Forum > Geluid

Crown of QSC ?

(33 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
20-12-2005 11:20

H. schreef:

Ik zoek in ieder geval een lichtgewichtversterker. Dus de CA serie van Crest (of MX van QSC of wat dan ook) valt toch al af omdat ze me te zwaar zijn. Het gaat om een versterker voor fullrange topkasten.

Mijn vraag blijft dan ook: hoe is de XS serie (of een andere lichtgewicht versterkerreeks) in verhouding tot de plx serie van qsc?
Kijk hier eens, zeer betrouwbaar, super kwaliteit, en slechts 8.15 kg. Dat noem ik niet bepaald zwaar. En het is beter dan de plx serie van QSC. Dat is wat je wilde weten?
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
20-12-2005 11:24
Ik wou net vragen hoe het met de lichtgewicht electrovoice versterkers zat (dat zijn dezelfde als die dynacords).

Waar bazeer je het op dat deze beter zijn dat de plx-en? Ervaring?
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
20-12-2005 11:36

H. schreef:

Ik wou net vragen hoe het met de lichtgewicht electrovoice versterkers zat (dat zijn dezelfde als die dynacords).

Waar bazeer je het op dat deze beter zijn dat de plx-en? Ervaring?
beste H

IK heb de lx2200 al een aantal keer gehoord op een dynacord cobra set, deze versterkers gaan zeker hard! Maar we hebben de cobra set ook een keer aangesloten op een versterkerrek met daarin dynacord l2400 ( zwaargewicht) en moet zeggen dat deze toch wat harder gingen vooral in het sub laag!

Succes met je aankoop
Rutger
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
20-12-2005 11:39
Edit Mod: Als dit topic verder vervuild wordt met onzinposts kunnen we hem beter sluiten. De Dynacord LX2200 kost € 2.500 en is dus totaal *niet* te vergelijken met de versterkers waar de OP naar vraagt. Mensen die het niet kunnen laten onzinnige vergelijkingen te maken wil ik verzoeken te stoppen met posten!. Dank u zeer
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
20-12-2005 14:01
Ik zal voor de duidelijkheid dan nog eens mijn vraag stellen met alles erbij wat nodig is om een goed antwoord te geven:

Ik ben op zoek naar een 'goede' versterker voor fullrange topkasten van 600 watt op 4 ohm.

Eisen voor de versterker:

- ruim 600 watt op 4 ohm
- lichtgewicht
- goede geluidskwaliteit
- degelijke versterker

Ik heb zelf een aantal plx-en in bezit en ik ben erg tevreden over die versterkers (voor hun prijs/gewicht). Ik weet hoe een plx klinkt, dus als iemand een vergelijking kan maken tussen een plx en een xs van crown bijvoorbeeld dan heb ik daar wat aan.

Mijn eerste keus was meteen de plx2402. Maar... Ik heb een paar keer gehoord dat ik ook eens naar crown moest kijken, omdat dat ook nette versterkers zijn (en over het algemeen een stuk goedkoper zijn ook nog). Nou kan ik op het moment ook nog eens een mooie korting krijgen als ik voor een xs van crown ga. Maar ik ga niet voor die crowns als dat slechte versterkers zijn.

Heb je een ander lichtgewicht alternatief in de prijsklasse 500 - 1200 euro, dan sta ik daar ook voor open.
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
20-12-2005 14:24
Een Crown XLS 602 geeft per kant op 4 Ohm 600 Watts en dat doen ze....

Deze is absoluut betrouwbaar, ik sta er mee op diverse zanderige en warme locaties!

Voor het geld heb je een mooie lichte (gewicht) amp.

Succes.
..Je Ducktape brood voeren...
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
20-12-2005 14:29

pascal schreef:

Een Crown XLS 602 geeft per kant op 4 Ohm 600 Watts en dat doen ze....

Deze is absoluut betrouwbaar, ik sta er mee op diverse zanderige en warme locaties!

Voor het geld heb je een mooie lichte (gewicht) amp.

Succes.
De XLS-serie heb ik mijn twijfels over omdat toch hier en daar dingen te lezen zijn dat ze niet echt geweldig zijn.

