Forum > Geluid

Blueroom Minipod speakers

(12 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
15-1-2006 18:27
oke happy :) bedankt voor je reactie. Eigelijk vond ik deze speakertjes zo leuk door het disign inderdaad. Is er geen vergelijkbaar disign verkrijgbaar ergens?
 
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
15-1-2006 19:14
De hele pod-familie heeft een lekkere-luisterhoek, en lenen zich vooral zich huiskamer gebruik. Ze blijken een vorm te hebben waardoor ze accoustisch gezien minder plaatsgevoelig zijn.

Voor studiomonitoring waar je hoofd zich vrijwel altijd op de zelfde plek bevindt kan je misschien beter voor goede nearfield monitors kiezen.

Micropodjes lenen zich bij uitstek voor de betere home-cinema zeker niet voor studio monitoring shut up :X. Minipodjes lenen zich imho best voor huiskamer producenten, die qua design en gehoor de jamo-compact-70 zijn ontgroeid. Voor DJ-monitoring kan je het best de house-pod of techno-pod proberen te bemachtigen.
er geen vergelijkbaar disign verkrijgbaar ergens?
'k zag bij outland records am*dam een vergelijkbaar design, kunststof, afgerond, 3-weg, camokleur.
Petty materialists!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-1-2006 00:24

-bart- schreef:

De hele pod-familie heeft een lekkere-luisterhoek, en lenen zich vooral zich huiskamer gebruik. Ze blijken een vorm te hebben waardoor ze accoustisch gezien minder plaatsgevoelig zijn.
Das nou het voordeel van een gesloten speaker volgens mij. Ik heb hier nu een setje monitor III speakers van Eltax in de woonkamer staan die bass reflex zijn en die zijn veel lastiger te plaatsen want waar komen speakers in een krappe huiskamer meestal te staan...... juist in de hoeken.

Ik moet de eltaxen minstens 60cm uit de hoek zetten willen ze fatsoenlijk klinken. Subje voor de hoek staat natuurlijk wel ramvast in de hoek geramt voor het overdreven maag basje tijdens de t**ten schieten en helikopter films ;-)

Mijn pod speakers liggen nog steeds te wachten tot ze ooit eens gerepareerd gaan worden. Heb een barst in 1 van de 2 pods zitten dankzij mijn kat die ze zonodig van de plank af moest gooien..... ooit nog eens een keer langs een bedrijf wat in staat is polyester te fixen en daarna over te spuiten.

Mini pods zijn overigens voor surround gebruik....... ik moet het eerste kastje nog tegen komen ter grootte van een melkpakje waar een lekker geluid uit komt. Mini podjes zijn voor mensen die de 3.2.1 setjes van Bose ook lekker vinden klinken. ;-) (ik vind ze compleet ruk maar ach smaken verschillen)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)