Forum > Geluid

Behringer prijsverhoging...

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
23-12-2005 16:11

Tom schreef:

wedden dat als de verkoop afneemt,
dat de prijzen gewoon weer omlaag gaan?

Of ze moeten de kwaliteit sdterk verbeteren, waardoor een prijsverhoging verklaarbaar word.
Ik zie het anders. Grondstof prijzen worden duurder. Energie wordt steeds duurder. RMB is min of meer gekoppeld aan de U$D. Economie die in China elk jaar flink groeit. Producten worden gewoonweg duurder. Het lijkt er op dat we door het prijsdal heen zijn.

De kwaliteit zal wel met en met verbeterd worden, maar is volgens mij niet de oorzaak van de prijsstijgingen van Chinese producten.

Of de verkoop daardoor gaat afnemen, valt te betwijfelen. Alle producten uit China worden duurder. 3 maanden geleden merkte ik dit al met de DAP Palladium versterkers.

TCMC
Verwijderd101213Account Geblokkeerd
Uit: -
Sinds: 9-11-2003
Laatste: 7-1-2011
Berichten: 65
23-12-2005 23:25
Raar bericht. Je zou als potentiele behringer klant toch wel gek wezen wanneer je een produkt gaat aanschaffen waar de kwaliteit niet van is verbeterd, maar waar ze wel gewoon de prijzen fors van laten stijgen?

Neem niet aan dat al deze extra winst gestoken gaat worden in garantie service (die bij behringer nogal ruk schijnt te zijn)

Daarnaast zijn er zat andere low budget merken met dezelfde (slechte?) garantie service na aankoop en prijs/kwaliteit verhouding van het produkt. Neem niet aan dat dit het bedrijf ten goede zal komen op den duur. Of het moet al zo slecht gaan dat ze daarom overgaan tot deze 'aktie'.

Tja speculatie ten top.
...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
23-12-2005 23:36
Veel Chinese producten worden inderdaad duurder. Sind ik geloof twee jaar zijn daarom ook de meeste fietsen sterk in prijs gestegen. Idioot veel fietsen in Nederland komen geheel of in ieder geval in afmontage uit China.

Je kunt wel roepen dat je die producten dan niet meer koopt, maar veel Chinese producten worden in prijs bij lange na niet geëvenaard door producties uit andere landen. Verhoudingsgewijs zal bijvoorbeeld Behringer ook na deze prijsstijging goedkoop blijven.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
23-12-2005 23:54
Toch vind ik het een vreemde ontwikkeling.
Behringer staat al niet buitengewoon goed bekent en gaan ze hun prijzen dan ook nog eens omhoog jagen, dan wordt het wel heel erg krom.
Dan verwacht je er ook minstens iets voor terug.

Laten we echter eerst maar eens afwachten hoe ernstig het in de praktijk blijkt te zijn. Misschien dat er snel beseft wordt, dat het toch niet zo'n slimme zet is geweest. (ik weet niet hoe het met de elasticiteit van Behringer producten zit).
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
24-12-2005 00:41

Groovelover schreef:

Behringer staat al niet buitengewoon goed bekent
Ligt eraan wie je het vraagt en over welke producten. Er is een enorme markt voor laag geprijsde apparatuur zoals die van Behringer.

En je kan hoog springen, laag pringen over een miskleun zoals de DJX-700, maar reken maar dat er daar een hoop van verkocht zijn. En dat niet alleen door Newbies zonder geld; ik heb er ook eentje thuis zien staan bij een behoorlijk gerenommeerd dj, die in het uiterlijk van de DJM-lookalike en wilde verhalen trapte (en zich nu achter de oren krabt, maar tot aan het moment dat-ie hem verkocht geen klachten had over de mixer).
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-12-2005 04:02
Leuk nieuwtje voor op mijn site...... hebben we tenminste weer is wat te azijn pissen op Behringer ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-12-2005 04:17

Sylvia schreef:

Ligt eraan wie je het vraagt en over welke producten. Er is een enorme markt voor laag geprijsde apparatuur zoals die van Behringer.
Die markt is zo verzadigt als de pest en word verziekt door merken als BST en andere malafide dozenschuivers eerste klas. De serieuzere merken zoals JB, AM Audio, Citronic etc etc "die wat meer onder de pet hebben als bedenken waar het logo op het apparaat moet" zitten daar net iets boven en profiteren van de puinzooi die een ander achter laat op een gegeven moment. Behringer is een merk wat de afgelopen paar jaar erg goed bezig is geweest aan het ingooien van eigen glazen en daar nu een klein beetje de rekening van krijgt.

Behringer is altijd een prijsstunter geweest. Donder alles maar de markt op voor een scheet en 2 knikkers en dat het soms k met peren is.... ach de centen zijn toch wel binnen als iemand het heeft gekocht. Dat is namelijk het eerste wat bij me op komt bij de naam Behringer.

Behringer zou heel slim bezig zijn om te stoppen met het absolute prijs vechten tegen de OEM fabrikanten maar zich meer te richten op hun eigen producten. Probleem daar is een beetje de bout producten die ze op de markt hebben gezet, zoiets blijft je langer achtervolgen dan je lief is.
Daarnaast denk ik dat er meer te halen is in het lage midden segment dan in het budget segment. Budget is verzadigd en daar lopen er een paar de rest af te schieten met bodem prijzen.... ik zou er niet tussen willen zitten als merk zijnde.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
24-12-2005 12:40

Sylvia schreef:

Groovelover schreef:

Behringer staat al niet buitengewoon goed bekent
Ligt eraan wie je het vraagt en over welke producten. Er is een enorme markt voor laag geprijsde apparatuur zoals die van Behringer.
Eens.
Hangt er tuurlijk vanaf wat je gewent bent.
Maar de meeste mensen hier op het forum hebben niet zo'n hoge pet op van Behringer. Zal wel eerlijk zeggen dat ik zelf ook in het bezit ben van 2 18 inch bassen van Behringer. Heb ook wel beter gehoord. Maar wat eis je en wat is je budget. Behringer heeft z'n leuke producten en z'n minder leuke producten.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
MarkyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 4-6-2010
Berichten: 124
24-12-2005 14:04

Dré schreef:

Behringer wil graag naar de beurs (Nasdaq nog wel). Zou kunnen dat de prijspolitiek van het afgelopen jaar daar wat mee te maken heeft. Volgens Behringer zelf komt het door de wisselkoersen...
Dan is het duidelijk waarom de prijzen stijgen!
Om op de beurs goed te scoren wordt er van je verwacht dat je ook wat winst maakt...
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
25-12-2005 17:02
toch blijven veel producten zelfs met 20% verhoging goedkoper dan van merkproducten.
en al word de verkoop minder voor wat je wel verkoopt krijg je ook meer binnen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)