Forum > Muziek

[Interview] Rank 1 (Benno de Goeij)

(63 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
Flapske_kortStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2003
Laatste: 23-1-2008
Berichten: 7
5-6-2005 11:30
Wat is het ook een sympathieke kerel he? Leuk interview!
Om feite heb je maar 4 namen nodig om de hele trancegeschiedenis in Nederland te beschrijven:
Benno de Goeij
Piet Bervoets
Marco Verkuylen
Benjamin Kuyter
Aan dit lijstje mag je toch echt ook Ferry Corsten toevoegen. Ferry heeft toch heel erg veel geproduceerd vroeger. Marco en Benjamin zijn redelijk laat begonnen met produceren, maar hebben in die periode heel erg veel in een korte tijd geproduceerd. Tiësto hoort en niet in nee, die heeft te weinig laten zien in de eerste jaren.
DacideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 31-3-2014
Berichten: 696
5-6-2005 17:08

mutz schreef:

ga nou voor de gein eens kijken wie de meeste nummers geproduceerd hebben op die magik cd's ,dan kom je toch echt weer bij de bovenstaande 4 uit.

aliassen van piet bervoets:
Chiqeau, Main Men, Restyle
A.I.D.A., Aladja, Bervoets & De Goeij, Carlos, Control Freaks, Dyewitness, Jonah, Mind To Mind, Nixieland, Pedro & Benno, PM Project, Progressive Humans, The, R.O.O.S., Rank 1, Southsquare, SPX, System Eight, Tazka, Team Deep, Tritone, Two Disciples, CARLOS

aliassen van benno de goeij:
Benicio, Benno, Dutch Force, Hidden Sound System, Quest, The, San, Secilia
In Groups: A.I.D.A., Bervoets & De Goeij, Ceres, Control Freaks, El Dorado, Jonah, Kamaya Painters, Pedro & Benno, R.O.O.S., Rank 1, Southsquare, SPX, System Eight, Two Disciples ,

aliassen marco:
Dan Marc, Marco Solo, T-Marc
8th Wonder, Charades (2), Crowd Pleaser, Diminish, Disco Macabre, Funklub, Fusion, The, Guerilla, Jefferseiff, London Boy, Magic From Above, Marco V & Benjamin, Mo'Hawk, Nightstalkers (2), Open Air, Originator, The, Out Of Grace, South West, Southside Spinners, Stacey Chandler, Stars On 99, Tales From The Club, Unknown Deejay, Verkuylen & Kuyten, Viscious Curves, VK-38

aliassen benjamin:
8th Wonder, Charades (2), Crowd Pleaser, Diminish, Disco Macabre, Fusion, The, Guerilla, Jefferseiff, Magic From Above, Marco V & Benjamin, Mo'Hawk, Nightstalkers (2), Open Air, Originator, The, Out Of Grace, Southside Spinners, Stacey Chandler, Stars On 99, Tales From The Club, Unknown Deejay, Verkuylen & Kuyten, VK-38

daar kan een Verwest niet tegen op, echt nie!

fijn weekend

MutZ
Owja, ok. Dit weet ik ja. k doelde ook niet zozeer op het produceer gedeelte. Tiesto kan dan wel niet produceren, maar als dj heeft hij trance ontzettend populair weten te maken.

Maargoed...

Ik zit al lang niet meer in het trance gebeuren....
"he who makes a beast of himself escapes the pain of being a man" Dr. Johnson
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
5-6-2005 23:10

mutz schreef:

ga nou voor de gein eens kijken wie de meeste nummers geproduceerd hebben op die magik cd's ,dan kom je toch echt weer bij de bovenstaande 4 uit.

MutZ
Nou, tiesto heeft er meer op z'n naam staat dan je verwacht. Hij heeft b.v. met de goei ook kamaya painters opgezet. En met ferry corsten Gouryella, en wat dacht je van sparkless, en magik journey, theme from norefjell, suburban train enz. Tiesto heeft veel meer publiek berijkt dan die andere die je noemt. Ook b.v. enternity (alibi), Gouryella (gouryella) Wastland (kamaya painters)Mirror (straydog) Wonder (Major leaque)...

Tiesto word mischien wel als hufter gezien, maar dat is ieder zijn mening. Ik vind de muziek die hij maakt en mixt gewoon geweldig, en vergelijk hem eens met de """groote"""" artiesten. zoals robbie williams ofzo, dat zijn pas hufters. Die hebben gewoon 15 huizen. Tiesto doet het nog rustig aan met zijn geld...

en niet te vergeten, aliances van tiesto:

Allure, Da Joker, Drumfire, Hammock Brothers, Paradise In Dubs, Passenger (2), Roze, Stray Dog, Tom Ace, Wild Bunch

En groups:

Alibi, Andante, Clear View, Control Freaks, DJ Limited, DJ Misja, DJ Yves & Two Deejays, Glycerine, Gouryella, Hard Target, Kamaya Painters, Major League, T-Scanner, TB X-Press, Tiesto, Storm & Montana, Vimana, West & Storm
*Quukske*
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
6-6-2005 14:20
Maar als je deze vergelijkt met de aliassen die mutz geeft zijn die van tiesto toch een stuk minder bekend, degene die mutz opgeeft ken ik stuk voor stuk, terwijl bij jouw lijst ik het mereldeel niet ken.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 12:55
Ik ben zelf behoorlijk fan van Rank 1, had er altijd wat vooroordelen van omdat Piet Bervoets vroeger toch wel wat commerciele flutplaten had gemaakt (oa instant moments en die plaat van dat reclame stukje van Grolsch) op zich zegt dat natuurlijk niet echt veel, vind zo'n beetje alle platen van Rank 1 prima tot goed en een beetje poen verdienen op het commerciele vlak is natuurlijk weer lekker voor de beurs.

