Lichtbrug TRUSS
(13 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 23-11-2007 08:31 |
Ik ben ook zo begonnen in het begin: dezelfde statieven van JB Systems (ik heb ze nu nog!), daar dan een truss-adaptor op en dan de brug. Gezien ik ook nog niet over wind-ups beschikte was de werkwijze als volgt: brug op statieven: lege brug stapgewijs omhoog (links en rechts alternerend - stel alleen op!), dan een stoeltje of een ladder en hupsakee effect per effect op de stoel aan de brug. Een pak werk, maar als jonge knaap kon je dat wel, en zo heb ik ook mijn wind-ups gespaard! (Op mijn 27-jaar ben ik zo zot niet meer en heb ik nu de AD 132's! ) De enige opmerking die ik wel heb, is dat de basis van de JB-statieven niet echt breed is om er een brug aan op te hangen. (Als de statieven tot hun maximum worden uitgezet, lijken ze nogal onstabiel) | |
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst | |
RemcopetersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-8-2007 Laatste: 6-9-2012 Berichten: 232 | 24-11-2007 13:52 |
Maar tot 'n meter of 2,5 wel stabiel genoeg? ik zit er namelijk aan te twijfelen om het ook 'n tijdje zo te doen en zo te sparen voor 2 adj's of wat de toekomst ons nog mag brengen. mijn budget is nu gewoon te laag en dat zal die ook nog wel 'n tijd blijven (vriendin, dure auto en de weekenden zelf) om 700/800 euro aan 'n brug uit te geven. | |
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan. | |
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 26-11-2007 12:15 |
remcopeters schreef: Maar tot 'n meter of 2,5 wel stabiel genoeg? ik zit er namelijk aan te twijfelen om het ook 'n tijdje zo te doen en zo te sparen voor 2 adj's of wat de toekomst ons nog mag brengen. mijn budget is nu gewoon te laag en dat zal die ook nog wel 'n tijd blijven (vriendin, dure auto en de weekenden zelf) om 700/800 euro aan 'n brug uit te geven.Anderzijds vraag ik mij ook af welk effect een brug op 2,5m heeft? Mijn echt advies: koop nu 2 AD-ST132 wind-ups, en koop daarna, na opnieuw gespaard te hebben, dan de brug... De veiligheid moet toch nog steeds primeren boven de grootte van je show! | |
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst | |
RemcopetersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-8-2007 Laatste: 6-9-2012 Berichten: 232 | 8-1-2008 18:45 |
heb 't al anders opgelost.. gewoon 'n ls-64 gekocht voor de efx en had de par's ook al aan een statief... truss wordt 3 jaren plan denk ik.. | |
Twintig jaar ervaring, kom daar niet mee aan, je kan het immers ook twintig jaar verkeerd hebben gedaan. |