Forum > Licht

lichtbrug

(35 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
10-10-2005 16:23
wij gebruiken die statievjes nu een dik jaar en ze zijn bij ons kopleet naar de klote.Gebruiken ze alleen voor frontlicht dus alleen met een balkje par64 er op, meer moet je er naar langer gebruik (vaker dan 5 keer)ook echt niet op willen leggen.We hebben 1 keer 5 meter trus met 2 balkjes par er aan gehad en toen brak bij mij het zweet al aardig uit, hebben toen voor de show de zooi nog weer naar beneden gehaald en bij een collega andere statieven op gehaald.Ik wou in iedergeval dat wij die dingen nooit gekocht hadden.Nu kan het natuurlijk zo zijn dat wij er pech mee hebben maar ons bevalt het in iedergeval absoluut niet goed.Doe mij maar gewoon een paar fatzoenlijke works of vmb's.groeten Arjan

ps we hadden om dat moment onze andere statieven (vmb 076)op een andere klus staan dus konden niet anders dan die kleine dingen gebruiken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-10-2005 16:27

arjan schuurman schreef:

wij gebruiken die statievjes nu een dik jaar en ze zijn bij ons kopleet naar de klote.
Wat is er stuk?

Was er ook sprake van regelmatige controle en onderhoud?

PS: VMB advies is prachtig. Wel minimaal 4 x zo duur maar verder prachtig...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
10-10-2005 18:06

Dré schreef:

arjan schuurman schreef:

wij gebruiken die statievjes nu een dik jaar en ze zijn bij ons kopleet naar de klote.
Wat is er stuk?

Was er ook sprake van regelmatige controle en onderhoud?

PS: VMB advies is prachtig. Wel minimaal 4 x zo duur maar verder prachtig...
We hebben al veel verschillende problemen met die dingen gehad zelf bij beide statieven is het voorgekomen dat het staalkabeltje los schoot en dus het balkje par net zo hardt weer naar beneden kwam.Dit gebeurde natuurlijk onder het opdraaien voorrdat ik de beveiliging vast draaide.Hebben ook al eens gehad dat de ratel/molen zo in 1 keer naar boven schoot zat blijkbaar ook niet goed vast.Poten worden naar verloop van tijd gammel en er komt veel speling in het statief te zitten.We hebben ze echt al een paar keer volledig nagezien maar problemen blijven zig voor doen en we zijn nu zo ver dat we er een beetje zat van zijn en dus naar andere op zoek zijn.Groeten Arjan

ps vmb gebruiken we zelf ook en daar hebben we eingelijk nog nooit geen problemen mee gehad, is misschien wel 4 keer zo duur maar dan heb ik persoonlijk liever wat duurdere apparatuur waar ik geen problemen mee heb dan telkens dat ge eikel en dat ik op moet letten of het ding niet bijna uit elkaar valt.Zo hebben wij laatst ook de keuze gemaakt voor labgruppen eindtrappen, misschien niet de best klinkende eindtrap maar wel een van de betrouwbaarste
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-10-2005 18:52
het probleem van loslopende boutjes is bekend. kwestie van nutlock ertussen. verder beschadigd de lak op de uitschuifbare buis een beetje maar daar maak ik me niet druk om. voor dit geld moet je dat maar voor lief nemen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-10-2005 19:47

arjan schuurman schreef:

