Forum > Algemeen Forum

Podium

(25 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 9489
10-6-2005 00:43
ze komen af en toe langs op de marktplaats....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
15-6-2005 13:46
Kijk hier eens op Stagedex.com.
Deze podiumdelen huren wij als we die nodig hebben met een theatervoorstelling.
De ondergrond is betonplex met daarbovenop een plastic laagje. Ik weet niet of er nog iets tussen zit. Het plastic laagje geeft je grip en beschermt tegen drinken/regen e.d.

Groetjes, Tom
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
19-6-2005 12:54
Ik denk dat je het beste leveranciers van podiumdelen kunt contacteren via email.
Je doet daarbij of je intresse hebt in podiumdelen van de leverancier. Dan stel je je vragen (wat voor hout etc.).
Je toont die interesse omdat als je vertelt dat je zelf een podium wilt gaan maken de leveranciers niet zo happig reageren, omdat ze je dan niet zien als potentiele klant.

Je stuurt dan mailtjes naar verschillende leveranciers.Dan krijg je te weten wat voor verschillende soorten er worden gebruikt. Als je dat weet, dan kan je voor jezelf uit gaan maken wat het beste is (je kunt dan eventueel in de bouwmarkt of andere speciaalzaken de soorten hout, aangewezen door de leveranciers, bekijken).

Ik denk dat dat wel moet lukken
Verhuur & verkoop van special effects
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
20-6-2005 13:00
Leuke handelswijze... Stel dat je het mailtje stuurt naar 10 bedrijven die dan elk 15 minuten bezig gaan met het beantwoorden van het mailtje. Da's dan 2,5 uren werk (à ruwweg 40 euro) oftewel 100 euro verspild omdat iemand zelf een podium in elkaar wil hobbyen om zo een paar euro uit te sparen.

Ja... Zo komt de economie er wel...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
20-6-2005 13:27
Daar gaat het volgens mij niet helemaal om. Inderdaad, het is dan niet zo goed voor de economie. Maar er zijn sowieso afdelingen (of mensen) in een bedrijf die zich bezig houden met het beantwoorden van vragen van eventuele klanten. Dus die zijn er om die mailtjes te beantwoorden. En er zullen ook mensen zijn die mailtjes sturen en vragen om een vrijblijvende offerte. En dan toch afhaken, omdat ze iets goedkopers op het oog hebben of een deel bij een ander bedrijf te kopen.
Verhuur & verkoop van special effects
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-6-2005 13:35

Get-Right schreef:

Daar gaat het volgens mij niet helemaal om. Inderdaad, het is dan niet zo goed voor de economie. Maar er zijn sowieso afdelingen (of mensen) in een bedrijf die zich bezig houden met het beantwoorden van vragen van eventuele klanten. Dus die zijn er om die mailtjes te beantwoorden. En er zullen ook mensen zijn die mailtjes sturen en vragen om een vrijblijvende offerte. En dan toch afhaken, omdat ze iets goedkopers op het oog hebben of een deel bij een ander bedrijf te kopen.
Die mensen kunnen zich dan minder bezig houden met klanten die eventueel WEL echte interesse hebben.

Nee, gewoon eerlijk zeggen wat je van plan bent. Bij een beetje bedrijf willen ze je nog wel aan wat info helpen ook waarschijnlijk. Omdat uiteindelijk toch zal blijken dat GOED zelf maken echt niet veel goedkoper en makkelijker is. Ze denken dat je toch wel ooit terugkomt. En dat denk ik ook. wink ;)
Light Image
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
20-6-2005 13:40
Ja dat klopt, ik ben het er ook mee eens dat je beter podiumdelen kunt kopen dan ze zelf maken. Het is volgens mij niet mogelijk om een podiumdeel met dezelfde kwaliteit (als bijvoorbeeld een prolyte podium) zelf te maken voor minder geld.
Verhuur & verkoop van special effects
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 8-9-2024
Berichten: 9489
20-6-2005 17:13
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 25-6-2005 04:45
Vaak hebben die bedrijven ook wel wat occasion stock, of showmodellen met een vlekje in voorraad.

Je zal zien dat fatsoenlijk en veilg zelfbouw maar hoogop 25% goedkoper is dan kant en klaar kopen, en dan reken ik nog niet eens het arbeidsloon van de zelfbouw mee.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Tom van der MeerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2004
Laatste: 7-6-2010
Berichten: 94
24-6-2005 20:42
Idd, je kan wel wat leuks zelf knutselen, maar het kost heel veel werk en tijd, en dan heb je iets wat lang niet zo stevig is als 'echte'. Helemaal als je wilt gaan springen op een podium...
De site die ik gaf (stagedex) zijn dan wel dure podia (ik d8 rond de 1200 euro, afmeting 1x2meter) zijn misschien wel aan de dure kant. Een paar losse podia tot een stevig geheel krijgen is ook nog iets waar je over na moet denken, lekker de poten aan elkaar vastplakken is ook niet alles.
Zelf zit ik ook bij een band en we hebben zelf geen podium, als we ergens spelen op een feest (bruiloft, bedrijfsfeest oid) dan is het leuker om gelijkvloers te staan of soms op een lichte verhoging. Niet alle locaties hebben dat. Als je gelijksvloers staat heb je veel meer contact met het publiek en is het vaak veel leuker. Op echt grote feesten (buurtfeesten enz) dan staan we uiteraard wel op een podium. Laatst stonden we op een trailer van een vrachtwagen in Driehuis. Werkt ook goed.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
2-7-2005 12:20
Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat de podia met kruispoten niet meer gebruikt mogen worden, is dat zo?
Alles komt goed....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)