Forum > Zelfbouw Speakers

Een vervanger gezocht voor een EVX180b

(41 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
2-10-2005 15:29
Wat ik meestal doe bij verhuur sets, is de limiter in je processor gewoon een paar dB terug schroeven. Dan mis je mischien wat headroom, maar ben je er zeker van dat je de set eerder heel terug krijgt.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
2-10-2005 22:13
Als deze redenen hiervoor genoemd zijn zeker waar maar niet in dit geval.
Als iemand een andere speaker weet hoor ik dat graag.
Pearl 2000 in da house!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-10-2005 00:00

Dj Nathan schreef:

Als deze redenen hiervoor genoemd zijn zeker waar maar niet in dit geval.
Hoezo niet in dit geval, heb jij enig idee hoe een huurder met jou apparatuur omgaat?
Het kan maar zo zijn dat de huurder meer laag uit de kast wil hebben dan dat er in zit.

Ik heb toch enigsinds de indruk dat het veranderen van de EV in b.v. een B&C type niet veel verschil zal maken.

Eventueel een eigen vergelijk zou je ook kunnen doen, pak de specs van de EV en vergelijk met B&C, 18 sound, PHL etc.

Martin.
kvm entertainment
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
3-10-2005 18:55
Omdat het toch raar blijft dat de recones zo snel stuk gaan. Want er wordt wel gelimit met een dynacord dsp 224 is toch een erg professioneel apparaat.
Is er iemand die ook deze ervaringen heeft met recones van elektric audio in almere?
Ik zal eens gaan vergelijken.
Pearl 2000 in da house!!
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
3-10-2005 20:32
De limiters van die processor hebben vaak de neiging om bij oversturing toch meer door te laten. Erg vervelend vind ik. Mag ik vragen waar je die recones laat doen?

Misschien niet wat je wilt horen maar het kan toch zijn dat je probleem toch niet bij de recones ligt?
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-10-2005 21:07

Joost schreef:

Misschien niet wat je wilt horen maar het kan toch zijn dat je probleem toch niet bij de recones ligt?
Dat idee heb ik van het begin af aan.
het rare is dat er bij ons eigenlijk nooit wat kapot gaat maar soms heb je van die huurders die gewoon overal dwars doorheen trappen.
Houd dit in dat de recones bij jullie wel heel blijven?
Tevens welke eindtrap gebruik je?

Martin.
kvm entertainment
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
4-10-2005 16:14
Wij werken ook met de SRC400, en zelfs vaak in combinatie met de dsp. Nooit problemen. Maar wel met originele Gauss woofer. Ik heb wel altijd het gevoel gehad dat er iets minder druk opzit, als op de PFE18.1 bijvoorbeeld. Maar als je iets meer power geeft, los je dit "probleem" op. Ze kunnen er dan ook tegen. Wat ik wel kan aanraden is om toch maar met de originele speakers te blijven werken. Zoek anders eens een Gauss op de tweedehandsmarkt. En bekijk zeker ook eens of de fout niet bij jou ligt, want ik kan amper geloven dat je de EV's er jaarlijks door speelt. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Oerdegelijke "knallers". Echt, probeer eens met tweedehands, die vind je wel. Zeker de 180a mag geen probleem zijn, Gauss vraagt wat meer zoekwerk!

Als je echt een vervanger wil, dan zou ik gaan voor de JBL 2240 of 2241 (tweedehands). Ze geven echt een mooie klank. Wij werken vooral met Dynacord PFE18.1, en die zijn geleverd met JBL en met Gauss speaker. Ik opteer voor de JBL, hoewel het verschil zeer klein is. Ze gaan perfect samen. Maar ik zorg toch altijd voor een zelfde aantal van het zelfde merk per kant.

Zoek maar eens op ebay, je zal er geniet van hebben. En ja, welke eindtrap gebruik je, lijkt me interessant om even te vermelden. Misschien is het probleem dan snel gevonden :-)
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
4-10-2005 18:35
Ik ga het er morgen eens even over hebben het zo best kunnen dat het aan ons ligt. Wij gebruiken een L-1600 1 kant van de l-1600 per speaker in de kast. Setje is dus 4 weg aangestuurd.

Reconnen gebeurt bij electric audio in almere.

Wij gebruiken al jaren de gauss niet meer en ook 1 a 2 jaar evx 180b. En eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.
Wel merk je dat het forum line src-400 iets lager lijkt te gaan.
Pearl 2000 in da house!!
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
4-10-2005 21:31
Probeer een keer met 2 speakers per eindtrap! Komt beter tot zijn recht met de L1600! En is ook veiliger. En de processor kan je gerust zijn werk laten doen hoor, de speakers zijn er tegen bestand. Maar je weet uiteraard nooit wat ze er achter je rug mee uitsteken. Het is te zeggen: je weet het maar al te goed, maar niemand zal het je komen vertellen hé :-)

Maar ik zou me toch ook even wat vragen gaan stellen bij de professionaliteit van het bovengenoemde bedrijf waar je de speakers laat reconen, of zeg misschien maar verkloten. Dit is een ervaring die ik nog nooit eerder heb meegemaakt met deze apparatuur.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-10-2005 22:57
Maar ik zou me toch ook even wat vragen gaan stellen bij de professionaliteit van het bovengenoemde bedrijf waar je de speakers laat reconen, of zeg misschien maar verkloten.
Er zijn natuurlijk speciale recone bedrijven, maar verwacht toch wel dat de importeur van EV (bovengenoemd bedrijf)de kennis in huis heeft.

Vergeet hierbij ook niet dat sommige bedrijven het ook uitbesteden. Het is dus ook goed mogelijk dat de Importeur het uitbesteed.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)