We hebben al veel verschillende problemen met die dingen gehad zelf bij beide statieven is het voorgekomen dat het staalkabeltje los schoot en dus het balkje par net zo hardt weer naar beneden kwam.
Heb je dit probleem zelf hersteld? Wat was de oorzaak? Wat was de oplossing?
Hebben ook al eens gehad dat de ratel/molen zo in 1 keer naar boven schoot zat blijkbaar ook niet goed vast.
Onderhoud.
Poten worden naar verloop van tijd gammel en er komt veel speling in het statief te zitten.
Onderhoud.
ps vmb gebruiken we zelf ook en daar hebben we eingelijk nog nooit geen problemen mee gehad, is misschien wel 4 keer zo duur maar dan heb ik persoonlijk liever wat duurdere apparatuur waar ik geen problemen mee heb dan telkens dat ge eikel en dat ik op moet letten of het ding niet bijna uit elkaar valt.
Ik zou 4 x zo duur niet "wat duurder" willen noemen. Ik zou het een totaal maar dan ook totaal andere prijsklasse willen noemen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
10-10-2005 23:03
vind dat die dingen eingelijk niet zo veel onderhoud nodig zouden moeten hebben, hebben de vmb's nu al bijna 3 jaar en we hebben er nog nooit problemen mee gehad.Ik zeg hierme overgens niet dat die dingen niet bruikbaar zouden kunen zijn maar met redelijk intensief gebruik is het niet mijn favoriet statief, daarom zijn we nu dus ook op zoek naar wat anders.Want wees nu eerlijk als er elke keer bijfoorbeeld iets was met je eindtrap waarom die niet 100% functioneren zou wil je het ding toch ook niet hebben.Voor de dingen die ik doe wil ik gewoon de zekerheid hebben dat de spullen het top doen en ik er geen problemen mee kan krijgen.maargoed ik kan mij voorstellen dat die dingen echt voor een bepaalde groep zeker geschikt zijn, maar om ze nu de hemel in te prijzen.groeten arjan
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-10-2005 23:40
hemel in prijzen voor het bedrag wat je er voor moet betalen. das iets heel anders dan zeggen dat 'ie gewoon goed is. da's hetzelde als klagen als een Dap versterker na intensief gebruik stuk is. zijn ze niet voor gemaakt, dus ook niet voor gebruiken. wil je dat toch, dan kom je met dit soort dingen. dat maakt het product dan niet meteen slecht, je eisen lagen te hoog.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
11-10-2005 09:53

arjan schuurman schreef:

maargoed ik kan mij voorstellen dat die dingen echt voor een bepaalde groep zeker geschikt zijn, maar om ze nu de hemel in te prijzen.groeten arjan
Kun je me een post noemen waarin ik dat doe dan? Volgens mij noem ik vrij duidelijk en zonder ombinden van doekjes de zwakheden van het statief. Verder probeer IK altijd de prijsklasse in het achterhoofd te houden wanneer ik het over een product heb. Zo zal ik bij een statief dat 450+ euro kost hogere eisen stellen dan bij een statief dat 119 euro kost (maar wellicht is dat een afwijking van mijn kant en zou ik eigenlijk hetzelfde moeten verwachten van een 4 x zo goedkoop product...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Arjan schuurmanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-1-2004
Laatste: 10-4-2024
Berichten: 106
11-10-2005 14:06
Ik dacht hier gewoon een statief mee gekocht te hebben waar wij goed een balkje par als fronlicht mee omhoog zouden kunnen krijgen maar nu blijkt dat ze bij redelijk intensief gebruik veel onderhoud nodig hebben en dat is iets waar ik bij "gewoon" een statief geen rekening mee gehouden had.Vind gewoon dat zo'n ding ten alle tijde het fatzoenlijk moet doen en niet dat ik om de zoveel tijd weer aan dat ding moet sleutelen.dacht dat er aan gewoon een statief niet zo bijster veel kapot kon gaan maar het tegenovergestelde blijkt waar te zijn.en natuurlijk kan het zo zijn dat wij toevallig net een maandag ochtend model hebben gehad en dat die van jullie wel perfect in orde zijn, maar dan heb ik gewoon pech gehad met mijn statief.Vriendelijke groet Arjan
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
11-10-2005 14:16
Het is heel makkelijk allemaal.

kijk gewoon naar de prijs weet je 9 van de 10 wat voor kwaliteit je in huishaald. JIj heb denk ik vreselijke pech gehad, de ander is er teverden mee. En we hebben helaas allemaal het geld niet om voor 900 aan truss onder delen tekopen. Als iemans een butget heeft voor een fiat pinda. ga ik niet zeggen je moet een dure bmw kopen. Dat is wat hier wel gebeurt. hou rekening met het butget van iemand.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)