Forum > Licht

Behringer BCF-2000 en DMX software

(14 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
LJ D!voyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 7-10-2011
Berichten: 24
21-11-2008 12:04

joepurlings schreef:

Net wat ge-experimenteerd.

Software van Behringer voor presets werkt alleen onder java 1.4.5 ofzo... Even opletten dus! Hiermee de presets van Freestyler (in downloadsectie Freestyler site) in de BCF geladen.

Nu kun je in Freestyler setup mooi aan alle functies die hier genoemd staan een bepaalde knop/schuif/encoder koppelen. Werkt erg leuk! Maak meerdere pages, één om te programmeren, één om af te spelen, één voor live ingrepen enz... Deze zijn dan ook weer met knoppen om te schakelen. Verder je lampen indelen in groepen en deze ook onder knoppen zetten.

Er is nog een ding dat me dwars zit: als je parren als enkele parren invoegt (om intensity kanalen te krijgen voor DMX400), kun je niet alle parren afzonderlijk op een schuif zetten van de BCF. Je moet dus kiezen: of parren als fourbar invoegen en makkelijk bedienen op de BCF, of parren single invoegen en snel chases laten draaien op DMX 400.
Aah dat was de vraag waar ik al lang naar op zoek was.
Je laad het bestand wat je download van FS dus in de BCF 2000.
Dan wijs je op de BCF 2000 een page en note toe aan een functie, en deze stel je dan in bij de FS setup, midi?

En waar kan je zien welke versie je van Java hebt?
Heb namelijk zo'n java knopje op me werkbalk maar daar staat geen versie bij.

Ik heb dus nog geen BCF 2000 maar wil eigenlijk eerst zeker weten dat het werkt voordat ik hem aanschaf wink ;)
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 2059
21-11-2008 12:31
Aah dat was de vraag waar ik al lang naar op zoek was.
Je laad het bestand wat je download van FS dus in de BCF 2000.
Dan wijs je op de BCF 2000 een page en note toe aan een functie, en deze stel je dan in bij de FS setup, midi?
De preset voor de BCF 2000 die je hierin laadt, zorgt er al voor dat elk knopje in de goeie modus staat zeg maar. In freestyler zeg je daarna welk kanaal (note) bij welke funtie hoort. Zit een soort self learning functie in. Je gaat op de functie staan die je wil toewijzen en drukt op de knop/trekt aan de schuif. Simpel zat!
En waar kan je zien welke versie je van Java hebt?
Heb namelijk zo'n java knopje op me werkbalk maar daar staat geen versie bij.
Dat heb je te danken aan het knullige programmeerwerk van Behringer, maarja het is ook nog een beta he wink ;) (zal waarschijnlijk niet meer verder vorderen ook...). Met Java 6 onder windows werd het apparaat niet gezien, en met Java 6 onder Linux werkte file importeren niet...
Gelukkig heeft sun alle oude Java versies beschikbaar gehouden, deze heb je nodig.
Wel zou ik even de huidige versie de-installeren, zodat je maar één versie tegelijk hebt.

Huidige Java versie test je hier.
Niet goed, wel hard!
LJ D!voyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 7-10-2011
Berichten: 24
24-12-2008 15:35
Ik heb nu de BCF 2000 thuis staan maar kom er niet helemaal uit.
De computer herkent hem namelijk als besturing voor geluid, video en spelletjes (te zien bij apparaat beheer).
Maar hoe kan ik nu dat bestand van de fs site in de BCF laden en dan bij freestyler mijn BCF oproepen.
De handleiding rept er ook met geen woord over hoe je bestanden naar de BCF stuurt.

Bij voorbaat dank.

*Edit*
Op de com zit geen sp2 vandaar werkt hij niet moet even updaten, heb hem nu op de andere wel werkend.

Nu rest nog een vraag dat is hoe de faders ingestelt moeten worden hij herkent ze nu als aan of uit maar hoe kan je je faders aan je pan en tilt koppellen?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 2059
26-12-2008 13:05
Fader aan een functie in freestyler koppelen, doe je (nadat je het profiel in je bcf geladen hebt) in de freestyler setup. Er zit een soort van learn functie in, je trekt aan de bijbehorende schuif, en het juiste kanaal wordt ingevuld.

Enige wat niet toegewezen is in het standaard profiel, is de voetpedaal. Die vond ik wel gemakkelijk om door te stappen (next scene). Is zo bij te maken als het moet.
Niet goed, wel hard!
LJ D!voyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 7-10-2011
Berichten: 24
27-12-2008 19:18

joepurlings schreef:

Fader aan een functie in freestyler koppelen, doe je (nadat je het profiel in je bcf geladen hebt) in de freestyler setup. Er zit een soort van learn functie in, je trekt aan de bijbehorende schuif, en het juiste kanaal wordt ingevuld.

Enige wat niet toegewezen is in het standaard profiel, is de voetpedaal. Die vond ik wel gemakkelijk om door te stappen (next scene). Is zo bij te maken als het moet.
Jep gelukt had een aan uit functie aan de fader toegewezen vandaar. ashamed :$
Maar ik gebruik geen voetpedaal dus dat heb ik niet nodig. wink ;)

Moet trouwens zeggen dat het ideaal werkt. happy :)
Nu nog een keer testen ism martin lj en als dat werkt is het helemaal een geweldig apparaat. laugh :D

Terug naar forum Reageer (zonder quote)