Dat de XLS-serie werkt geloof ik best, maar hoe is het geluid dat eruit komt.

En kun je een vergelijking maken met de XS serie of de PLX serie?
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
20-12-2005 15:24
4 x bewerkt. Laatst door Janbo op 20-12-2005 15:37
Ten eerste ga je nu de instap-low budgetreeks van Crown vergelijken met een dure serie van Crest.
De XS-serie betreft geen instap-budgetmodellen van Crown. Adviesprijzen van zowel de XS1200 als de CA12 liggen tussen de 1500 en 2000 euro!

Daarnaast geef ik wat betreft de luisterervaringen aan dat het mijn mening is. Een ieder ander die een andere mening is toegedaan, nodig ik uit ook zijn of haar ervaring te posten.

In A-B vergelijkingen zit altijd een bias, hoe goed je het ook probeert te doen. Wel heb ik in de loop der jaren ontzettend veel gehoord en vergeleken, ervaring is er dus wel degelijk. Vooraf stond ik overigens positief tegenover de XS1200. De versterker viel mij –en onder meer mijn collega die zich r*k interesseert voor geluid- gewoon enorm tegen (juist ook in het midden en hoog). Daarbij heb ik het niet over betrouwbaarheid maar over de geluidskwaliteit (en een veel lawaaierige ventilator dan ik gewend ben).

Hoe is er vergeleken? Beide versterkers parallel aan de controller of mengtafel. Gains gelijk gesteld zodat de geluidsterkte op hetzelfde niveau is. Door het ompluggen van de speakers kun je vergelijken, dit is een kwestie van 2 tot 3 seconden. Steeds dezelfde muziek en vooral rustig luisteren, levert voor mij veel waardevolle luisterinformatie op. Het is een hifi-achtige manier van benaderen, maar voor mij zijn geluidskwaliteit in het algemeen, luistermoeheid, kleuring etc. belangrijke zaken. Net zo goed als betrouwbaarheid en beveiligingen. Voor een ander liggen die normen weer anders, prima toch?

Mijn ervaring met de XS-1200 is dus niet zo. Hoe de andere versterkers in de XS-serie klinken weet ik niet maar ik houd het op vergelijkbaar. Ik zou zelf in dit segment ook zeker eens naar gebruikte PL-modellen van QSC kijken. Hier heb ik zelf goede ervaringen mee en deze versterkers zijn zonder meer betrouwbaar. Een gebruikte PL1.8 bijvoorbeeld ligt binnen het budget en de eisen van OP.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
20-12-2005 15:31
dus met een plx haal ik meer uit mijn speakers dan met een xs? happy :)

even een vraag tussendoor over die ventilators:

wat maakt het uit als een ventilator geluid maakt bij drive-in gebruik? dat hoor je toch niet door de muziek heen...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
20-12-2005 15:44

Janbo schreef:

De XS-serie betreft geen instap-budgetmodellen van Crown. Adviesprijzen van zowel de XS1200 als de CA12 liggen tussen de 1500 en 2000 euro!
Straatprijzen: Crown XS-1200 ca. € 1.200 en Crest CA-12 € 1.900. Een verschil van bijna 60%.
Hoe is er vergeleken? Beide versterkers parallel aan de controller of mengtafel. Gains gelijk gesteld zodat de geluidsterkte op hetzelfde niveau is. Door het ompluggen van de speakers kun je vergelijken, dit is een kwestie van 2 tot 3 seconden.
Dit lijkt een redelijke manier, maar zolang je bij een ab-vergelijking weet welke versterker er speelt ben je gewoon niet objectief bezig en hoor je dingen die je wil horen. Hoe objectief je ook van plan bent te luisteren. Hoe heb je bovendien bepaald dat de gains gelijk staan? Of liever gezegd: dat de spl gelijk is?

Met andere woorden: ik twijfel niet aan je bevindingen, wel (nog steeds) aan de opzet van je test. En dat dan nog los van de vraag of verschillen in geluidskwaliteit if any) wel zo belangrijk zijn als andere zaken (zoals betrouwbaarheid).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)