Iig, toen ik Piet Bervoets vorig jaar op Dance Valley hoorde draaien was het helemaal goed, enige slechte set die ik tot nog toe van hem gehoord heb was op Innercity 2004, hij draait dé trance waar ik helemaal idolaat van ben. Awakening en After me vind ik echt de beste producties van ze, de hardtrance remix van 2002 van Awakening door Benicio is ook klasse voor degenen die van meer stampwerk houden.

Als ik overigens de producties van Tiesto naast Rank 1 leg moet de eerste het imo toch wel finaal afleggen, Rank 1 vind ik meer trance zoals het bedoelt is, Tiesto is trance voor de grote massa, en als ik Tiesto puur als dj naast Piet Bervoets zet gaat mijn voorkeur voor de muziek stijl toch ook echt wel naar Piet Bervoets uit, stukken steviger en niet die progressive lijnen ertussendoor, wederom meer trance zoals het bedoelt is. De vroegere sets van Tiesto hadden ook wel een hoog trance caliber maar tegenwoordig vind ik het wat teveel van alles door elkaar als we het puur over trance hebben.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-6-2005 13:42
Tiesto is tweeledig wink ;)
Massa werk waar hij furore mee maakt.
Zijn underground gebeuren en dat is wel heel fijn shocked 8O
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 14:09
Vind zelfs het underground werk tegenvallen, mensen die onder zijn label zitten zijn overigens wel erg goed, oa. Mark Norman, Cor Fijneman en Mojado. Moest overigens wel lachen toen een vriend van me vertelde dat hij naar Tiesto was geweest op koninginnenacht (viel hem overigens niet tegen, vind mezelf nu wel heel eerlijk gezien dat ik het fenomeen Tiesto zwaar overtrokken vind) en toen Mark Norman na hem draaide (en ik ben een groot liefhebber van zijn beukplaten) de hele zaal leegstroomde, hoe kortzichtig is het gemiddelde Tiesto volk dat zegt van Trance te houden dan eigenlijk?!?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
7-6-2005 14:18
zijn underground gebeuren tegenvallen?
terwijl dat alleen voor genodigden is sneaky :V en als er wat uitgebracht word dat niet te koop is voor de normale consument?

Maar goed-alles kan.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-6-2005 14:29
Als zijn underground gebeuren (datgene waar jij het over hebt) echt zooooo goed zou zijn, zou hij gek zijn het niet te verkopen, er zijn massa's dj's/producers die heel goed werk aan anderen verkopen, misschien bij een kleine oplage vinyl dat er iets minder verkocht wordt, maar nog steeds maak je mij niet wijs dat hij dat alleen maar voor zichzelf zou houden. Misschien even in het begin en daarna als hij er zelf op uitgekeken is brengt hij het aan de man.
En zelfs als je gelijk hebt, hoef ik zijn underground gebeuren niet, ik zoek mijn heil wel bij de "mindere" goden. laugh :D wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
7-6-2005 14:36
1 x bewerkt. Laatst door Mr_jows op 7-6-2005 14:40
Niets dan respect voor Tiesto. Iedereen die zegt dat hij een sul is kent hem niet. Die gozer weet gewoon niet meer wat hij met alle aandacht moet, wat kan hij daar aan doen? Zijn vader overleed op jonge leeftijd etc. etc. Zo'n superjeugd heeft hij niet gehad hoor?? Verwend nest kun je hem dus zeker niet noemen. En voor wat betreft de pingels die hij nu heeft?? Hij heeft alles zelf bereikt én de nodige geluk gehad!

Die gozer is tevens onwijs verlegen, hij wordt eigenlijk alleen blij van het draaien. Hij heeft bovendien zeker wel veel betekend voor de dance-scene. Als één van jullie met hem zouden kunnen ruilen dan zouden jullie het zo doen.

Dat je zijn muziekkeus niet goed vindt, prima. Tizz ook mijn stijl niet (zijn vroegere producties wel!). Maar om iemand op karakter aan te vallen, zonder dat je die persoon persoonlijk kent vind ik niet echt collegiaal.

Als je Johan Gielen een sul had genoemd, dan had ik dat met je eens geweest. Die gozer is namelijk echt arrogant en loopt overal op te zeiken. Mixtechnisch vind ik hem ook niet echt sterk.

ONTOPIC:

Rank1 is ook ontzettend goed. Voor mij zijn zij zonder twijfel de beste tranceproducers van Nederland. De beste trance-dj's zijn zij echter niet. Je kunt niet alles hebben heh ;)
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)