Forum > Algemeen Forum

tv flightcase!

(24 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-2-2006 17:03

pietje schreef:

van die visuals met onze naam erin, foto's en videoclips.

hoeveel kost zo'n scherm ongeveer?

(ben echt een n00b hierin shut up :X )
Doorzichtscherm van metertje of 3 breed gaat volgens mij richting de 400/500 euro, ik kan er wat naast zitten, maar in die richting gaat het.
Light Image
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
15-2-2006 17:05

jop schreef:

Mediamarkt heeft nu alle platte tv's in de aanbieding.....
Je kunt ipv tft beter voor plasma gaan, plasmaschermen 'geven meer licht'
Ooit een 37" tft scherm gezien?
Ik in ieder geval niet.
Plasma's beginnen vanaf ongeveer 37"
Nu ook via de .eu te bereiken.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
15-2-2006 17:15
Denk dat als je al laptopje hebt bij je show je beter voor beamer kunt gaan.

Ben je ( geschat ) met 1500 klaar. Kan je verzekeren dat een plasma/tv in fc meer kost.
Soms..
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-2-2006 17:22

GoTMoRe schreef:

Denk dat als je al laptopje hebt bij je show je beter voor beamer kunt gaan.

Ben je ( geschat ) met 1500 klaar. Kan je verzekeren dat een plasma/tv in fc meer kost.
Bedenk wel dat een beamer en een videoscherm flink wat ruimte kost bij je show. Plaatsing van de beamer, van het scherm, voldoende afstand voor beetje groot beeld, etc.
Light Image
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
15-2-2006 18:34
Lekker een 55 cm. LCD TV nemen, en daarbij goed op de kijkhoek letten! Case eromheen en voor 600 á 700 euro ben je helemaal klaar. Klein, compact, licht en het gewenste resultaat.

De volgende vraag wordt echter hoe je dit aan gaat sturen (wat dat heb je waarschijnlijk ook nog niet...)
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
15-2-2006 19:37
Ok, dit wordt dus lastiger en duurder dan ik dacht. Ik denk dat dit plan voorlopig even op de lange baan wordt geschoven. Jammer, maar komt wel een keer!

In ieder geval, iedereen bedankt happy :)
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
15-2-2006 19:51

jop schreef:

Mediamarkt heeft nu alle platte tv's in de aanbieding.....
Je kunt ipv tft beter voor plasma gaan, plasmaschermen 'geven meer licht'
En toen brandde je logo in het plasma scherm. Want, dat wordt je niet verteld door de verkopers. Plasma's hebben mamelijk nog een beetje de eigenschap om in te branden. Mensen met een plasma scherm die bijvoorbeeld graag naar de zelfde zender kijken, zien naar verloop van tijd het logo van de desbetreffende zender in de linkerbovenhoek 'gegraveerd'.

Wat is het nut van een 55 cm lcd scherm, als meerwaarde aan een show? Het rendement van die investering lijkt me een beetje mager. (klein scherm) In mijn optiek kun je dan nog altijd het beste gaan voor een beamer. Is het effect een stuk hoger.

John
I am a TimeDriver!
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
15-2-2006 20:04

ideedeluxe schreef:

En toen brandde je logo in het plasma scherm. Want, dat wordt je niet verteld door de verkopers. Plasma's hebben mamelijk nog een beetje de eigenschap om in te branden. Mensen met een plasma scherm die bijvoorbeeld graag naar de zelfde zender kijken, zien naar verloop van tijd het logo van de desbetreffende zender in de linkerbovenhoek 'gegraveerd'.
Er bestaan tegenwoordig ook wel plasma schermen die volledig burnproof zijn hoor sneaky :V
Nu ook via de .eu te bereiken.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-2-2006 00:25

GoTMoRe schreef:

Denk dat als je al laptopje hebt bij je show je beter voor beamer kunt gaan.

Ben je ( geschat ) met 1500 klaar. Kan je verzekeren dat een plasma/tv in fc meer kost.
Dat kost een plasma van een bekend merk ook.(42")
Voor een beetje TFT scherm betaal je niet veel minder of zelfs meer.(32")

ideedeluxe schreef:

In mijn optiek kun je dan nog altijd het beste gaan voor een beamer. Is het effect een stuk hoger.
John
Dat valt zwaar tegen, bedenk ook dat het vrij donker moet zijn.
Ik heb een beamer, maar zit er toch sterk aan te denken om voor plasma te gaan.
Voor een beamer moet je een scherm plaatsen, de beamer zelf moet je ophangen. veelal is de plaatsing van het scherm een probleem. Plasma scherm hang je in je truss, contrast/ helderheid is vele malen hoger.
Een beetje beamer met een vrij hoge output is vele malen duurder dan een plasma.
Het enige voordeel wat ik in een beamer zie is, nog groter beeld mogelijk en minder gewicht.

Red_arrow schreef:

bij een beamer heb je ook een pc nodig,
Ligt eraan wat je er mee wilt, powerpoint presentatie kan je ook wegschrijven op DVD en een DVD speler kan je ook aansluiten op een beamer. Tevens kan je natuurlijk met b.v. een Blaupunkt video mixer DVD en camera mixen.
Kortom, TFT, Plasma, beamer ..mogelijkheden genoeg.
Waarbij juist een gewone TV minder mogelijkheden heeft. (geen computeringang)
Foto plasmaschermen voorspeelavond 2006. (lampen zijn overigens par 56 short met raylight)

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 13468
16-2-2006 11:08
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 16-2-2006 11:41

Ruud_schepers schreef:

Er bestaan tegenwoordig ook wel plasma schermen die volledig burnproof zijn hoor sneaky :V
Ooh?

Dus een plasmascherm slijt niet meer? De output neemt, over tijd, niet meer af? De slijtage van een afzonderlijke cel is niet meer afhankelijk van de hoeveelheid werk die elke cel moet verzetten? FAD zeg... The laws of physics have changed!

Plasmaschermen zijn nog steeds gevoelig voor inbranden (met name bij hoge output en zeker bij hoge output in het begin). Plasmaschermen zijn echter wel een HEEL stuk minder gevoelig geworden voor inbranden (in vergelijking met eerdere generaties). En toch... Da's totaal maar dan ook totaal NIET hetzelfde als maar suggereren dat het probleem niet meer bestaat!!!

<<<

Voor gebruik in donker (iets dat "wij" vaak doen) is een TFT niet bepaald een super optie. Naast de vrij hoge prijs voor grotere afmetingen schermen zit je dan namelijk ook met de zwartwaarde van het scherm. Backlight dimmen kan daarbij helpen uiteraard (maar verlaagt ook weer de maximale output van het scherm). Een setje budget plasma's (Aldi of zo) is zeker geen verkeerde optie voor de korte termijn (want plasma aanschaffen voor de lange termijn is iets dat ik NU niet meer zou adviseren, gezien de ontwikkelingen die aan de gang zijn bij bepaalde schermtypen...).

Schermpjes een beetje (laten) calibreren en de output is zeker pruimbaar (en vergelijkbaar met, zo niet beter dan, een (bijvoorbeeld) 4 jaar oude Piosonic). Budget plasma's heb je al voor onder de 1000 euro. Wellicht kun je zelfs een schermpje op de kop tikken die één of meer stuck pixels heeft (stuck on black is voor onze toepassing vaak niet zo'n ramp). Hou er bij transport wel rekening mee dat veel plasmaschermen NIET liggend vervoerd willen worden!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)