Forum > Geluid

nieuwe lichte compacte tops

(116 reacties. Pagina 2 van 12)
Moderator(s): Dré
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
1-1-2006 22:46
geen ervaring met de eaw box, maar mischien is de nieuwe EV ZX 4 of 5

is net iets boven je budget maar ze zullen je niet tegen vallen

succes,

Rutger
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
1-1-2006 22:50

rutvanelk schreef:

geen ervaring met de eaw box, maar mischien is de nieuwe EV ZX 4 of 5

is net iets boven je budget maar ze zullen je niet tegen vallen

succes,

Rutger
De EAW's gaan ook ver boven me budget, maar ik zal eens rondkijken of ze de moeite waard zijnhappy :)
Soms..
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
1-1-2006 23:14
Kijk ook eens naar de Dynacord D-12. Later mooi uit te breiden met de bijpassende actieve/passieve sub. Daarnaast wegen deze speakers 16kg per stuk, zien ze er gelikt uit, klein qua formaat en dat Dynacord zeker een naam heeft, en deze dus ook z'n waarde goed zal behouden.

Ze liggen alleen behoorlijk boven je budget (plm 600 euro p/s). Maar klinken écht grandioos. Klinkt veel beter dan een ZX-4. Heb beide speakers beluisterd in de winkel, en deze Dynacord klinkt écht goed.

Zie hier een stukje over deze speakers.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
2-1-2006 11:41

RutgerLAN schreef:

Kijk ook eens naar de Dynacord D-12. Later mooi uit te breiden met de bijpassende actieve/passieve sub. Daarnaast wegen deze speakers 16kg per stuk, zien ze er gelikt uit, klein qua formaat en dat Dynacord zeker een naam heeft, en deze dus ook z'n waarde goed zal behouden.

Ze liggen alleen behoorlijk boven je budget (plm 600 euro p/s). Maar klinken écht grandioos. Klinkt veel beter dan een ZX-4. Heb beide speakers beluisterd in de winkel, en deze Dynacord klinkt écht goed.

Zie hier een stukje over deze speakers.
Vindt ze érg op de K112 lijkenrazz :p

Mochten ze hetzelfde klankbeeld hebben ( dus fullrange niks, maar wel schitternd als op ) is het voor mij nog niks.. Maar daar zullen we denk ik eerst maar niet van uitgaan, kun je mischien wat vertellen over het klankbeeld?
Soms..
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
2-1-2006 12:42

GoTMoRe schreef:

RutgerLAN schreef:

Kijk ook eens naar de Dynacord D-12. Later mooi uit te breiden met de bijpassende actieve/passieve sub. Daarnaast wegen deze speakers 16kg per stuk, zien ze er gelikt uit, klein qua formaat en dat Dynacord zeker een naam heeft, en deze dus ook z'n waarde goed zal behouden.

Ze liggen alleen behoorlijk boven je budget (plm 600 euro p/s). Maar klinken écht grandioos. Klinkt veel beter dan een ZX-4. Heb beide speakers beluisterd in de winkel, en deze Dynacord klinkt écht goed.

Zie hier een stukje over deze speakers.
Vindt ze érg op de K112 lijkenrazz :p
Vanaf foto misschien. Deze speakers hebben wel foam, in tegenstelling tot de K112. En de kastjes lijken van afstand net van hout, met spetterlak, wat dus profi uitstraalt. Maar ze zijn 'gewoon' van plastic, wat dus weer lekker licht is!

Plus dat de D-12 veel lekkerder klinkt in zowel mid, hoog en laag. De bas is best redelijk voor een 12". Het geluid is helder/warm. Er zit een goed (niet overdreven) hoog in, die bij hoge volumes niet opdringerig wordt.
Als jij een een flinke bas wilt hebben moet je zowiezo geen fullrange hebben, en dan kun je dit Dynacord setje met het bijpassende basje uitbreiden. Voordeel is dan, dat je een giga compact setje hebt. Er zitten standaard wieltjes onder het basje, en het weegt ook bijna niets.
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
2-1-2006 13:13
ik kan het verhaal over de d 12 van mijn naam genoot alleen maar bevestigen!
de d12 boxen zijn super. Maar of ze nou echt veel beter zijn dan de zx4...weet ik niet
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
2-1-2006 13:52

rutvanelk schreef:

ik kan het verhaal over de d 12 van mijn naam genoot alleen maar bevestigen!
de d12 boxen zijn super. Maar of ze nou echt veel beter zijn dan de zx4...weet ik niet
Ik heb beide speakers 'toevallig' vrijdag getest.

