Forum > Newbie Forum

Omnitronic speakertje 500RMS?

(11 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
Hardstyle94Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2010
Laatste: 3-4-2010
Berichten: 2
1-3-2010 17:03
Ok, dan zal ik reageren op de MC serie van DAP, dit is ook nix, de slechtste serie die ze op het moment hebben, ga doorsparen (als je dat wil) en koop iets wat kwalitatief beter is.
Music makes me fly like a rocket.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
3-3-2010 15:24

tommie1 schreef:

Niemand ervaring met de omnitronic tmx 1530.

gr.tom
De Omnitronic TMX serie is een beetje vergelijkbaar met de DAP MC serie. Echt budget en voor het geld mag je eigenlijk al blij zijn dat er geluid uit komt. Ik weet niet wat je budget is en wat je ermee wilt gaan doen, dus wat dat betreft kan ik je geen advies geven voor iets beters.

hardstyle94 schreef:

Wat ik begreep van merken van de producent die ook omnitronic maakt, en skytec enzo, is het pure rommel. Wat betreft sommige active speakers, er moest een versterkermodule inzitten DIE JE IN JE HI-FI INSTALLATIE HEBT ZITTEN!!! Ik heb ze gehoord met carnaval, toen je erlangs liep, mijn DAP K-115 speakertjes gingen veel harder. DAP is een hemel vergeleken met zulke merken. De kwaliteit is slecht, gaan niet hard etc. Bij hun gaat het met specificaties opschrijven zo: ze steken een natte vinger in de lucht en schrijven wat gegevens op die wel mooi lijken.

dus: NOOIT KOPEN!!!!
Ik zou je willen verzoeken om dergelijke uitspraken eens te onderbouwen voordat je een compleet merk de grond in duwt. Op deze manier zijn er namelijk ook veel mensen die denken dat DAP totale bagger is en JBL helemaal de bomb. Terwijl als ik een JRX-115 van JBL naast een DAP X-15 zet en mensen blind laat luisteren, dan wordt de X-15 toch als mooier ervaren (en de JBL JRX-115 als "schelle pisbak", "dus dat zal de DAP dan wel zijn").
De PAS-121 luidsprekers van Omnitronic doen het lang niet onaardig, zeker niet voor het geld. De Omnitronic P-1500 versterkers zijn een rechtstreekse kopie van de QSC RMX-2450, welke in mijn optiek niet slecht presteren. Of is QSC ook een slecht merk, gezien het feit dat Omnitronic dezelfde versterker in het assortiment heeft zitten?
Ga eens naar producten kijken en niet naar merken. Ieder merk heeft wel dingen die niet doen wat je ervan verwacht.

dj pyro schreef:

Je mag niet beoordelen op het merk, maar kijk naar het product.
Mee eens.

hardstyle94 schreef:

Ok, dan zal ik reageren op de MC serie van DAP, dit is ook nix, de slechtste serie die ze op het moment hebben, ga doorsparen (als je dat wil) en koop iets wat kwalitatief beter is.
Zegt de persoon die een 19 inch mixer met kwaliteitsfaders en een goede cross-fader wil voor 150 euro. Als je weet wat kwaliteit kost, waarom leg je jezelf dan zo'n laag budget op? De DAP MC-serie is prima voor mensen die een PA speaker (of wat daar op lijkt) op de slaapkamer willen hebben. Daar is de prijs ook naar. Wil je verhuren, dan is de K-serie wel een beetje het minimum, maar die zijn ook ongeveer 2 maal zo duur.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)