Forum > Geluid

us-blaster/4-acoustic waar voor je geld?

(78 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
Dj-BpmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 2-10-2013
Berichten: 71
13-1-2007 11:14
Klopt inderdaad tcmc met de goedkope luidsprekers maar elk merk met een goedkope klasse klinkt vaak nergens naar.

Mijn set is tevens vergroot met de fcs-118B subwoofers die het zeer goed doen. (de fcs-118B is een nieuwere versie van de dym-serie) Uit deze luidspreker komt zoveel bass dat wanneer je hem ergens los neerzet hij zelf weg blaast van die plek razz :p razz :p

Ook Rob. P bedankt voor al die informatie en komt zeer overtuigend over. Ik weet niet of hij dit weet maar is de preference serie (2x 12" top) niet gelijk aan de 4-acoustic dys-212? of verschilt het kwa speakers?

Mvg,

Mike.
OVmusic drive-in shows
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
14-1-2007 17:05
Het "dansen" van de kast, zegt dit iets over de geluidsdruk of heeft het misschien iets te maken met de bouw van de kast?? laugh :D

Dat een kast staat te dansen is niet heel normaal hoor. Ik weet niet welke vermogens erop gaan maar goed lijkt het mij niet, de energie wordt nu namelijk gebruikt voor "dansen" en niet om volume te produceren.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
14-1-2007 18:33
Kan er inderdaad op duiden dat het kastje van dun plaatmateriaal is gebouwd en/of te weinig bracing heeft.

@ Jorrit
Leuk feestje gisteren. happy :) Heb ik ook meteen je Hitec set een keer gehoord.
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
14-1-2007 19:55

Watt-Xtra schreef:

Het "dansen" van de kast, zegt dit iets over de geluidsdruk of heeft het misschien iets te maken met de bouw van de kast?? laugh :D

Dat een kast staat te dansen is niet heel normaal hoor. Ik weet niet welke vermogens erop gaan maar goed lijkt het mij niet, de energie wordt nu namelijk gebruikt voor "dansen" en niet om volume te produceren.
De kast trilde helemaal naar achteren, vermogens zijn zeer reeel, p2000 750 watt op een 600 rms kast. Subs zijn niet zo zwaar en er stond niks op.

Misschien lag het aan het gebouw of de vloer.. achja dingen doen wat ze moeten doen.

(buurman van 3 blokken verderop kwam vragen of het wat zachter mocht, hij zat te trillen in zijn woonkamer zei hij laugh :D )
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
15-1-2007 14:36
mm dat het kastje trilde is idd waarschijnlijk te wijden aan verkeerd of te dun houtmateriaal, een goede kast laat in combi met goed vermogen heel wat anders trillen.. happy :)

Maar hoe gedraagt zich de kast wanneer je deze belast met een grote topkast? Dan ook veel last van resonantie of valt het dan mee en blijft de kast wel netjes staan?

Rene@ ja een geslaagde avond.. wat vond je van het geluid??
het einde ook nog meegemaakt dat de dj het nodig vond de voorgevel te laten beven?? shocked 8O

jammer dat ik je net op een moment tegen het lijf liep dat ik effe druk was, de rest van de avond namelijk laten werken door anderen. laugh :D shut up :X

maar ben weer teveel off..
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Rob P.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2007
Laatste: 18-4-2007
Berichten: 2
15-1-2007 19:05
te allemaal ,

Us Blaster is van oorsprong een Nederlands bedrijf en onderdeel van een groep familie bedrijven waartoe tevens SWEEX ( www.sweex.com) behoort . Totaal werken er bij deze organisatie ongeveer 80 personenen die alleen het woord service hoog in hun vaandel dragen en een passie voor techniek hebben .
In Belgie hebben we in het Franstalige gedeelte reeds 2 jaar onze vaste vertegenwoordiger en in het Nederlandse gedeelte een ondernemer die uit onze naam maar voor eigen rekening de verkoop voor zijn verantwoording neem .
Inderdaad is het zo dat veel onderdelen standaard zijn maar wij toch enige honderden componenten en PCb's die wij uit Taiwan en China betrekken omdat ze product specifiek zijn, voor de PCB's geldt dat wij zeker op componenten nivo kunnen repareren maar dat het uit kosten aspect beter is om deze onderdelen van de fabrikant te betrekken .

Om aan alle welles en nietes een eind te maken nodig ik jullie graag uit om eens in ons magazijn te komen kijken
( wel allemaal bij elkaar blijven anders raken we jullie kwijt ) wij geven graag een rondleiding zo ook op onze t.d. .

Overigens is het zo dat Us Blaster op dit moment (na 3 jaar aktief buiten het caraudio segment) reeds in 35 landen aanwezig is en dit tot grote te vredenheid van onze afnemers

tenslotte dit : Us BLaster heeft een eigen design en DTP afdeling waar alle verpakkingen enz bedacht en gemaakt worden verder komen er steeds meer EIGEN Us Blaster ONTWERPEN op de markt die toch echt gemaakt worden alwaar ook A merken gefabriceerd worden en volgens dezelfde specs.......alleen betaal je wat minder !
service
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-1-2007 20:35
Dat is allemaal prachtig, maar waarom krijg ik bovenstaande tekst ook ongevraagd in mijn mailbox? Het lijkt me niet de bedoeling forummers te gaan spammen... angry
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NjestoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 9-3-2010
Berichten: 45
15-1-2007 21:43
Mischien dat iedereen die in dit topic gereageerd heeft, een mailtje krijgt van hem.
Loat goan!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-1-2007 21:51

Victor schreef:

Dat is allemaal prachtig, maar waarom krijg ik bovenstaande tekst ook ongevraagd in mijn mailbox? Het lijkt me niet de bedoeling forummers te gaan spammen... angry
Het is waarschijnlijk de bedoeling dat jij spelfouten corrigeert. shut up :X

Martin.
kvm entertainment
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
16-1-2007 03:32

njesto schreef:

Mischien dat iedereen die in dit topic gereageerd heeft, een mailtje krijgt van hem.
Op spam ben ik fel tegen, maar er zijn uitzonderingen, zeker gezien het feit dat ik met sommige Sweex producten handel. Ook zijn er heel veel leuke Chinese producten die een acceptabele tot goede kwaliteit hebben. Probleem is dat jonge bedrijven zich nog moeten bewijzen en worden veel middelen uit de kast gehaald om campagne te voeren.

Zelf heb ik goede ervaringen met DAP en LEM, en dan blijf je toch bij die merken hangen. Overigens is mijn LEM DX-26 ook geprodeceerd in China. Ik ben ook van mening dat "US Blaster en 4-acoustic waar je voor geld" inderdaad op gaat, maar blijf vooral selectief.

TCMC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)