Forum > Newbie Forum

Beginnende DJ - Nieuwe gear

(17 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
23-4-2006 20:06
Ik denk niet dat je dan grote problemen zult tegenkomen. Het principe van draaitafels is eigenlijk allemaal hetzelfde: de knopjes zitten over het algemeen op dezelfde plaats en de platters draaien net zo snel wink ;) De een reageert alleen wat feller en krachtiger dan de andere, maar ik denk dat je, zeker als je een goede dj bent, daar heel snel aan gewend bent als je ergens moet draaien.

Anders is het bijvoorbeeld als je gewend bent om met Denon cdspelers te werken en dat je dan in een discotheek met Pioneers moet draaien. Dat verschil is veel groter dan bij draaitafels.
Carpe noctem
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-4-2006 20:14

djsteev schreef:

Ik denk niet dat je dan grote problemen zult tegenkomen. Het principe van draaitafels is eigenlijk allemaal hetzelfde: de knopjes zitten over het algemeen op dezelfde plaats en de platters draaien net zo snel wink ;) De een reageert alleen wat feller en krachtiger dan de andere, maar ik denk dat je, zeker als je een goede dj bent, daar heel snel aan gewend bent als je ergens moet draaien.

Anders is het bijvoorbeeld als je gewend bent om met Denon cdspelers te werken en dat je dan in een discotheek met Pioneers moet draaien. Dat verschil is veel groter dan bij draaitafels.
Toch werkt correctie etc. net even wat anders, wat best wel kan uitmaken in je mix. Misschien wen je er ook wel snel aan, ik heb er (zelf) geen ervaring mee, maar ik denk dat je als je zeker wilt zijn ervan, beter lekker SL'en kunt nemen.

Komt bij dat we van de SL1200 weten dat'ie met gemak 10-15 jaar meegaat met amper problemen. Van de (Super)OEM weten we dat simpelweg nog niet, dat moet de tijd ons nog leren.
Light Image
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
23-4-2006 20:50

JeroenVDV schreef:

Toch werkt correctie etc. net even wat anders, wat best wel kan uitmaken in je mix. Misschien wen je er ook wel snel aan, ik heb er (zelf) geen ervaring mee, maar ik denk dat je als je zeker wilt zijn ervan, beter lekker SL'en kunt nemen.

Komt bij dat we van de SL1200 weten dat'ie met gemak 10-15 jaar meegaat met amper problemen. Van de (Super)OEM weten we dat simpelweg nog niet, dat moet de tijd ons nog leren.
Daar heb je absoluut gelijk in.

Ik vind de SL's gewoonweg te duur, vooral voor beginners. Als beginner kun je je geld beter steken in vinyl, dan 1100 euro te besteden aan alleen nog maar draaitafels. Ik geloof trouwens dat het budget van de OP niet eens toereikend is voor SL's wink ;)
Carpe noctem
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
24-4-2006 00:06

JeroenVDV schreef:

Toch werkt correctie etc. net even wat anders, wat best wel kan uitmaken in je mix. Misschien wen je er ook wel snel aan, ik heb er (zelf) geen ervaring mee, maar ik denk dat je als je zeker wilt zijn ervan, beter lekker SL'en kunt nemen.
2-3 overgangen (en als je langer nodig hebt dan heb je meer ervaring nodig...). Valt dus prima mee. Je moet alleen even omschakelen naar het mietjesgedrag van de motor van de SL ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-4-2006 00:47

Dré schreef:

JeroenVDV schreef:

Toch werkt correctie etc. net even wat anders, wat best wel kan uitmaken in je mix. Misschien wen je er ook wel snel aan, ik heb er (zelf) geen ervaring mee, maar ik denk dat je als je zeker wilt zijn ervan, beter lekker SL'en kunt nemen.
2-3 overgangen (en als je langer nodig hebt dan heb je meer ervaring nodig...). Valt dus prima mee. Je moet alleen even omschakelen naar het mietjesgedrag van de motor van de SL ;-)
OK, ik hoor het al. Ik moet snel aan de draaitafel om het aan den lijve te ondervinden. Zucht. Daar gaan m'n zuurverdiende centjes. Wordt overigens wel écht tijd, anders is elke verdere dag zonder TT's in huis pure kapitaalvernietiging, met de platencollectie die zich hier inmiddels al begint op te bouwen. wink ;)
Light Image
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-4-2006 08:14

JeroenVDV schreef:

OK, ik hoor het al. Ik moet snel aan de draaitafel om het aan den lijve te ondervinden.
Gewoon een TTX zonder arm nemen (CDX), heb je het correctie gedrag van een draaitafel en al dat gedonder niet met vinyl kopen, krassen etc etc etc. Gewoon vanuit de luie stoel bij Beatport shoppen (is nog een factor 5 goedkoper als vinyl ook), op cd fikken en draaien maar.

Vinyl is voor mensen die ouderwets willen doen, die kijken ook allemaal nog naar een zwart wit tv, rijden een daffodil en bellen mobiel met een ouderwetse auto telefoon van 10 kilo en een bereik van 100 meter.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RobbieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 17-8-2007
Berichten: 116
28-4-2006 23:06

Reind schreef:

Vinyl is voor mensen die ouderwets willen doen, die kijken ook allemaal nog naar een zwart wit tv, rijden een daffodil en bellen mobiel met een ouderwetse auto telefoon van 10 kilo en een bereik van 100 meter.
Juist.. iemand die het durft te zeggen :P.. ik voel weer een lekkere discussie opkomen ;)
En ik hoorde dat het goed klonk..
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
29-4-2006 02:58

RobbieB schreef:

Juist.. iemand die het durft te zeggen :P.. ik voel weer een lekkere discussie opkomen ;)
Overigens moet ik wel bekennen dat ik zelf ook nog met vinyl draai...... maar das meer de macht der gewoonte en het gebrek aan geld wat eigenlijk opzij gelegd zou moeten worden voor 2 CDX/HDX spelers ;-)

Mij boeit het persoonlijk 0,0 waar ik op moet draaien zolang er maar muziek uit komt en ik er mijn kunstje mee kan doen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)