Forum > Newbie Forum

volledige set

(37 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
15-3-2007 23:17
Tip van de dag: met Ipods draaien werkt niet, dat is gewoon een gekl**t van jewelste.
Zorg voor een laptop met twee geluidskaarten of een fatsoenlijke set CD spelers (ook HiFi spelers kun je gebruiken, maar dan wel een stel met minimaal "time remain" weergave) of een dubbele CD speler.

René

P.s.: Vul even je woonplaats in in je profiel, dan kan een beginnende drive-in misschien voor een klein prijsje een leuk feest organiseren.
RaphaelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2007
Laatste: 2-4-2007
Berichten: 10
16-3-2007 00:10

Melo-G schreef:

Zoek jezelf een lokale drive-in show die voor 100,- een setje sub+top verhuurt, ben je klaar.

Om zelf opeens alles aan te gaan schaffen is voor jouw budget niet het meest handige om eerlijk te zijn.

//edit: actiever vind je ze niet.
Dat zijn mooie boxjes :) helaas ver buiten het hobby budget.
Het is niet het meest handige, dat snap ik. Maar het hoeft ook allemaal niet high end te zijn. Ik ga geen feesten met honderden mensen geven. Zou ik dat doen dan zou het makkelijk terug te verdienen zijn.

renevanh schreef:

Tip van de dag: met Ipods draaien werkt niet, dat is gewoon een gekl**t van jewelste.
Zorg voor een laptop met twee geluidskaarten of een fatsoenlijke set CD spelers (ook HiFi spelers kun je gebruiken, maar dan wel een stel met minimaal "time remain" weergave) of een dubbele CD speler.

René

P.s.: Vul even je woonplaats in in je profiel, dan kan een beginnende drive-in misschien voor een klein prijsje een leuk feest organiseren.
Het is een gekloot ja, dat ben ik met je eens maar cd spelers vind ik persoonlijk helemaal niks aangezien ik al mijn muziek op mn iPod en pc heb staan en het is niet een hoeveelheid om op cd's te gaan zetten.
2 geluidskaarten.. dat kan, 1tje onboard en 1 pcmia kaartje.. zal ik eens naar kijken. werkt dat wel prettig?

ps: woonplaats is niet heel erg relevant, de feestjes zijn namelijk in frankrijk en niet lokaal dus. maar ik zal het even invullen.
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
16-3-2007 00:14

Raphael schreef:

Dat zijn mooie boxjes :) helaas ver buiten het hobby budget.

ps: woonplaats is niet heel erg relevant, de feestjes zijn namelijk in frankrijk en niet lokaal dus. maar ik zal het even invullen.
DAP heeft volgens mij ook nog wel wat actieve speakertjes, ff zoeken in de shop.

In Frankrijk geen lokaal drive-in showtje gerund door 2 16 jarigen? Probeer anders een drive-in show te strikken die de camping-feesten doet?
Vergeet niet te lachen
RaphaelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2007
Laatste: 2-4-2007
Berichten: 10
16-3-2007 01:11

Melo-G schreef:

DAP heeft volgens mij ook nog wel wat actieve speakertjes, ff zoeken in de shop.

In Frankrijk geen lokaal drive-in showtje gerund door 2 16 jarigen? Probeer anders een drive-in show te strikken die de camping-feesten doet?
DAP is mij sterk afgeraden door iemand..

Het is daar in de buurt zo goed als dood, helaas. Daar wil ik dus wat verandering inbrengen razz :p
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 390
16-3-2007 02:31
Hangt er van af waar je in frankrijk zit. zit zelf heel regelmatig in luxemburg. mischien kunnen we wat voor elkaar betekenen. maar dat begint inderdaad al met de prijs.

klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
16-3-2007 09:52

Raphael schreef:

DAP is mij sterk afgeraden door iemand..
Dat is zeker weer zo'n semi pro die vind dat je veel geld moet uitgeven?

Ben zelf een beginner en heb 2x DAP K115. Die missen wel wat bas moet ik zeggen, en daarom heb ik er twee subjes onder gezet (zelfbouw van een vriend).

Mijn budget was misschien iets groter (maar niet zo groot dat ik twee DAP K115 nieuw kon kopen), maar een redelijk budget moet je toch hebben.

Wat de laptop betreft: Zelf gebruik ik een extern USB kaartje (Creative Live! 24 bit). Met de juiste software (gebruik zelf Tplayer) werkt dat best fijn, maar ik gebruik het enkel om volledige nummers te spelen. Mixen e.d. doe ik met m'n CD spelers.
Als je persee met die iPods wil werken, ga dan voor zoiets. Is niet extreem duur, en lijkt me veel handiger dan met die ipods rotzooien. (actie geldig tot 15 maart... net een dag te laat razz :p)
Je hebt nog steeds geen pitch (of pitch bend), maar het is al een stapje vooruit...

René
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
16-3-2007 12:15
Als 2e hands een optie is moet je me maar even een mailtje sturen, wellicht heb ik nog iets je staan wink ;). Jij het je mail niet vrijgegeven dus ik kan jou niet mailen. Verder zal die gene die DAP heeft afgeraden puur op het negatieve imago van dap zijn af gegaan. Ze hebben immers heel leuk spul voor leuke prijzen, en ze hebben rotzooi. De kunst is om die twee gesceiden te houden.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
16-3-2007 12:17
simpel vraagje.

Hoe denk je t spul in Frankrijk te krijgen?
En denk je niet dat de totale kosten wellicht enorm veel hoger zouden zijn dan iets huren in frankrijk? Denk vervoer etc???
niet nodig
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
16-3-2007 16:28

renevanh schreef:

Als je persee met die iPods wil werken, ga dan voor zoiets. Is niet extreem duur, en lijkt me veel handiger dan met die ipods rotzooien. (actie geldig tot 15 maart... net een dag te laat razz :p)
Je hebt nog steeds geen pitch (of pitch bend), maar het is al een stapje vooruit...
Nah, wil je later een keer overstappen op een paar leuke cd-spelers dan kun je dit ding gelijk bij het vuilnis zetten. (of je zet hem te koop en vindt uit dat er op de tweedehands markt totaal geen vraag naar is) Bovendien kun je voor dit geld al bijna een Reloop RMX-40 kopen, ik zou me dan toch nog eens een (flink aantal) keer achter de oren krabben...
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
16-3-2007 17:45
1 woord: huren! Voor een beetje fatsoenlijk sub+top setje ben je snel rond de 1500 euro kwijt gok ik zo (2xsub + 2xtop + 2x versterker + crossover + eq + flightcase + kabels) even van mezelf, daarbij komt dan nog een draaisetje (2x cd-spelers / dubbele cd-speler + mixer + koptelefoon + microfoon) en licht. Ga je dus bij lange na niet redden met je 1000 euro die je wilt.

Je eisen:
- hard geluid
- goede bass
- goedkoop

Streep 1 daarvan weg en je komt wellicht een stuk verder. Ik geloofde het ook niet maar al mijn budget zooi waarmee ik begon is allang weer weg.
Bier, Billen, Borsten en Beats!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)