Forum > Off-Zone

DVI of VGA --> Scart

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
9-4-2007 23:16
Da's wellicht hetzelfde bij Apple als bij bijvoorbeeld een aantal Matrox videokaarten. Daar heb je ook verloopjes voor van VGA naar S-video en composiet, dat werkt ook alleen op specifieke kaarten met specifieke (softwarematige) instellingen. Wil dus niet zeggen dat je zomaar van iedere VGA output naar bijvoorbeeld S-video kan.

VGA naar scart zal nooit deftig werken zonder een scanconverter aangezien de Sync anders is.
VGA is RGBHV en scart is RGBs. Je zal dus van H/V Sync naar Composite Sync moeten wat volgens mij niet kan met een simpel verloop zoals ik die schemaatjes op bijvoorbeeld Tweakers getekend zie.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-4-2007 08:51

CyberDance schreef:

VGA naar scart zal nooit deftig werken zonder een scanconverter aangezien de Sync anders is.
VGA is RGBHV en scart is RGBs. Je zal dus van H/V Sync naar Composite Sync moeten wat volgens mij niet kan met een simpel verloop zoals ik die schemaatjes op bijvoorbeeld Tweakers getekend zie.
Des te vreemder dan wellicht dat het toch gewoon werkt? Dit soort uitgangen zijn dan ook keurig aan elkaar te knopen (mooist is via een speciaal netwerkje zodat het aan alle kanten 75 Ohm blijft). Er zijn overigens ook schema's waarbij de sommatie (want meer is het niet als je H en V composiet sync wilt maken) actief gebeurt (en dan word het dus wel degelijk "deftig").
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)