Forum > Geluid

Problemen met de shure whitelabel.

(53 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
3-9-2005 18:05
uiteraard wacht ik braaf op mijn beurt happy :) Scratchen wil wel een klein beetje lukken (met nadruk op een klein beetje trouwens) maar vindt andere dingen leuker om te doen. Loopjes maken, creatief met sampletjes in de weer, mixen, enz enz. Denk dat andere elementen daar beter geschikt voor zijn,
The return of the BoomBap
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-9-2005 18:10
Mocht ik er niets mee kunnen, dan kan ik ze (natuurlijk heeft Reind hier het laatste woord in) terug naar hem sturen, of direct naar jou.
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
3-9-2005 18:17
we regelen wel iets. Eerst maar eens afwachten hoe ze het bij jou doen. Geloof dat het bij de white lables typisch een geval is van: je wil ze inlijsten of je wil er nog niet dood naast gezien worden. Ik hoor duidelijk bij de eerste categorie happy :)
The return of the BoomBap
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-9-2005 00:12
Whitelabel is inderdaad een geval apart.

Overigens heb ik de problemen ook pas gekregen nadat ik 1 naald heb vervangen voor een nieuwe. Ik was namelijk bij de eerste zo slim om met een doek over de deckplate te vegen en.......... naja nieuwe naald besteld dus en sindsdien werkt ie gewoon niet lekker. Verplaats ik de naald dan verplaatst ook het probleem.

Importeur heb ik gisteren ook aan de telefoon gehad en daar kon ik hem eventueel om ruilen als ik daar een keer langs kwam....... ik wil alleen iets wat altijd werkt en rock solid ligt op iedere draaitafel.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
4-9-2005 01:43

Reind schreef:

Ik heb hier liggen 2 zo goed als hagelnieuwe whitelabels die amper gebruikt zijn en weg mogen omdat ik er niet helemaal tevreden over ben.

Op mijn draaitafel gedraagt 1 van de 2 whitelabels zich nogal vreemd en dat probleem is terug te voeren naar de naald naar mijn mening. Geen problemen met de elementen dus maar een naald die niet naar mijn zin is.

Naald is terug gestuurd naar Dre en is daar getest. Bij new-line had Dre geen last van de naald dus dan zal het wel aan mijn SL's liggen aangezien de naald daar gewoon niet fatsoenlijk wil werken.
Eh Reind... Die "acceptabele" naald is door ons evengoed omgeruild voor een ander exemplaar! De 2 naalden die dus naar jou terug gegaan zijn waren, voor White Label begrippen, erg stabiel. De "acceptabele" naald hebben we hier gehouden (kan terug naar de importeur, samen met een aantal anderen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-9-2005 04:00
Aha..... ik dacht dat ik de oude gewoon weer had terug gekregen.

Stabiliteit was namelijk op mijn draaitafel nog steeds beroerd terwijl de ander perfect is. Dan zal het dus ongetwijveld aan de persoon in kwestie (ik dus) liggen en is de whitelabel niet voor mij bestemd en moet ik maar gewoon terug naar de Concorde...... nou als dat geen mooi excuus is om FS2 aan te schaffen weet ik het ook niet ;-)

Naja whitelabel is dus in MIJN geval een slechte keus (shit zeg mijn eerste miskoop op dj gear gebied ooit en dan ook nog is omdat ik gewoon niet meteen naar je geluisterd heb :-P ) en ik ga weer terug naar de Concorde DJ. Kan ik gewoon weer de lompe boer uithangen ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-9-2005 16:04
Whitelabels zijn hier getest. Prachtige dingetjes trouwens, mét bijpassend metalen doosje razz :p . Maarrrr, ik vind mijn DJ S prettiger draaien.

Ik heb de elementen op beide draaitafels geprobeerd met hetzelfde stukje vinyl en het ene element lijkt inderdaad wat minder prettig te werken dan het andere, vooral op 1,5 gram naalddruk. Ik moet toegeven dat mijn draaitafels niet helemaal 100% waterpas staan op dit moment (maar wel bijna), dus hoe representatief mijn mening is valt nog te bezien. Met 2 a 2,5 naaldruk gaat het cue-en trouwens stukken beter.

Desalniettemin houd ik liever bij mijn DJ S. (Dit betekent overigens dat ik binnenkort één Ortofon Concorde Pro (Silver) van een jaar oud in de aanbieding heb, want die dat bij de TT die ik onlangs van forumlid Mig heb overgenomen en die gaat dus vervangen worden door een DJ S.

Reind, laat maar even weten of ik de Whitelabels weer terug naar Harderwijk moet laten komen (kan eventueel aanstaande dinsdag, moet je ze wel even ophalen bij een schoenhandel) of dat ze door moeten naar Jelmer. (Kan eventueel morgen verzonden worden.)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-9-2005 16:18
Ik weet niet in hoeverre Jelmer belangstelling heeft dus als Jelmer mij even contact via de mail.......
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 13472
5-9-2005 11:02

Sylvia schreef:

Whitelabels zijn hier getest. Prachtige dingetjes trouwens, mét bijpassend metalen doosje razz :p . Maarrrr, ik vind mijn DJ S prettiger draaien.

Ik heb de elementen op beide draaitafels geprobeerd met hetzelfde stukje vinyl en het ene element lijkt inderdaad wat minder prettig te werken dan het andere, vooral op 1,5 gram naalddruk.
Joh!!!

Da's ook geen naalddruk meer natuurlijk. Bij 1.5 gram mag je gewoonweg niet meer naar de draaitafels kijken (laat staan eraan zitten ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-9-2005 11:32
Dat weet ik. Maar toch:

Typical Tracking Force: 2 grams
Tracking Force Range: 1.5-3 grams

Ik snap dat 1,5 gram teveel gevraagd zou kunnen zijn, ook al blijft de ene wel stabiel. De issue blijft dat er een verschil zit in de stabiliteit tussen beide naalden, en dat merk je ook bij 2 en 2,5 gram met cue-en.

Persoonlijk vind ik het niet prettig werken om een fijne en minder fijne TT te moeten gebruiken. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb of er altijd verschil tussen naalden kan zitten, aangezien ik nu twee verschillende elementen heb. Daar komen we dus achter als ik mijn tweede DJ S in huis heb.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)