Forum > Newbie Forum

Basis lichtset

(44 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
5-7-2005 23:55

deWit schreef:

Niet die china parrren nemen. Neem parren van een echt merk als DTS of Tomas.
Als je nou nog zou zeggen "geen china-lampen maar GE-lampen", dan had ik je nog kunnen volgen, maar wat is volgens jou het grote nadeel van china-parbehuizingen? Ik kan aan die van mij nog geen problemen ontdekken.
MaxStandaard Lid
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 20-11-2024
6-7-2005 00:04

Sylvia schreef:

maar wat is volgens jou het grote nadeel van china-parbehuizingen? Ik kan aan die van mij nog geen problemen ontdekken.
Verschil in kwaliteit (en stevigheid).

Helaas zijn DTS parren naar mijn weten nergens meer te koop.
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 21-11-2024
6-7-2005 04:12
Bij mijn korte parcans willen de lampen nog wel eens uit de houders komen. Ook trillen schroefjes redelijk los bij frequent gebruik. Nog geen schroefjes verloren, maar wel erg los vaak. Deukje zit er idd ook zo in.

Maargoed, voor het geld prima te doen.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
6-7-2005 07:24
Voor het eerst dat ik hoor van problemen met china parcans. En voor wat ze kosten kun je ze ook zo weer vervangen als je echt stuk gaan wink ;) .
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
6-7-2005 20:52

Reemski schreef:

Bij mijn korte parcans willen de lampen nog wel eens uit de houders komen. Ook trillen schroefjes redelijk los bij frequent gebruik. Nog geen schroefjes verloren, maar wel erg los vaak. Deukje zit er idd ook zo in.
Vorige week nieuwe parren van American DJ binnen gekregen. Heb de korte par al getest (lange nog niet).

Krans ontbreekt (net als op de Showtec korte par), da's wel jammer. Wel een mooie korte kabel met haakse stekker (kan handig zijn). Lamphouder zit goed vast en heeft 2 keepjes die de lamp prima op de plaats houden. Ik heb letterlijk de par op de grond laten donderen (met de lamp erin uiteraard) en de lamp bleef op z'n plaats (en overleefde de klap ook nog, tot grote verbazing van Cor ;-).

Nadeel: Par kost iets van 17,50 euro terwijl de Showtec korte par maar 13,50 euro kost. Ook is het maar de vraag of de lamphouder zo blijft bij volgende productieruns...

DTS parren zijn nog wel leverbaar MAAR reken dan voor een korte par (niks geen dikker alu of zo dus gewoon de "budget") op iets van 20-22 euro.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DeWitStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
6-7-2005 22:58
Precies, het nadeel van de showtec parren is de stevigheid, en mocht je in de toekomst eens er parren bij willen hebben, dan kan je ook best eens een ander model krijgen. Das zijn twee nadelen.

Daarom, neem lekker DTS ( Als je er nog aan kan komen ), en anders is Tomas ook een prima merk.
Ga er maar vanuit dat je stekers er zelf aan mag zetten.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
8-7-2005 20:44

Sylvia schreef:

Voor het eerst dat ik hoor van problemen met china parcans. En voor wat ze kosten kun je ze ook zo weer vervangen als je echt stuk gaan wink ;) .
Vreemd. Gebruik nu al vele jaren korte showtec / botex parcannetjes, eerst zwarte, nu zilveren. Bij de zwarte heb ik zelf de ringen aangepast, want daar zaten nog geen "kneepjes" in. Voor mijn aanpassingen lagen ze er echt om de haverklap uit.

Met mijn huidige zilveren is het minder erg gesteld, maar kan ik nog zeker eens per maand een lampje terugduwen. Dit wel bij vrij intensief gebruik.
PietjeStandaard Lid
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
9-7-2005 17:26
voor zijn budget zijn het prima dingen happy :) en 1 x in de zoveel tijd een lampje terugduwen maakt ook niet zoveel uit
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-11-2024
9-7-2005 18:20
Ik heb zelf ook de Showtec korte parren.
Ze kosten dan wel niet zo veel, maar dat de lampen er af en toe uit komen zetten vind ik toch wel vervelend.
De lampen zelf zitten ook vrij los in de parren, als je er mee sleept hoor je ze af en toe rammelen.
Ik kijk nu niet eerst of een lamp stuk is als er geen licht uit komt, maar eerst of de lamp wel goed in de par zit, zo hoort het imo niet.
Darth Crossfader
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
9-7-2005 18:47

DJ.T schreef:

Ik heb zelf ook de Showtec korte parren.
Ze kosten dan wel niet zo veel, maar dat de lampen er af en toe uit komen zetten vind ik toch wel vervelend.
De lampen zelf zitten ook vrij los in de parren, als je er mee sleept hoor je ze af en toe rammelen.
Uhm... Dat doen ze ook in een korte DTS behuizing...

Sterker nog... IK ben nog nooit een par behuizing (kort of lang) tegen gekomen waar de lamp dusdanig klemvast in zat dat hij niet meer kon rammelen (ook niet na verloop van tijd). Ze zullen er wellicht zijn maar ik ben dan erg nieuwsgierig naar merk en prijs van die (in mijn ogen magische) par.
Ik kijk nu niet eerst of een lamp stuk is als er geen licht uit komt, maar eerst of de lamp wel goed in de par zit, zo hoort het imo niet.
Maar zou je dan wel 6-10 euro meer uitgeven PER korte par voor een behuizing waarbij de lamp beter op z'n plaats gehouden zou worden?

Je kunt natuurlijk, net als Reemski gedaan heeft, zelf 2 keepjes in de lamphouder maken zodat hij niet meer langs de ring kan schieten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)