Forum > Licht

Mad Scan 411

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-5-2007 18:09
Mad scans zijn nog lange tijd verkocht door Musik-P. uit ibbenburen. Misschien dat je hen eens kunt benaderen.

Je had de 305 HP scan, 130watt lampje: 5 kleuren en 6 gobo's.
dan de 411 HP scan: 130watt A1-232XHP lamp, 11 kleuren, 12 gobo's
de 411 AP scan: MBI 150watt lamp, evt de msd200 lamp., 11 kleuren, 12 gobo's
dan krijg je de Q scan, Met mbi 150watt lamp (ontladings) in AP en ARP uitvoering, R staat voor roto gobo's. En de serie ITM 250scan. deze waren uitgerust met een msd 250 lamp en zowel in gobo als roto gobo te verkrijgen.

Later is MAD EVL Lighting geworden.
mocht je nog meer willen weten, ik heb hier nog wel wat documentatie liggen betreft de mad scans.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
15-5-2007 18:46

Dré schreef:

Martijn schreef:

411HP is de halogeenuitvoering van de 411, daar hoort een 150W halogeenlampje in. Mads met 250W ELC bestaan NIET.
Roep dat niet te hard. Toen MAD nog een website had stonden mijn Q-Scan MSD-200 scans er ook NIET op.
Op de site die ik voor het laatst zag ergens eind 2006 was sowieso niks meer van de plastic serie te vinden, alleen nog de wat recentere modellen. Hoe dat vroeger is geweest weet ik niet, maar op de folder die ik toen van jou heb gehad stonden ook alleen modellen met 150W halogeenpitjes. Ook de Mads waarvan werd beweerd dat er 250ELC inzat bleken allemaal een 150W lampje te hebben. De kans dat ze er geweest zijn lijkt me dus vrij klein, maar helemaal onmogelijk is het inderdaad niet.

Watt-Xtra schreef:

Mocht je nog meer willen weten, ik heb hier nog wel wat documentatie liggen betreft de mad scans.
Eh... ashamed :$, mocht je er vanaf willen, zou ik ze wel willen hebben.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-5-2007 22:38
ervan af willen zeker niet, kan altijd van pas komen. Folders, prijslijsten, documentatie.. het blijft makkelijk, en soms ook nog wel eens nuttig of informatief.
Ik kan wel even kijken of ik er van de week een aantal copy's van kan maken en die dan toezenden, mijn scanner neemt dikke boekwerken niet. happy :)

mail me even je adresgegvens en dat het om de madscans gaat.

B.O.T.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
15-5-2007 22:48

Martijn schreef:

Stukje over verschillende lampen....Aan het gewicht kun je het ook merken, de 411HP weegt 7,1kg, de 411 met 150W CDM-T ongeveer 10kg.
Zal even kijken als ik er morgenavond tijd voor heb, zal ze dan eens gaan wegen.

Dré schreef:

Meest eenvoudige oplossing is om even te kijken wat er op de transformator staat. Een 150W reflectorlamp (EFR) heeft namelijk een werkspanning van 15V, een 250W reflectorlamp (ELC) heeft een werkspanning van 24V. Het is dus onmogelijk om zo maar even een andere lamp erin te zetten (zal amper licht komen uit een ELC als je hem op 15V zet).
Zal dit ook zeker weten even na gaan kijken.

Watt-Xtra schreef:

mocht je nog meer willen weten, ik heb hier nog wel wat documentatie liggen betreft de mad scans.
Heb je ook nog iets over de 411HP liggen waar je denkt dat ik wat aan heb?
Ondertussen heb ik al een handleiding weten te vinden. (Met behulp van de forumleden natuurlijk wink ;) )
Nu ook via de .eu te bereiken.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
15-5-2007 23:18

Ruud_schepers schreef:

Martijn schreef:

