge, er zijn vele topics geschreven over het functioneren van Behringer X overs zoals; CX3400 en z'n jongere zusje sneaky :V ....
Oef, moest ik ff kwijt wink ;) ....

Ik vindt dat instellingen maken van de dbx 166XL juist erg persoonlijk is, de ene wil z'n compressor horen pompen en de ander wil dit juist net niet horen..
Ik kies ervoor om dit 'pompen' niet te horen maar wel de luisteraars het gevoel geven dat dit wel heeeeeeeeel erg hard gaat.
De gate is perfect voor het voorkomen van 'podium geluid' zoals; " Welke gaan we nu spelen??" en dat soort dingen.
Je moet gewoon gaan spelen met dit apparaat en je zal zien dat dit apparaat een erg fijn speledingetje is!

Succes!
..Je Ducktape brood voeren...
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2053
16-7-2007 17:48

pascal schreef:

[Hahahahahahahahaha!!! behringer heeft een hard-knee limiting en is niet eens 'real time' nul dB!!!!!!
Hoe kan je nu een Behringer vergelijken met dbx produkten angry ?????
Jonge, er zijn vele topics geschreven over het functioneren van Behringer X overs zoals; CX3400 en z'n jongere zusje sneaky :V ....
Oef, moest ik ff kwijt wink ;) ....

Succes!
Ik mag aannemer dat je zelf nooit met een behringer hebt gewerkt? Softknee, auto functie?
Als ik zo hoor hoe die DBX ingrijpt is die Behringer niet eens zo agressief als je tenminste de tijd neemt om hem goed af te stellen en.... je moet gewoonweg niet ding met +20 dB aansturen!!!
Dank voor het gelach, er wordt al genoeg elkaar belachelijk gemaakt op de diverse fora, evenals adviezen gegeven die nergens op slaan: ik zoek een spraaksetje voor een presentatie: ow neem een set van 2 x 1500 watt, dat is echt goed.... shut up :X
Ik ben het met je eens dat DBX beter is dan Behringer, maar voor de vraag die de op stelde...
de digitale processor grijpt niet dramatisch in en ik sprak niet echt over die nieuwe cx series. Behringer is nou eenmaal gedumpt en hebben dus producten van mindere kwaliteit moeten maken.
Ik promoot geen Tehringer, maar raad iemand ook geen veel te duren spullen aan als ie het toch niet gebruikt.

Hij zocht een beschermengel voor zijn equipment, ik gaf naar mijn idee een financieel aantrekkelijk advies.
En de enige echte beschermengel is toch de persoon aan de knoppen....
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
16-7-2007 17:59
Als ik zo hoor hoe die DBX ingrijpt is die Behringer niet eens zo agressief als je tenminste de tijd neemt om hem goed af te stellen en.... je moet gewoonweg niet ding met +20 dB aansturen!!!
De DBX ingrijpt als je met +20dB uitstuurd dan hoor je hem inderdaad ja (niet zo vreemd lijkt me, de Behringers die ik heb gehoord klinken veel erger shocked 8O ). Als ik nu met compressor, soft knee en juiste instellingen +20dB uitstuur hoor je bijna niets van vervorming (op hoog volume).
Bier, Billen, Borsten en Beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)