Forum > Newbie Forum

Beginnerssetje CD-spelers en mixer

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-4-2006 18:11
Ligt eraan waar je naar op zoek bent.

- Ga je hem thuis gebruiken, of ook on the road?
- Wil je een kale ragbak of een effectmixer?
- Hoeveel kanalen heb je nodig (alleen voor cd-spelers of moet er nog meer op worden aangesloten)?
- Heb je voorkeur voor faderlengte?
- Budget?
N1elsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2006
Laatste: 23-4-2006
Berichten: 5
17-4-2006 18:55
-Ik ben niet voornemens om er ook echt mee op feestjes te gaan draaien, ik zal het in ieder geval eerst moeten leren, dus voorlopig in ieder geval niet.
-Geen fratsen, dat scheelt. Ik wil in eerste instantie gewoon leren mixen, zonder al te veel toeters en bellen.
-Ik kan zo gauw niet bedenken waarvoor ik extra aansluitmogelijkheden nodig zal hebben, ik heb verder geen vinyl oid, dus alleen cd als input is in principe al voldoende?
-Que? Ik gok dat het de lengte van het schuifbalkje is, en dat als die langer is dat je preciezer in en out kunt faden? Maar dat als hij korte is dat hij dus sneller is? Aangezien ik zelfs nog nooit een plaatje hebt gemixt heb ik helemaal geen voorkeur, en ook geen idee wat mij prettiger lijkt.
-Ik ben er nog niet helemaal uit over mijn budget, Het geld voor het numark setje zou ik in 2 á 3 maanden wel over kunnen hebben, en ik weet niet of ik wel langer zou willen sparen ervoor. Als ik toch mee geld overhoudt dan verwacht (vorige week bij een nieuwe baas begonnen, dus ik weet niet hoe met overuren zit enzo) vind ik het ook geen probleem om ~1100 euro neer te leggen voor bijvoorbeeld die Denon set. Het punt is natuurlijk wel dat het me nu alleen leuk líjkt en dat ik feitelijk nog 0,0 mix/DJ'ing ervaring heb. Wel ben ik een aantal keer sidekick geweest in een radioprogramma, maar dan heb ik eigenlijk nooit iets hoeven doen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
17-4-2006 19:09
Huppekee.
Alleen die "tas" er omheen, daar word ik niet echt warm van. Maargoed, maakt op zich niet zo heel veel uit.

Verder zijn er legio mogelijkheden:

Van
American Audio Q-D6. Instapmixer met leuke prijs-kwaliteitverhouding.

via
Vestax PCV-275. Misschien wat teveel toeters.

tot
Ecler NUO-3. Mooi dingetje.

En alles wat daartussen zit. Ga gewoon zelf eens wat grasduinen in de webshop, zoek wat mixers terug met de zoekmachine van het forum en oordeel zelf.

Een goeie tweedehands Dateq XTC is m.i. nog altijd de heerlijke perfecte basic ragbak.
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
17-4-2006 20:04
Ik kan me voorstellen dat je als beginner niet direct 1000 euro wilt gaan uitgeven. Dat wou ik ook niet toen ik net begon.

Ik ben zelf begonnen op 2 CDJ-20's en laat ik deze nou net toevallig te koop hebben staan. wink ;)

Verder zou ik nog niet gaan kijken naar een mixer met effecten en een cdspeler met uitgebreide functies. Ik denk dat je dan verloren raakt in alle functies. Ik denk dat je het beste een beetje basic kunt beginnen. Geef nog niet meteen 1000 euro uit is mijn advies. Goedkoop is duurkoop is zeker een goede uitspraak, maar ik denk dat je beter kunt leren mixen op simpele apperatuur.

Qua mixer: Ik heb zelf de MX4 van JB Systems en die bevalt me uitstekend. Ik kan hem je zeker aanbevelen.

[EDIT] Vergeet ook niet dat je muziek nog altijd een stuk duurder is dat de apperatuur zelf, dus houd daar ook geld voor over [/EDIT]
Carpe noctem
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
18-4-2006 12:09

dj xciter schreef:

sommige cd-spelers hebben in combinatie met een mixer van het zelfde merk een fader-start.
dan neem je bijv. 2x pioneer cdj-100 in combinatie met een djm-300.

mgv,

dj xciter
dit hoeft niet persé van hetzelfde merk te zijn. Mijn synq smx-1 en numark cdn-35 werken ook perfect met faderstart samen :)
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
18-4-2006 23:42
Ook maar eens de axis9 cr van numark vermelden. Je betaalt niet meer als voor een cdj100 maar je hebt er wel duizend keer zoveel plezier aan. (zeker als je op je kamer blijft.. maar ik heb zelf twee jaar de axis8's en die gaan echt regelmatig mee om te draaien en ik heb ze nog nooit weten overslaan of zo) (zijn trouwens niet geflightcased)

Grtz"
Jumping is not a crime. It's just hilarious.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)