Stukje over verschillende lampen....Aan het gewicht kun je het ook merken, de 411HP weegt 7,1kg, de 411 met 150W CDM-T ongeveer 10kg.
Zal even kijken als ik er morgenavond tijd voor heb, zal ze dan eens gaan wegen.
Was maar om een van de verschillen tussen beide modellen aan te geven. Even op het typeplaatje kijken biedt ook uitsluitsel; HP is halogeen, AP is gasontlading (GE Arcstream pitjes, vandaar ook de "A" voor de P)

Jorrit, als je wat kopieën wilt sturen, graag. Ik heb je even gemaild.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
15-5-2007 23:29

Martijn schreef:

Ruud_schepers schreef:

Martijn schreef:

Stukje over verschillende lampen....Aan het gewicht kun je het ook merken, de 411HP weegt 7,1kg, de 411 met 150W CDM-T ongeveer 10kg.
Zal even kijken als ik er morgenavond tijd voor heb, zal ze dan eens gaan wegen.
Was maar om een van de verschillen tussen beide modellen aan te geven. Even op het typeplaatje kijken biedt ook uitsluitsel; HP is halogeen, AP is gasontlading (GE Arcstream pitjes, vandaar ook de "A" voor de P)

Jorrit, als je wat kopieën wilt sturen, graag. Ik heb je even gemaild.
Typeplaatje geeft HP aan, maarja na al deze verschillen, ga ik wel even wegen.
Nu ook via de .eu te bereiken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
Berichten: 13474
16-5-2007 09:41

Watt-Xtra schreef:

Mad scans zijn nog lange tijd verkocht door Musik-P. uit ibbenburen. Misschien dat je hen eens kunt benaderen.

Je had de 305 HP scan, 130watt lampje: 5 kleuren en 6 gobo's.
dan de 411 HP scan: 130watt A1-232XHP lamp, 11 kleuren, 12 gobo's
de 411 AP scan: MBI 150watt lamp, evt de msd200 lamp., 11 kleuren, 12 gobo's
dan krijg je de Q scan, Met mbi 150watt lamp (ontladings) in AP en ARP uitvoering, R staat voor roto gobo's. En de serie ITM 250scan. deze waren uitgerust met een msd 250 lamp en zowel in gobo als roto gobo te verkrijgen.
En ook in dit lijstje staan "mijn" (nu Martijn's) Q-Scan MSD-200 scans niet ;-)

Mad werd eerst gedaan door Highlite (die gelijk een Xerox maakte die Tornado heette maar absoluut niet in één adem met de MAD scans genoemd mochten worden). Daarna door een aantal kleinere bedrijven (die geen van allen nog iets van MAD konden maken). Erg jammer. De Q-Scan veegde namelijk op vrijwel alle fronten de vloer aan met de toen gangbare (en iets duurdere) Martin 218. Ook de opmerkingen dat een "plastic" behuizing niet sterk genoeg zou zijn bleek ongegrond (dingen zijn oersterk). Servicevriendelijkheid was ook hoger dan bij de toen gangbare 218 (6 splitpennen, 2 borgboutjes en de boel was open; rest was "click in" en dus eenvoudig los te halen). En over de optiek hoeven we het niet te hebben... De Q-Scan had een optiek (bij de 218 waren ze die vergeten). Surface reflecting mirror? De MAD had het (de Martin niet). X/Y snelheid? FIKS hoger dan bij de 218. Kan zo nog wel even doorgaan. We noemden ze altijd liefkozend "onze tupperwarebakjes" (een term die ooit bedacht was door een van onze klanten ;-).

MAD is ten onder gegaan aan de veel te hoge productiekosten in de UK (ze hadden veel meer moeten "outsourcen" naar de lage loonlanden) EN de veel te hoge stand van de UK Pound. Ook de importeurs waar het bij onder gebracht is geweest hebben niet echt geholpen. Een mooi product alleen is dus niet genoeg!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-5-2007 11:51
even iets toevoegen aan mijn lijstje, ook voor de Q scan kon er gekozen worden voor de 200 msd lamp. Net als de AP uitvoering. prijzen lagen tussen de 570 euro voor de 130watt uitvoering tot 2300 euro voor de msd250 roto gobo scan.

de serie 411 lag tussen de 760 en 1128 euro.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)