Forum > Zelfbouw Speakers

ev 1824m

(13 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SoundmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 33
28-8-2006 22:02
hej daniel,

ontzettend bedankt! nu heb ik een mooi inzicht gekregen wat er in deze kast moet.
wat mij echter wel opviel is dat het een kleine kast is voor p.a. of ligt dat aan mij?

gtz
Robert
let's do it my way
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
4-9-2006 14:00

contour] schreef:

Deze EV-1824M driver is een echte midrange die het goed doet met een grote hoorn (30x60cm ofzo) voor zich. Naar huidige maatstaven niet meer zo heel bruikbaar.
Ik heb geexperimenteerd met de 1824 (ook met de 1823) i.c.m. 2xT-35, direct toegeven dat het niet meer van deze tijd qua uiterlijk is, qua geluid is het nog behoorlijk goed en je kunt er een flinke hoeveelheid laag mee "bijhouden" vanwege het hoge rendement hiervan.De specifieke "sound" hiervan wordt zelfs door een hoop mensen gewaardeerd. Ik gebruikte hiervoor het instelbare filter van de EV-sentry 4a. Zou zelfs nog een bewuste keuze kunnen zijn om juist voor deze compenenten te kiezen (live- toepassingen bijvoorbeeld )
Jammer dat het uiterlijk van deze "ouwegetrouwe" ook zijn leeftijd verraad, overigens is dit goed op te lossen als je hem achter doek of schuim plaatst.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
SoundmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2006
Laatste: 6-11-2006
Berichten: 33
4-9-2006 21:08
zou je me een idee kunnen geven wat ik ernog meer in die kast zou kunnen zetten ?

bijvoorbeeld 15" met een vermogen van? en hoog ?

dan weet ik of ik er zelf nog iets nuttigs mee zal doen happy :)

dank je wel!
let's do it my way
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
7-9-2006 11:43
Ik heb ze boven een orinele EV W-bin's gebruikt waarin 2x 12 inch zaten (2x evm-12L, 100db 1w/1m) en kan je vertellen dat mid en hoog het laag geweld makkelijk bij konden houden.

Zelfs met 2 laagkasten erbij kon het mid/hoog het nog aan.

De 1823 midhoorn en 2x T35 waren origineel uit de eliminator serie. Omdat ik ze in een andere configuratie gebruikte ( en later met 2 kasten per kant) heb ik gekozen voor de 1824 midhoorn omdat deze een betere spreiding had als de 1823. Overigens is een groot voordeel van deze hoorns ( mid en hoog ) dat ze niet noodzakelijkerwijs in een front geplaatst hoeven te worden, maar ze ook "vrijhangend" ( d.m.v. de bracket) gebruikt kunnen worden. Iets wat er prettig ( en snel) werkt in testopstellingen. Overigens; de midhoorn (zowel 1823 als 1824 )is erg gevoelig voor de laagste regionen, iets waar je wel rekening mee moet houden qua filtering.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)