Forum > Algemeen Forum

Video draadloos verzenden

(39 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
15-6-2006 07:14
Sluit die magnetron dan nog wel helemaal lekker af? Of heb je zo'n oud studentenhuis barrel dat zo lek is als een mandje?
The return of the BoomBap
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
15-6-2006 09:48
is je beamer draadloos nou zo'n enorm voordeel? wij hebben gewoon een video kabeltje de truss in lopen en kan nou niet zeggen dat dat vervelend is of meer werk oplevert. met een draadloos systeem heb je weer 2 kastjes nodig die beide weer een adapter hebben en een signaal kabeltje. moet je weer kwijt in/bij je case. en in je truss.. lijkt mij meer werk. plus dat het altijd minder betrouwbaar is dan gewoon een kabeltje.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-6-2006 09:50
Ik denk niet dat het gaat om een simpele afstand video-operator <-> trussje erboven.
Light Image
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-6-2006 10:12

Reind schreef:

Dré schreef:

Ik wil overstappen op deze en gebruik tot nog toe deze.
Je had natuurlijk ook gewoon een kabel pijp door je huis heen kunnen laten trekken toen het gebouwd werd ;-)
Die liggen er wel. Kabeltje van huiskamer naar slaapkamer is geen probleem op zich (maar dit was makkelijker ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
15-6-2006 10:28

JeroenVDV schreef:

Ik denk niet dat het gaat om een simpele afstand video-operator <-> trussje erboven.
ow dat maakte ik wel op uit victors post happy :) maar dat kan natuurlijk verkeerd zijn
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-6-2006 10:58
De truss staat in de zaal en de switcher bij de DJ. Is dus toch wel lastig (en een heel eind, over de vloer, via de statieven omhoog etc.).

De ontvanger monteer ik gewoon aan de bracket waarmee de beamer aan de truss hangt, compleet met adapter en powercon. Da's dus geen extra werk. De zender monteer ik in de flightcase waar de dvd-spelers en de videoswitcher in zitten en dat geeft dus ook geen extra werk. Al met al wel een redelijke tijdsbesparing.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
15-6-2006 15:40

maurice schreef:

is je beamer draadloos nou zo'n enorm voordeel?
In sommige gevallen zeer zeker.
Als het steeds wordt verplaatst is dat haast zeker. Als je een paar minuten per keer kan besparen is dat een enorm voordeel.

Ook in vaste opstelling kan het een voordeel geven.
Ik was pas bij de TU/e (dacht iniedergeval, even vergeten welke school). Hier hadden ze mooi een beamer met draadje opgehangen. Lekker een eigen kabelgoot daar gemaakt en dan een dure kabel van 20M daardoorheen en toen konden ze het niet eens goed aansluiten omdat ze niet de standaart computer gebruikte. er moest dus een extra beamer komen.

In eerste opzich lijkt het een besparing, maar tel eens de kosten van die kabel + de kosten van de zelfbedachte kabelgoot. het maken en ophangen van die goot kostte zeker een uurtje of twee, waarschijnlijk langer. dat moet je eigenlijk dan ook rekenen. Dan vallen die kosten van de zender in het niets.

Ook bij ons op school hetzelfde idee gedaan maar dan net wat erger. Die man had ook zelf een constructie bedacht om het op te hangen. nadelen:
veel groter dan als je het koopt.
Zag er zeker niet uit.
onafgewerkt.
Duurder, want je moet zijn uren tellen. zo'n ophangding voor een simpele beamer kost bij Nedis haast niks.
Kosten van de kabel.
Minder flexibel.

maurice schreef:

met een draadloos systeem heb je weer 2 kastjes nodig die beide weer een adapter hebben en een signaal kabeltje.
Wie zegt dat je 2 kastjes nodig hebt? er zijn ook beamers met ingebouwde zender. Dus geen kastje, geen adapter en geen signaal kabeltje.
Gewoon inpluggen in de computer en klaar. Geen probleem als het net wat anders moet, ook geen probleem met een splitter als je twee beamers nodig hebt.

Bij een hoop (kleine) drive-ins tellen ze niet de uren, maar als je dat wel doet is draadloos vaak veel goedkoper.
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-6-2006 16:01

me_myself_and_i schreef:

Bij een hoop (kleine) drive-ins tellen ze niet de uren, maar als je dat wel doet is draadloos vaak veel goedkoper.
Eerlijk gezegt gaat het bij mij totaal niet om de uren, puur vanwege het gemak en netheid.

De Pa kabel loopt naar de mengtafel in de zaal, kabel is volledig aangesloten. Heb dus geen zin in extra losse kabels, dat is eigenlijk de hoofdreden dat ik zowel de beamer als DMX draadloos heb. (bediening hiervan staat dus bij de mengtafel)

Martin.
kvm entertainment
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
15-6-2006 19:23
iets minder video, en iets meer DMX, is draadloos versturen naar een carré een aanrader?

ik had het zo in gedachten:
- 1x 8 meter boven DJ booth, met een draadloze DMX zender aan het einde.
- 1x carré in zaal met draadloze ontvanger, en een terminator in het laatste apparaat.

Zo loopt er nl weer 1 kabel minder
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-6-2006 19:40
Die moeite voor 1 DMX-kabel die je prima door de lucht kan trekken? Harting voor dimmers en/of voeding moet sowieso naar de carré toe?

Ik vraag me daarnaast af hoe vaak jij een trusscarré in deze opstelling gebruikt.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)