Forum > Geluid

Master eind trappen elk 2 x 2400 Watt RMS by 4 Ohm

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 23-9-2024
Berichten: 13472
8-5-2003 13:43
Ik heb zelf een paar DL-1200's gehad in een vorig leven. 8 Ohm prima, 4 Ohm prima, 2 Ohm zou ik niet doen. Bij mij werden ze bij 4 Ohm al redelijk warm (uiteraard werden ze wel vaak zwaar aan het werk gezet ;-). De limiter vond ik een echt onding. Prima dus voor de verhuur (want hij duckt als een gek) maar als het even kan zou ik dit aspect over laten aan een goede speaker processor. Wel moet ik zeggen dat ik nooit met de instellingen van de limiter (bovenplaat verwijderen, linksvoor zitten de afstelpunten op een aparte print) heb zitten tweaken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
8-5-2003 18:13
dre, ik heb de 3k6 per laag kast geschakeld, dus, 4 versterkers, op 4 2dubbel 18inch laag master kasten(waren stervens duur trouwens), ik heb even goed gekeken, en rms zou ik per kast 1800 watt moeten hebben, de twee kanalen samen gevoegd van de 3k6 is volgens de duise handleiding, 900 watt per kant moet hebben rms van de amp, deze heb ik samen gevoegd. Voor het mid/hoog heb ik de 2k5, twee maal, met daarop 4 hornloaded mid/hoog. en een Lem speakers controller. er zitten idd digitale controllers in de versterkers incl limiter.

Ik moet zeggen dat het erg goed klinkt, ook met percussie erbij, lekker strak laag, dat wel. Ik mis toch wel een beetje mijn labjes, ik was eigenlijk nog steeds op ze verliefd laugh :D ... sad :(
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
DJ MagisterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 3-11-2003
Berichten: 1
3-9-2003 20:13
Ik moet voor mijn stage een technisch verslag over de DPU 3K6 schrijven. Heeft er iemand een scan van of link naar een handleiding (die dingen raak je tenslotte altijd kwijt) en nog belangrijker; een stroomkringschema. Verder is alle info welkom. THNX Maarten. (mailto: luijks@dolfijn.nl)
Dj HugoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-12-2002
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 37
11-9-2003 14:41

DJ Magister schreef:

Ik moet voor mijn stage een technisch verslag over de DPU 3K6 schrijven. Heeft er iemand een scan van of link naar een handleiding (die dingen raak je tenslotte altijd kwijt) en nog belangrijker; een stroomkringschema. Verder is alle info welkom. THNX Maarten. (mailto: luijks@dolfijn.nl)
Waarom over de dpu 3k6, het zijn toch goede erg goede versterkers(he dre [;-)]), ik heb ze nu een tijdje, enne, echte A klass, ook voor het laag. Anyway's ik zal eens kijken of ik de manuels nog heb, ik denk het wel maar beloof niks, ...

mvgr,

Hugo
Over meningen valt niet te twisten! [;-)]
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 184
30-9-2004 19:07
Even jullie advies gevraagd:
Wij kunnen een DPU 3K6 over nemen voor een zeer schappelijke prijs.
NU zie ik hier in voorgaande berichten dat het niet verstandig is om deze te gebruiken voor je subs? Vanwege de voeding

NU draaien wij op dit moment met een Dynacord S1200 op het laag
Deze willen wij nu dus vervangen door de DPU 3K6

Zou dit verstandig zijn?

De Subs die wij gebruiken zijn deze:
www.syrincs.de/new/sps3b.htm

ALvast bedankt
Lampie erbij??

Terug naar forum Reageer (zonder quote)