Forum > Newbie Forum

Wat er tussen zetten?

(15 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-7-2005 21:02
Als je geluidskaart een microfoon-ingang heeft (en volgens mij hebben de meeste kaarten dat) dan kan je je microfoon daar rechtstreeks op aansluiten. Natuurlijk met een verloopje van xlr naar mini jack.

Heeft je geluidskaart geen microfoon-ingang dan kan je je microfoon natuurlijk ook op je mengpaneel aansluiten en de uitgang van je mengpaneel naar de line-in van je geluidskaart.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ShadyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 28-6-2006
Berichten: 40
3-7-2005 21:31
maar is het dan geen pré als je er een mixer of een DI tussen zet voor betere kwaliteit?
ShadyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 28-6-2006
Berichten: 40
3-7-2005 21:36

fracktone schreef:

Van MIC naar PC, en het heeft niets met een PC te maken???
hmm...

Dré schreef:

In dit forum worden de volgende topics behandeld:

- Welke software kan ik gebruiken voor het produceren van nummers.
- Welke software kan ik gebruiken om de PC te gebruiken als mixinstrument.
volgensmij heeft dit echt heel weinig met software te maken wink ;)
toch bedankt voor je advies happy :)
MSSSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2003
Laatste: 10-5-2010
Berichten: 108
3-7-2005 23:16

shady schreef:

mijn vraag heeft niks met pc's te maken, dus waarom zou het naar PC-Related moeten?
mijn vraag was wat ik ertussen kan zetten; tussen de mic en pc, bedankt MSSS voor het beantwoorden van mijn vraag, ik zal eens zoeken op DI
geen dank.
Liefde moet van twee kanten, zowel voor- als achterlangs!:P
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-7-2005 14:45

shady schreef:

Hallo,

ik wil binnekort een fatsoenlijke mic gaan kopen (Shure SM 58 ofzoiets) voor het opnemen van rap. Ik heb nu een Gemini Ps 626i Mixer, en ik kan hem dan wel op aansluiten en dan een kabeltje naar de pc, maar die ingang is weer unbalanced. Dus heeft iemand een idee wat ik er tussen kan zetten (tussen de pc en de mic dus) voor betere opnames.
Probeer het eerst eens rechtstreeks op de mixer. Een gebalanceerde ingang is leuk en super MAAR voor korte afstanden niet nodig. Daar volstaat een "quasi gebalanceerde" (totem pole) verbinding ook (heb dat jaren gebruikt inclusief kabel runs van ver over de 20 meter (Dateq LPM 6 had namelijk ook geen gebalanceerde mic ingang)).

Totem pole maak je door aan de kant van de mixer het "koude" signaal vast te knopen aan de massa (meeste verloopkabels die van XLR Female naar Mono Jack gaan doen dat al standaard trouwens).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ShadyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 28-6-2006
Berichten: 40
5-7-2005 13:39
oke, bedankt

maar ik kan dus beter eerst de mic op de mixer aansluiten en dan naar de pc
of kan ik hem toch beter direct aan de pc hangen met een verloopkabeltje?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)