Forum > Newbie Forum

Dj Tutor

(22 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-3-2007 14:04

Reind schreef:

Komen er overigens na de Messe nog een hele hoop bij want ik ben dit jaar gewapend met een mooie dv cam naast de Eos die ook al overal mee naartoe word gesleept.
Kom je in Hal 8 nog even langsgewandeld bij de VisualDMX stand? razz :p
Light Image
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-3-2007 14:20
Tuurlijk kom ik even langs... als ik het vinden kan ;-)

Ik zet hem in ieder geval even in het lijstje van things to do ;-). Als we het trouwens over leuke filmpjes hebben in dit topic, ik blijf zelf deze nog altijd een erg leuke vinden. Gewoon honds brutaal het statief boven op het meubel geplaatst tijdens een demo bij Ortofon en een mooi filmpje kunnen recorden van een turntablist waarbij het handenwerk goed te zien is. Mooiste blijft overigens gewoon de plaat die ie er op een gegeven moment vanaf trekt en gewoon naast hem neer lazert op de grond :-P Ook deze blijft erg goed. Beide hadden overigens een techniek waar mening turntablist jaloers op zou zijn.

Dit jaar wil ik een hele hoop van zulke filmpjes gaan maken, maar ook even langs Chris Roman van Numark die altijd bereid is een film vol te lullen over nieuwe producten, de demo's bij Ecler zijn altijd leuk etc etc etc.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
9-3-2007 17:28

Reind schreef:

Nadeel van filmpjes is dat de informatie vaak maar half blijft hangen, je kunt iemand beter de moeite laten nemen iets aandachtig door te lezen dan hem achterover te laten hangen in zijn bureau stoel terwijl ie een filmpje kijkt.
En filmpjes kun je niet uitprinten om er bij het afstellen bijvoorbeeld naast te houden.
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
9-3-2007 17:51
ja dat kan wel maar dat kost zoveel papier joh, voor iedere seconde 24 velletjes is wel veel voor filmpjes van rond 5 minuten sneaky :V

maar persoonlijk vind ik filmpjes ook wel eens makkelijk, kun je zien wat ze doen inplaats van maar gokken of je het snapt van papier af, maar het is wel dat je meer aandacht geeft aan tekst lezen
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
13-3-2007 21:15
Hey,

Ik denk dat voor beginnende mensen het juist handig is om filmpjes te kijken.

Ik kan me nog herrineren dat ik eerder iets opzocht hier in het forum over mengpanelen of iets dergelijks. Toen kwam ik lang het woordje "gain". Nou ik wist bij god niet wat het was en waar het zat, op zo'n filmpje laten ze het gewoon zien. En is het vrijwel meteen duidelijk.

Bovendien is filmpjes kijken een stuk leuker als hele lappen tekst lezen.

Maar laat de beginnende dj's voor zichzelf oordelen wink ;)

Groeten,
Derk
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2007 01:31

Derkie schreef:

Bovendien is filmpjes kijken een stuk leuker als hele lappen tekst lezen.
Het is vast en zeker ook net zo leerzaam.... vandaar dat ze op scholen nog steeds mensen laten lezen in plaats van ze een dvd in handen te drukken en ze voor een kastje te zetten.

Leuker is in best wel veel gevallen niet altijd beter, misschien handig om die ook in het achterhoofd te houden wanneer er wat geleerd moet worden.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
14-3-2007 17:13
Als je uit een boek leest hoe je twee planken aan elkaar timmert krijg je waarschijnlijk een heel vaag verhaal voor je neus en weet je nog niet half hoe het moet.

Kijk je een filmpje is het veel sneller duidelijk.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
14-3-2007 17:23
Allemaal heel leuk en aardig. Misschien zijn filmpjes voor sommige (visueel ingestelde) mensen makkelijker te onthouden, MAAR als de informatie die in een filmpje wordt gegeven niet klopt (wat hier dus af en toe het geval is) heb je er weinig aan. En kan je zelfs als je die filmpjes beter kan onthouden maar gewoon een kloppende tekst-versie lezen wink ;)
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DerkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2005
Laatste: 12-4-2011
Berichten: 67
14-3-2007 18:18
En hoe weet je als beginner of deze wel juist is?,,

Tuurlijk als je iets niets kloppends op dit forum zet wordt je wel verbeterd.
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
14-3-2007 19:05

Derkie schreef:

En hoe weet je als beginner of deze wel juist is?,,

Tuurlijk als je iets niets kloppends op dit forum zet wordt je wel verbeterd.
Ik had het nu over de filmpjes op de DJ Tutor site en niet over filmpjes in het algemeen.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)