De ZX-4 werd héél erg opdringerig in het hoog (het bekende EV kwaaltje). En het geluid uit het kastje vond ik wat oppervlakkig klinken, terwijl de D12 lekker warm klonk (en wat dieper, ruimtelijker).
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
5-1-2006 17:27
Wat is nog steeds jammer vindt, en toch probeer. Is het geluid van mijn toch relatief simpele 2.1 setje te evenaren in mijn PA..

Ik heb aan mn pc een Logitech X-230 hangen, en vindt deze zo mooi klinken, echte diepgang in het laag en heel braaf hoog wat gewoon super prettig is om naar te luisteren, ook te hebben in mijn PA. Ik had gehoopt dat ik het laag van deze 2.1set kwa klank kon evenaren met 1 AX15b ( dit wil dus echter totaal niet.. )

Nu zoek ik dus een stevige PA set, met subs die echt diep gaan. Maar tops die echt helder en lekker klinken. Bovengenoemde Dynacord D12 lijkt me wel wat ( zoek alleen nog steeds adresje om hem te luisteren ). Ook lijkt de LEM X300 me erg leuk, maar hier het probleem dat het een uitloop (?) product is en Dré er nog maar 2 heeft. Daar komt bij dat ik subs wil hebben die een echte mooie diepgang hebben, en ook dan nog wat druk in die diepgang weten op te bouwen en ook mooi bij de tops passen.

Het budget is best redelijk, liefst zo laag mogelijk. Maar 1000 per kast is te proberen..
Actief mag, maar ik heb versterkers dus het is geen verplichting. Ook moet hij op hogere volumes ook zo blijven klinken als op lagere volumes ( niet dat ineens de totaale diepgang weg is als je beetje gaat beuken, of dat het hoog ineens aan gort is )

( mischien is een dom 2.1 setje van de computer een beetje dom vergelijkings matriaal, maar zoals deze klinkt zou ik graag mijn PA ook willen hebben. Want hij klinkt gewoon gigantisch lekker met metal phunk rock ed. )

Ik weet het ik stel veel eisen, maar heb echt geen flauw idee waar ik naar moet kijken. Als jullie wat hebben waar ik naar kan gaan kijken en het de moeite waard is om een demotje ermee te hebben zal ik dat ook zeker doen dan.

Het is echt puur voor bandjes, leuk zou zijn als de tops fullrange ook nog wat neerzetten. Maar hoeft niet extreem te zijn ( in huiskamer zonder sub moeten ze fullrange kunnen redden. )
Soms..
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
5-1-2006 17:38
Dynacord D-Lite set! (D-12 toppen, met 315 bas)

2 passieve toppen + actieve bas, die de toppen tevens aanstuurt. Zit een behoorlijk laag in (1000W, 15").
Setje zou ik zeker gaan beluisteren, of het aan je eisen voldoet.

Enige min punt, setje (2.1) kost 3500 euro. Maar dit setje is z'n geld zeker waard.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
5-1-2006 21:12
oef hij ziet er zeker leuk uit ( zeker de sub! )

1200 voor passiefe sub en 2400 voor de actiefe, en dan 2 topjes van 600 per stuk. Das niet misrazz :p Jammer alleen dat ik nergens een gebruiksaanwijzing kan vinden van de actiefe sub.. Want staat wel heel leuk dat hij 1000w aan de sub geeft en ook nog eens 2x 500 aan de toppen kan geven maar niet of dat ten koste gaat van de sub, en weet ook niet of als je er een 2e passiefe sub aan de actiefe bind hij het vermogen dan deelt door 2 of dat de amp dangewoon 4ohm gaat draaien..

Maar dat is bijzorg, weet je heel mischien plekje waar ik demo ervan kan krijgen in omgeving Assen? ( ben zelf al aan het zoeken maar nog niks gevonden )

[edit]

Al eentje vonden. Zal morgen even bellen.
Soms..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)