Forum > Licht

lichtcontroller vs. pc sturing

(63 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
8-5-2006 16:46
Capture is een tekenpakket waarin je een lichtplan kunt tekenen en kunt visualiseren.
Je kunt dus hetgeen je getekend hebt via de PC aansturen om te oefenen.

Eingelijk hetzelfde als WYSIWYG, alleen dan uit Zweden en goedkoper razz :p

Wat handig is, is dat in de demo versie van Capture een tekening zit die kwa patch in de Chamsys software zit.

Dus je hoeft niet direct een dongle te kopen. Ik zou gewoon eerst proberen en dan pas besluiten wat je doet.

Als je in Chamsys de manual zoekt (buiten de PDF die meegeleverd wordt) dan moet je even kijken in de 3e rij van boven aan de rechterkant van je scherm. Daar staat een knop help.
Total tommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 6-7-2021
Berichten: 184
8-5-2006 16:49
ook een goed punt, zijn er hier mensen in de buurt die (overijssel <deventer,zwolle raalte>) die hiermee bekend zijn of dit zelf in gebruik hebben? ben niet van plan om daarvoor naar breda te reizen met het spulletje om te kijken wat het is. heeft ook geen haast opzichhappy :)
Desalniettemin... Mijn bijdrage in dit topic.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-5-2006 23:18

total tommy schreef:

ook een goed punt, zijn er hier mensen in de buurt die (overijssel <deventer,zwolle raalte>) die hiermee bekend zijn of dit zelf in gebruik hebben?
nee, ik werk met sunlite (stukje duurder)

Probeer Freestyler ook, voordeel is dat de dongle (dmx4all) iets goedkoper is en bovendien zit de verkoper niet zo ver hier vandaan. Durf echter niet te zeggen of deze dongle ook met chamsys werkt.

Martin.
kvm entertainment
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
9-5-2006 07:56
die dongle van DMX4all werkt met vrijwel alles software, zelfs martin lightjockey kun je er gebruik van latren maken(na veranderen van een paar stukjes code)

veranderen van die code(DLL-files uit mijn hoofd) is volgens mijn informatie niet illegaal, dit is al besproken op het forum.
Peter VanhoveStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 12-4-2022
Berichten: 24
9-5-2006 10:55

KVM schreef:

total tommy schreef:

ook een goed punt, zijn er hier mensen in de buurt die (overijssel <deventer,zwolle raalte>) die hiermee bekend zijn of dit zelf in gebruik hebben?
nee, ik werk met sunlite (stukje duurder)

Probeer Freestyler ook, voordeel is dat de dongle (dmx4all) iets goedkoper is en bovendien zit de verkoper niet zo ver hier vandaan. Durf echter niet te zeggen of deze dongle ook met chamsys werkt.

Martin.
Hij werkt dus NIET met Chamsys, onder andere daarom zijn de Enttec interfaces de meest gebruikte ter wereld. Nu ook de USB pro ondersteund wordt, heb je voor peanuts een heel degelijk systeem die enkel door tafels die 100x zoveel kosten (en meer) kan geevenaard worden.
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
9-5-2006 15:05

Geit schreef:

die dongle van DMX4all werkt met vrijwel alles software, zelfs martin lightjockey kun je er gebruik van latren maken(na veranderen van een paar stukjes code)

veranderen van die code(DLL-files uit mijn hoofd) is volgens mijn informatie niet illegaal, dit is al besproken op het forum.
dat heb ik nu ook op een laptop.
het werkt goed maar mijn pc is nog net een tikje te langzaam.
dus als ik een snellere neem is het nog beter.
het werkt echt super.
maar voor parren is het minder handig als je live moet mixen want faden kun je alleen met je muis en soms met sneltoetsen.
dus dan heb ik liever een paneeltje.
maar als je vaste programma's erin wil is het wel makkelijker.
je mag het hier wel een keer komen uit testen.
woon in almere wink ;)
Waar een wil is, is een weg.
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
9-5-2006 16:47
Jij hebt dus lightjockey met die DMX4all dongle?

Zoja, ga ik is overleggen hier, en misschien ontvang je dan wel een mailtje van me happy :)
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
9-5-2006 18:34
yup lightjockey 2.6

en een demo versie van msd gold showdesigner daarmee kun je een ontwerp maken voor ofline werken maar dat heb ik nog niet echt onder de knie.
Waar een wil is, is een weg.
MBFStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2005
Laatste: 1-6-2006
Berichten: 284
9-5-2006 18:49
1 x bewerkt. Laatst door MBF op 9-5-2006 22:52
Hij werkt dus NIET met Chamsys, onder andere daarom zijn de Enttec interfaces de meest gebruikte ter wereld. Nu ook de USB pro ondersteund wordt, heb je voor peanuts een heel degelijk systeem die enkel door tafels die 100x zoveel kosten (en meer) kan geevenaard worden.
Niet zo overdrijven, Het word bijna een reclamespot. Ja sorry dat ik zo overkom maar als meneer van willows hier ook is zegt hij hetzelfde met zijn producten en dan word het iets te commercieel hier denk ik
Jij hebt dus lightjockey met die DMX4all dongle?

Zoja, ga ik is overleggen hier, en misschien ontvang je dan wel een mailtje van me
Als mitchel het niet meer weet dan kun je mij een mailtje sturen over dat dmx4all gebeuren.
Wat?
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
9-5-2006 19:05

MBF schreef:

Jij hebt dus lightjockey met die DMX4all dongle?

Zoja, ga ik is overleggen hier, en misschien ontvang je dan wel een mailtje van me
Als mitchel het niet meer weet dan kun je mij een mailtje sturen over dat dmx4all gebeuren.
dat is showdesigner.
dat heb je niet razz :p met lightjockey komen we beide even ver.
en we wonen allebei in almere dus kunne we wel met z'n 3en een afspraak maken dan.
maar dat zien we dan wel wink ;)
Waar een wil is, is een weg.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)