geluidset huren
(40 reacties. Pagina 2 van 5)Moderator(s): Dré
MisterBoemStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-2-2005 Laatste: 26-3-2009 Berichten: 111 | 30-1-2006 22:15 |
Heeft dat bedrijf toevallig geen contacten met AED (of is het AED). Om wat voor wagen gaat het een traditionele carnavals wagen (met poppen enz) of een zuip/herrie kar (vaak simpel met zatte jongeren erop). in het eerste geval kan je alles wel vergeten want dat is mits je een ruim ontworpen wagen hebt, veel te groot. de C318 is een behoorlijke topkast (50/60cm dieo 50/60cm breed en 1,20 hoog ongeveer) en sb218s zijn ook geen kleine kasten. sb218's gaan wel heel diep. maar zijn echte subs. (de sb218 wordt ook op grote feesten (o.a. een sensation) toegepast. Aan amps heb je idd te weinig, dj setje is wel oke. en ja met die 16 kw komt wel in de buurt. Alleen voor 1800 euro over 4 dagen zou ik tog nog even verder kijken want het is maar carnaval en dan heb je geen L'acoustics nodig enzo (het is wel leuk natuurlijk ) Als ik jou was zou ik nog wat kleinere plaatselijke verhuurders mailen ;) | |
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen! | |
DjnixStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-1-2006 Laatste: 28-2-2007 Berichten: 7 | 30-1-2006 22:47 |
oke bedankt voor de info jongens | |
DjnixStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-1-2006 Laatste: 28-2-2007 Berichten: 7 | 31-1-2006 22:56 |
we willen gewoon een strakke geluidset die ook hard klinkt.. en we gaan niet voor de schoonheid meer voor het zuipen en knallen.. als we de PA215C II toppen krijgen is er dan wel genoeg vermogen om het optimale uit de set te halen ? en de aggregaat hoe groot moet die zijn 25 kva ? | |
JadjongStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2002 Laatste: 2-1-2021 Berichten: 614 | 1-2-2006 10:09 |
djnix schreef: we willen gewoon een strakke geluidset die ook hard klinkt..en we gaan niet voor de schoonheid meer voor het zuipen en knallen.. als we de PA215C II toppen krijgen is er dan wel genoeg vermogen om het optimale uit de set te halen ? en de aggregaat hoe groot moet die zijn 25 kva ? | |
GoeieGastStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-4-2003 Laatste: 24-1-2010 Berichten: 696 | 1-2-2006 15:58 |
De C318 toppen zijn drie-weg. Dat wil zeggen, dat er drie verschillende speakers in zitten, voor de verschillende toonhoogtes. (laag, mid en hoog) Die worden allemaal apart aangestuurd, dat wil zeggen je gebruikt 3 versterkerkantjes. Op 1 versterker, kun je per kant 3 speakers aansluiten, dat komt door de impendantie van de speakers. Echter, maar das een ingewikkelder verhaal, is het beter om maar 2 speakers per kant aan te sluiten, maar het kan best (je merkt waarschijnlijk zeker in het laag wat drukverlies, maar het ging je toch om het zuipen. De SB218's hebben twee verschillende speakers. Dus, heb je twee versterkantjes nodig. Theoretisch, zou je dus voor de Subs aan 2 versterkers genoeg hebben. Misschien, want ik kan weinig over deze speaker vinden, dat de laag en mid sectie in de speaker doorgelust worden, maar als dat zo zou zijn, dan kun je dus niet meer 3 speakerkasten per kant aansluiten, want in feite sluit je dan al 2 speakers per kant aan. In totaal, zou jij dus met 5 versterkers kunnen volstaan. Los daarvan, missen we nog de benodigde processing, om het signaal over de versterkers te verdelen per frequentiegebeid ruwweg gezegd. (processors doen namelijk meer dan dat alleen) Als je het nog niet begrijpt zeg het maar. | |
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming. | |
DjnixStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-1-2006 Laatste: 28-2-2007 Berichten: 7 | 2-2-2006 08:15 |
bedankt voor deze info ik denk dat ik het wel begrijp.. de verhuurder kwam vandaag met het voorstel om 4 DAS st215 op de 6 l'acoustics te doen. heb je dan wel genoeg versterkers ? | |
JadjongStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2002 Laatste: 2-1-2021 Berichten: 614 | 2-2-2006 11:04 |
djnix schreef: bedankt voor deze info ik denk dat ik het wel begrijp..de verhuurder kwam vandaag met het voorstel om 4 DAS st215 op de 6 l'acoustics te doen. heb je dan wel genoeg versterkers ? | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 2-2-2006 11:27 |
djnix schreef: bedankt voor deze info ik denk dat ik het wel begrijp..de verhuurder kwam vandaag met het voorstel om 4 DAS st215 op de 6 l'acoustics te doen. heb je dan wel genoeg versterkers ? Ik vind het allemaal maar een beetje raar gaan bij die verhuurder... | |
Light Image | |
MisterBoemStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-2-2005 Laatste: 26-3-2009 Berichten: 111 | 2-2-2006 15:45 |
GoeieGast schreef: De C318 toppen zijn drie-weg.Dat wil zeggen, dat er drie verschillende speakers in zitten, voor de verschillende toonhoogtes. (laag, mid en hoog) Die worden allemaal apart aangestuurd, dat wil zeggen je gebruikt 3 versterkerkantjes. Op 1 versterker, kun je per kant 3 speakers aansluiten, dat komt door de impendantie van de speakers. De SB218's hebben twee verschillende speakers. Dus, heb je twee versterkantjes nodig. Nou nee de L'acoustics SB218 zitten gewoon 2 dezelfde woofers in (ik ben wel benieuwd waar je het vandaan hebt dat er 2 soorten in zitten). en dus voldoet 1 versterker kant voor 2 subs per kantje (2 ohm) Wat je dus nodig zal hebben is: 6 x sb218 = 2 ampjes ( 4 kantjes 4*2=8 dus 2 subs op 1 kantje bij amp 1, 2e amp 1 op 1 (1 sub op 1 kantje bij de )of een spare kantje houden ) 6x C318 = 2 ampjes ( 4 kantjes 4*2=8 dus op 1 ampje 2 kasten per kantje en op het andere ampje 1 op 1 of een spare kantje houden). Daar komt dan nog een processor bij voor het crossen van top naar sub. JeroenVDV schreef: Ik snap sowieso niet hoe een (professionele) verhuurder met zo'n underpowered set aan durft te komen. Ten eerste is daarmee het risico veel groter dat de set de clip in gejaagd wordt door de huurder, om toch flink geluid eruit te kunnen halen. Ten tweede gaat je reputatie eraan als de set gewoon niet zo klinkt als'ie hoort te klinken.Ik vind het allemaal maar een beetje raar gaan bij die verhuurder... Om welk bedrijf gaat het eigenlijk (AED)?? m.v.g misterBoem | |
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen! | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 2-2-2006 15:58 |
misterBoem schreef: Je moest eens weten hoevaak er grote underpowerd sets voobij komen. Dit is op risico van de verhuurder, maar als onervaren huurder krijg je het op je bord helaas. En dat het niet klinkt zoals hoort zal de verhuurder nu een worst wezen omdat het voor carnaval is. En veel boxen is ook veel extra dB's ook al staat er een mindere amp achter.Om welk bedrijf gaat het eigenlijk (AED)?? m.v.g misterBoem Denk niet dat het om AED gaat. Die gaan niet met je meedenken over geluidssets etc. Je doet er een bestelling en als je een kabeltje vergeet is dat je eigen fout; Zij doen puur dry-hire. Al bestel je 12 L'Acoustic-subs met slechts 1 amp; Je zult ze er niet over horen. (Heel zwart/wit gesteld)... Komt bij dat je bij AED alleen kunt huren als je klant bent, dus bedrijf met KVK etc. | |
Light Image |