fluweel op een technics.
(32 reacties. Pagina 2 van 4)Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 28-8-2005 17:51 |
Met origineel bedoelde ik dus het rondje er wel bij laten (nog los van de vraag of je het gebruikt, doe ik ook niet), maar het is toch wel leuk om dat rondje ook te stofferen en erbij te laten? | |
Dj sonicStandaard Lid Uit: België Sinds: 11-1-2004 Laatste: 18-3-2013 Berichten: 80 | 28-8-2005 17:54 |
ik zal rekening houden met het stof, ik zal niet eender wat voor stof kopen eh... liefst wat kortere kaartjes en minder stof, dan lange en stof. En mijn tt's zullen dan gestofzuigd worden denk ik bwa ze staan meestal bedekt dus zoiezo met of zonder fluweel denk ik niet dat dit veel uitmaakt. tot nu toe ziet het idée er doenbaar uit, mits de tijd en preciesie. Maar ik denk wel dat ik een groot gedeelte van de knoppen eruit zal moeten halen; pitch, plaatjes van de start en 33/45 en on/off, en rond de platter, ik heb enkel geen zin om mijn arm eruit te halen om daar de stof naar binnen te kunnen draaien, want ik heb nog nooit mijn arm eruit gedaan, alle andere stukken wel... | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 28-8-2005 18:01 |
Ik vind het een briljant idee, heb hier al wilde fantasieën over hoerige roze pluche. Maarja, dat stoft wel weer behoorlijk in je pitchfader als je ze niet regelmatig stofzuigt en je zult ze ook regelmatig moeten kammen. | |
SandervandermaatStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2004 Laatste: 23-4-2007 Berichten: 520 | 28-8-2005 18:34 |
beetje haarlak | |
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril | |
Dj sonicStandaard Lid Uit: België Sinds: 11-1-2004 Laatste: 18-3-2013 Berichten: 80 | 28-8-2005 19:30 |
Sylvia schreef: Ik vind het een briljant idee, heb hier al wilde fantasieën over hoerige roze pluche. Maarja, dat stoft wel weer behoorlijk in je pitchfader als je ze niet regelmatig stofzuigt en je zult ze ook regelmatig moeten kammen.bij fluweel zijn de haartjes redelijk dicht bij elkaar, dus denk ik niet dat ik zal moeten kammen en hopelijk zal het goede kwaliteit zijn, zodat ze niet begint te pluizen... ik moet de kleur nog kiezen, maar tzou echt grappig zijn als het een fluweel is met toch wel haartjes van 5mm of zoiets, toch zo wat pluizig... En het absorbeert bier... dus geen bier meer in de faders... | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 28-8-2005 20:29 |
Aart schreef: Je hebt ook van dat "flock"-spul, bij die manier van werken smeer je het te bewerken geheel in met een speciale latex-achtige lijm en schiet daar met een "elektostatische zoutstrooier" kunststof haartjes in.Het is superstrak, maar op de plaatsen waar je veel "aankomt" door de jaren heen slijtgevoelig. Bij de Technics neem ik aan dat het gedeelte bij de pitch fader in no time kaal is. Martin. | |
kvm entertainment | |
Dj sonicStandaard Lid Uit: België Sinds: 11-1-2004 Laatste: 18-3-2013 Berichten: 80 | 28-8-2005 23:10 |
Ik denk dat ik mijn tehnics even zal open vijzen om het fluweel mooi langs de pitchfader langs binnen te laten gaan en ook rond de andere knopjes. enkel rond de arm zal ik snijden, want deze wil ik er niet uithalen. Maar een vraagje, kan je dat zilveren plaatje met de streepjes op van de pitch ook eraf halen? Toen ik hem openschroef voor mijn pitchfader zag het er niet uit dat je deze eraf kon halen. moet je die dan terug plakken? | |
ReindStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-11-2002 Laatste: 16-1-2012 Berichten: 3032 | 28-8-2005 23:49 |
Arm is juist heel makkelijk los te halen (zo niet het simpelste) en daar kun je dus best mooi af gaan werken. Pitch plaatje zul je los moeten halen want die zit vast geplakt op de behuizing. Daarna terug plakken gaat niet meer want als je ze los haalt zijn ze zo krom als een hoepel en recht krijg je ze nooit meer. Echter die plaatjes heeft Rob mischien nog wel liggen dus dat zou geen probleem mogen zijn. Een SL uit elkaar klauwen kan bijna iedere randdebiel (in elkaar zetten word iets lastiger) dus dat zou ik zeker doen aangezien je dan pas netjes kan werken en overal mooi bij kan. | |
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen! | |
Dj sonicStandaard Lid Uit: België Sinds: 11-1-2004 Laatste: 18-3-2013 Berichten: 80 | 29-8-2005 10:44 |
damn, je moet er dus een nieuw plaatje zetten als je de andere eraf haalt? en dan heb ik nog het risico dat ik ze niet terug kan plakken als mijn fluweel er tussen zit... mischien een mooi zilveren plaatjes rond de pitch plaatsen? zadat er daar geen fluweel aan te pas komt. | |
DJ DelayStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-6-2005 Laatste: 5-6-2022 Berichten: 892 | 29-8-2005 13:27 |
Als ik jouw was, zou ik gewoon de Technics uit elkaar halen, zodat je aleen de deckplate overhoudt. Vervolgens deze goed schuren zodat de lijm goed hecht. Dan (zonder iets uit te knippen/snijden) het fluweel helemaal over te deckplate vastlijmen. VErvolgens snij je met een stanleymes oid de plaats voor de platter, de pitch, de arm, enz eruit, en vouw je dat onder de deckplate. Zo zet je de deckplate weer op de Technics, even de arm, pitch, platter, enz weer installeren en klaar is kees!!! | |
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together! |