Forum > Algemeen Forum

Leatherman/Multitool

(42 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
20-11-2006 15:15
Gereedschap gaat ook standaard mee. Het is meer bedoeld voor "even snel dit of dat" en dan wil ik niet telkens op en neer hoeven lopen naar een toolcase/gereedschapkist/sporttas. Laat staan als je net bovenin een geni zit laugh :D. Heb je echt iets te repareren werkt een schroevendraaier natuurlijk fijner, en dan loont het om op- en neer te lopen. Bovendien hebben m'n klusbroeken allemaal grote zakken, en hoefd hij bij mij dus niet aan mn riem wink ;).
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
20-11-2006 15:17

big bang schreef:

Laat staan als je net bovenin een geni zit laugh :D.
En het aandachtig uit elkaar klappen van het stuk gereedschap (dat toch wel wat weg heeft van een puzzel) is dan wel een leuke bezigheid?
Bovendien hebben m'n klusbroeken allemaal grote zakken, en hoefd hij bij mij dus niet aan mn riem wink ;).
Plek zat dus voor een goede schroevendraaier, combitang en een stevig mes ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
20-11-2006 15:23

Dré schreef:

big bang schreef:

Laat staan als je net bovenin een geni zit laugh :D.
En het aandachtig uit elkaar klappen van het stuk gereedschap (dat toch wel wat weg heeft van een puzzel) is dan wel een leuke bezigheid?
Liever als weer naar beneden moeten..
Bovendien hebben m'n klusbroeken allemaal grote zakken, en hoefd hij bij mij dus niet aan mn riem wink ;).
Plek zat dus voor een goede schroevendraaier, combitang en een stevig mes ;-)
En iedereen maar af laten vragen waarom je zo scheef loopt? laugh :D. Nope loop nu ook te vaak met gereedschap in mn zakken rond (mes, 2 schroevendraaiers, steeksleutel e.d. (nee niet allemaal tegelijk;-)), en echt lekker werkt het niet. Even op een flightcase gaan staan (ben niet zo groot wink ;)), onder het hekje van het bakje van de geni doorkruipen etc, allemaal dingen waarbij het zaakje (vooral de schroevendraaier) in je been of broek steekt.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
20-11-2006 15:28
Nedis heeft zo'n hobbysetje (multitool + klein zaklampje in map). Zie afbeelding.

Zal wel hobbykwaliteit zijn (maar hoe lang moet zo'n ding dan meegaan?). Zou dat wat zijn voor de gemiddelde drive-inner/weekend warrior?

Ik zie zelf nog steeds het nut niet helemaal (kon altijd prima roepen "geef me rap die kruiskop" als dat nodig was) maar was wel altijd heel blij met m'n minimag (hoewel dat van mij ook wel een minichina had mogen zijn (als het maar licht geeft)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
20-11-2006 15:48
Ikzelf heb altijd wat gereedschap in mijn auto liggen onder mijn stoel. Gewoon wat sleutels en tangen en zooi uit de €2.50 bak van de gamma! Voldoet altijd wel prima hoor.
Denk toch dat ik binnenkort uit diezelfde bak een setje ga samenstellen wat ik in zo'n zelfde budget koffertje doe zodat ik iets nets en georganiseerds heb laugh :D !
Maar goed, zo vaak heb ik het niet nodig aangezien mijn show ook nog niet zo heel groot is!
Ik vind zo'n leatherman wel ontzettend duur en heb het idee dat veel mensen hem ook een beetje voor de "heb" kopen!
Maar goed, ik doe dat weer met andere dingen misschien wink ;)
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
20-11-2006 15:53
Ik heb hem gedeeltelijk voor de heb, maar merk toch dat ik er vaak op mis pakte toen ik hem niet had.
Iritante mac beugels, kromme klemmen op licht balkjes, Iritante harting connectoren. noem het maar op.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
20-11-2006 16:16

Wesley vd H schreef:

Iritante mac beugels,
Offtopic: ooit juist zo'n ding (van een mac 250 wash) gesloopt met een leatherman ashamed :$.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Wesley vd HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2002
Laatste: 23-11-2014
Berichten: 397
20-11-2006 16:42
Moeten ze er fatsoenlijk beugels opzetten. Ooit nieuwe beugels mee gehad die gewoon vast geslagen moesten worden anders gingen ze niet.
Sta regelmatig op klusjes waar ze liever hebben dat je mac gewoon werkt, en dat ze hem naderhand op de TD na moeten kijken. Dan dat je de klem niet gemaakt krijgt en hem weglaat.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
20-11-2006 18:05
Die bracket met 1 klem gaat prima, die nieuwe, die nu standaard geleverd wordt, met als het ware twee brackets, en dus ook 2 klemmen, is een ramp. Gaat alleen met kracht of lerenmeneer dicht. Geef mij maar een lerenmeneer in plaats van een toolkist oid. Deze heb je tenminste altijd bij de hand, ook als het echt effe snel moet of op een moeilijke positie staat en biedt mij minstens 25 van de 30 keer een passende oplossing. (van soldeerhouder tot schroevendraaier, van opener tot mes) Zeker op een klus waar je met een heleboel mensen rondloopt is het wel zo makkelijk als je het bij de hand hebt. (ik klap mijne minstens 752 keer sneller uit dan dat jij, Dré, naar je tas kan lopen (die hopelijk niet midden op het podium in de weg ligt, maar bij de FOH oid)/
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
21-11-2006 21:32
Ik heb een leathermen Charge

Terug naar forum Reageer (zonder quote)