Forum > Geluid

Vervanging DAS speakers

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
24-1-2007 10:42
Als eerste mijn excuses. Ik heb het hier het hele topic al over de G-45, terwijl ik de G-46 bedoel!

arjan schuurman schreef:

Als ik mag vragen, hoe heb je in godsnaam 3 van die speakers opgeblazen met een 1100watt eindtrapje
Het was geen 1100watt eindtrap, maar een 1500Watt (C-Mark Mt210K). Buiten dat weet ik ook zelf nog steeds niet hoe we ze op hebben geblazen. Misschien de crossover ook niet goed ingesteld?
Éen van de speakers had een los contactpunt. Dat is ook de enige die het overleeft heeft. Betekend wel dat die andere speaker in dat kabinet de volledige lading heeft gekregen.

Inmiddels hebben we die c-mark de deur uitgedaan, en een peavey PV3800 aangeschaft voor het aansturen van de subs. Nu alleen dus nog werkende subs ;)

Reconen is misschien een goedkopere optie. Wat ik mij alleen afvroeg is of er voor minder geld misschien meer geluidsdruk behaalt kon worden door andere speakers te nemen dan die van DAS. En anders ben ik inderdaad opzoek naar iemand die voor een mooie prijs voor ons wil reconen.
Red_arrowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 29-8-2024
Berichten: 230
24-1-2007 18:09

pimsaint schreef:

Éen van de speakers had een los contactpunt. Dat is ook de enige die het overleeft heeft. Betekend wel dat die andere speaker in dat kabinet de volledige lading heeft gekregen.
Je impedantie is dan ook 2x zo hoog omdat die 2e speaker niet meetelt, hierdoor kreeg hij toch ongeveer het halve vermogen en kreeg hij toch ongeveer hetzelfde vermogen als de andere sub.
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
24-1-2007 18:49
Ik begrijp echt niet hoe jullie het voor elkaar krijgen ik laat echt de gehele avond een labgruppen fp6400 er vol op los en om nou te zeggen dat dit een slechte eindtrap is die zijn vermogen niet haalt(dat van die crest kan ik nog wel een keer inkomen, zou mij met zo'n eindtrap in brug ook kunnen overkomen), maar denk dat je met je c-mark toch echt iets fout hebt gedaan want 1500watt moeten ze met volledig gemak kunnen hebben.groeten en succes arjan
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
24-1-2007 23:16
Nog steeds een raadsel wat we fout hebben gedaan, maar die C-mark is er in iedergeval uit. Weg met die crap. Maargoed. We weten nu wel dat jij flink wat meer vermogen eruit blaast en jullie weten dat ik die c-mark eruit heb gedaan. Waar dit topic over ging is welke speaker ik er nu het beste in kan plaatsen. Zaterdag post ik pics en maten van de subkasten. Helaas Arjan, het zijn niet de st 218s.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)