Forum > Geluid

Beste full range kast onder de 300 € p.s

(57 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
1-2-2006 12:14
ik denk dat dat voor de 'merkgeilers' is die eigenlijk geen budget om een leuke jbl speaker te kopen maar denken dat overal waar JBL op staat blaast..

mvg

rob
D'n huisschilder
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
1-2-2006 12:24
En wat denken jullie dan dat een kast is die je beter kunt pakken de :

www.new-line.nl/v/11458

of die ax-115..

mvg
Rob
D'n huisschilder
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-2-2006 12:35

GoTMoRe schreef:

En dan vraag je je af waarom jbl zulke kasten op de markt brengt die zo onderdoen aan de naam jbl?

Blijf het een rare strategie vinden van jblrazz :p
Dat is puur om de "hele markt" te kunnen voorzien.
Een betere speaker betekent al snel een ander prijskaartje, waardoor het geheel minder interessant kan worden.

Er zijn mensen die puur op de merknaam afgaan, een "echte" JBL gebruiker weet wel beter.
Veel bekende merken hebben om die reden een budgetlijn.

Het zal mij overigens niets verbazen als de gebruikte "JBL" speakers uit dezelfde fabriek komen als de DAP speakers.

Martin.
kvm entertainment
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
1-2-2006 14:06
Nou, als het inderdaad zo is zoals jullie beweren dan is dat knap balen.
Had ik mezelf een boel geld kunnen besparen. Heb indertijd voor JBL gekozen o.a. door forums zoals deze.
En, mijn leverancier beweert dat er in die prijsklasse niets beters te krijgen is. En ook hij verkoopt andere merken zoals DAP.
Ook in de verhuur heeft hij alleen deze JBL speakers omdat hij eerder om de haverklap de DAP speakers kapot terug kreeg.
Met deze JBL's heeft hij nog nooit kapot terug gekregen. Dus, misschien toch en betere kwaliteit?
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
1-2-2006 14:17
Dat je JBL kiest voor de verhuur vind ik best begrijpelijk, huurders zijn nou eenmaal merkengeil. Echter wil jij als drive in vaak een zo goed mogelijk geluid neerzetten voor het geld. Als je dan je eigen speakers kent zullen ze niet zo snel kapot gaan en kun je meer aan de DAP's hebben.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-2-2006 17:27

dj roma schreef:

En wat denken jullie dan dat een kast is die je beter kunt pakken de :

www.new-line.nl/v/11458

of die ax-115..

mvg
Rob
De RW-155 vind ik voor geen meter klinken. Dan liever de AX-115.
Verder geldt voor elke speaker van welk merk dan ook: eerst gaan luisteren en dan pas gaan oordelen.

Overigens kan ik het statement van Dré volledig onderschrijven, ook al vliegen we elkaar geregeld in de haren laugh :D

De laatste tijd draai ik ook met de JBL SF15 en JRX118, doen het ook niet slecht, maar is niet mijn smaak qua geluid. Setje schreeuwt nogal bij een neutrale klankinstelling, terwijl ik tevens een tekort aan de hoogste tonen bemerk.

TCMC
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
1-2-2006 18:31

sntho0 schreef:

Met deze JBL's heeft hij nog nooit kapot terug gekregen. Dus, misschien toch en betere kwaliteit?
Zoek het topic er even bij waar ik in ga op een garantieafhandeling betreffende de voorloper van de JRX reeks (ging volgens mij over een garantieclaim van een SF-15)...

Uiteindelijk is alles nog goedgekomen MAAR... Ook een JBL kan stuk! Vaak echter zijn JBL gebruikers wat meer ervaren dan DAP gebruikers (en een onervaren chauffeur is statistisch gezien een behoorlijke brokkenpiloot terwijl je niet direct de auto's van die onervaren chauffeurs aan kunt merken als zijnde "ruk")...

Point taken?

Bij de K-reeks maak ik héél af en toe mee dat een gebruiker een driver opgeblazen heeft. Bij de RW reeks eigenlijk nooit (niet zo vreemd, zit geen hoog in ;-). Bij de AX reeks heb ik het nog niet mee gemaakt. Hetzelfde geldt voor de SM reeks (en reken maar dat de RW, AX en K-reeks behoorlijk populair zijn...). De MC-reeks gebruikers slopen om de haverklap de HF Piezo driver (maar dat onderdeel is dan ook een behoorlijke POS).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
1-2-2006 18:51

sntho0 schreef:

Ook in de verhuur heeft hij alleen deze JBL speakers omdat hij eerder om de haverklap de DAP speakers kapot terug kreeg.
Ik vraag me af hoe je een DAP speaker kapot krijgt, behalve dan met de kloofbijl of een vrije val van 2 meter.

Mijn AX-10 en AX-15B speakers hebben al menige hardrock en grunt-acts overleeft, geen defect speakers. Alleen de lak begint na te laten en het foam van de AX-15B begint los te laten.

Mijn AX-10 en AX-15B heeft vele malen vermogens van 600 Watt elk overleeft terwijl ze voor veel minder gespecificeerd zijn. Hetzelfde geldt ook voor de K-112 en K-115. Deze krijgen op een simpele cliplimiter na geen processed signaal aangeboden en krijgen ook 350 tot 550 Watt elk te verwerken.

Fout ligt vaak bij de gebruiker. Goede frontend en processing helpt schade voorkomen, en dat is bij veel gebruikers ver te zoeken.

TCMC
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
2-2-2006 01:31

big bang schreef:

Dat je JBL kiest voor de verhuur vind ik best begrijpelijk, huurders zijn nou eenmaal merkengeil.
Sommige huurders en niet wetende drive-in shows zijn inderdaad merkengeil, er staat JBL op, dat heeft de pro verhuurder ook dus zal het wel goed zijn. De pro verhuurder weet echter wel beter, inversteerd dan ook veel meer geld, en houd zijn handen af van "budget" modellen.

Toevallig gaat dit over JBL, maar er zijn genoeg andere merknamen die op dezelfde wijze werken.
Er zijn ook merknamen die met hun duurdere producten beter in de markt liggen, en die hebben dus geen budget series.

In de (semi)pro verhuur heeft de keuze van het merk niets met merkengeilheid te maken. Hierbij gaat het immers om wat men vraagt. Met merknamen heb je veelal geen probleem.

Martin.
kvm entertainment
Sntho0Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-5-2004
Laatste: 16-9-2023
Berichten: 199
2-2-2006 15:07

TCMC schreef:

De laatste tijd draai ik ook met de JBL SF15 en JRX118, doen het ook niet slecht, maar is niet mijn smaak qua geluid. Setje schreeuwt nogal bij een neutrale klankinstelling, terwijl ik tevens een tekort aan de hoogste tonen bemerk.

TCMC
Wat wil je hebben voor de subs? Als het toch niet je smaak is wil je ze vast wel kwijt voor een zacht prijsje? wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)