beste XLR en shucko kabels?
(12 reacties. Pagina 2 van 2)Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 22-4-2010 18:47 |
big bang schreef: Tuurlijk, maar waarom zou ik ALS deze ook prima zijn? Stel dat er enige twijfel over mogelijk is zou ik zonder meer voor bijvoorbeeld die Kopp connectoren gaan, maar als deze ook prima zijn ... .Daarnaast zijn die goedkope dingen vaak niet lekker passend. Zo afgelopen weekend een klus waarbij ook andere kabel werd gebruikt, mijn Keraf volrubberen stekkers en contra's passen gewoonweg niet lekker samen met de goedkopere rubberen stekkers. Ook de stekkers zelf in mijn Keraf blokken zitten niet erg prettig. Liever iets meer uitgeven en een veilige en duurzame kabel met dito koppelingen gebruiken als hierop bezuinigen en je gaan lopen ergeren op den duur. | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 23-4-2010 17:57 |
Wat hier al jarenlang meegaat zonder noemenswaardige problemen: XLR: Tasker C128 met Neutrik NC3FXX / NC3MXX DMX: Tasker C287 met Neutrik NC3/5FXX / NC3/5MXX Speaker 4p: Tasker C288 met Neutrik NL4FX Speaker 6p of hoger: Smartcable Speakersmart Shuko: Pirelli/Prysmain of Titanex/Nexans met ABL Sursum volrubber stekkers (grote versie, males ook met gat voor penaarde). Blokjes: Standaard Kaiser 4 en 6 weg blokjes met 5mtr kabel zie bovenstaand. (De grote alom bekende sloffen met inbouw shuko's zijn ook tof maar vind ik te lomp om weg te werken in een aantal situaties.) Verder ook dezelfde 3weg blokjes met standaard kabeltje voor kleine dingetjes. Alles uiteraard zwart Kracht: Pirelli/Prysmain of Titanex/Nexans met Mennekes stekkers | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 23-4-2010 18:48 |
Watt-Xtra schreef: Maar is het binnenwerk helemaal geen rubber maar gewoon een plastic variant... En dan sta je een keertje op zn stekker en heb je hem alsnog defect.- XLR is hier al een tijdje allemaal C801 (alle dmx fixtures en tafels hebben ook 3 polige connectie, eventueel dubbel uitgevoerd) dus voor zowel DMX als mic's uitstekend te gebruiken. - Uitgevoerd met standaard neutrik connectoren, maar dan in het zwart. Krachtstroom assortiment bestaat uit verschillende merken maar allemaal gewoon prima (5g2,5 voor 16A en 5g6 voor 32A) en voorzien van prima connectoren. - Speakon ook verschillende (4G2,5) kabels met allemaal 4 polige neutrik connectoren. - Shucko is tot nu toe wel praktisch allemaal 3g2,5 kabel van fatsoenlijke kwaliteit (zitten nog een paar stukjes 3g1,5 tussen maar niet veel), met allerlei verschillende rubberen connectoren, maar net wat ik had liggen zeg maar. Gezien het allemaal prima connectoren zijn blijven ze er lekker aan zitten, maar ik mag binnenkort weer een stapeltje shucko in elkaar schroeven en zodoende dat ik nu eens aan het kijken ben wat er aan connectoren aan komt. | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. |