Beginnende DJ - Nieuwe gear
(17 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
DjsteevStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2004 Laatste: 4-6-2011 Berichten: 165 | 23-4-2006 20:06 |
Ik denk niet dat je dan grote problemen zult tegenkomen. Het principe van draaitafels is eigenlijk allemaal hetzelfde: de knopjes zitten over het algemeen op dezelfde plaats en de platters draaien net zo snel De een reageert alleen wat feller en krachtiger dan de andere, maar ik denk dat je, zeker als je een goede dj bent, daar heel snel aan gewend bent als je ergens moet draaien. Anders is het bijvoorbeeld als je gewend bent om met Denon cdspelers te werken en dat je dan in een discotheek met Pioneers moet draaien. Dat verschil is veel groter dan bij draaitafels. | |
Carpe noctem | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 23-4-2006 20:14 |
djsteev schreef: Ik denk niet dat je dan grote problemen zult tegenkomen. Het principe van draaitafels is eigenlijk allemaal hetzelfde: de knopjes zitten over het algemeen op dezelfde plaats en de platters draaien net zo snel De een reageert alleen wat feller en krachtiger dan de andere, maar ik denk dat je, zeker als je een goede dj bent, daar heel snel aan gewend bent als je ergens moet draaien.Anders is het bijvoorbeeld als je gewend bent om met Denon cdspelers te werken en dat je dan in een discotheek met Pioneers moet draaien. Dat verschil is veel groter dan bij draaitafels. Komt bij dat we van de SL1200 weten dat'ie met gemak 10-15 jaar meegaat met amper problemen. Van de (Super)OEM weten we dat simpelweg nog niet, dat moet de tijd ons nog leren. | |
Light Image | |
DjsteevStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 3-4-2004 Laatste: 4-6-2011 Berichten: 165 | 23-4-2006 20:50 |
JeroenVDV schreef: Toch werkt correctie etc. net even wat anders, wat best wel kan uitmaken in je mix. Misschien wen je er ook wel snel aan, ik heb er (zelf) geen ervaring mee, maar ik denk dat je als je zeker wilt zijn ervan, beter lekker SL'en kunt nemen.Komt bij dat we van de SL1200 weten dat'ie met gemak 10-15 jaar meegaat met amper problemen. Van de (Super)OEM weten we dat simpelweg nog niet, dat moet de tijd ons nog leren. Ik vind de SL's gewoonweg te duur, vooral voor beginners. Als beginner kun je je geld beter steken in vinyl, dan 1100 euro te besteden aan alleen nog maar draaitafels. Ik geloof trouwens dat het budget van de OP niet eens toereikend is voor SL's | |
Carpe noctem | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 24-4-2006 00:06 |
JeroenVDV schreef: Toch werkt correctie etc. net even wat anders, wat best wel kan uitmaken in je mix. Misschien wen je er ook wel snel aan, ik heb er (zelf) geen ervaring mee, maar ik denk dat je als je zeker wilt zijn ervan, beter lekker SL'en kunt nemen. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 24-4-2006 00:47 |
Dré schreef: JeroenVDV schreef: Toch werkt correctie etc. net even wat anders, wat best wel kan uitmaken in je mix. Misschien wen je er ook wel snel aan, ik heb er (zelf) geen ervaring mee, maar ik denk dat je als je zeker wilt zijn ervan, beter lekker SL'en kunt nemen. | |
Light Image | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 25-4-2006 08:14 |
JeroenVDV schreef: OK, ik hoor het al. Ik moet snel aan de draaitafel om het aan den lijve te ondervinden.Vinyl is voor mensen die ouderwets willen doen, die kijken ook allemaal nog naar een zwart wit tv, rijden een daffodil en bellen mobiel met een ouderwetse auto telefoon van 10 kilo en een bereik van 100 meter. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
RobbieBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-2-2003 Laatste: 17-8-2007 Berichten: 116 | 28-4-2006 23:06 |
Reind schreef: Vinyl is voor mensen die ouderwets willen doen, die kijken ook allemaal nog naar een zwart wit tv, rijden een daffodil en bellen mobiel met een ouderwetse auto telefoon van 10 kilo en een bereik van 100 meter. | |
En ik hoorde dat het goed klonk.. | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 29-4-2006 02:58 |
RobbieB schreef: Juist.. iemand die het durft te zeggen :P.. ik voel weer een lekkere discussie opkomen ;)Mij boeit het persoonlijk 0,0 waar ik op moet draaien zolang er maar muziek uit komt en ik er mijn kunstje mee kan doen. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! |