Forum > Geluid

32

(51 reacties. Pagina 2 van 6)
Moderator(s): Dré
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
30-5-2005 14:59
Ik zeg altijd sow:

Bose is voor mij uit den boze!!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
30-5-2005 15:33
Moah.. als je ze niet te veel belast komt er zeker aardig geluid uit hoor!
Prima te gebruiken voor buurthuizen, cafés etc.
0900-DJDS
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
30-5-2005 15:37
bose uit den boze? voor het echte PA werk zal ik het niet gebruiken maar die DVD setjes, een keer gehoord in de mediamarkt... 2 kleine luidsprekers...

shocked 8O shocked 8O dat was zoooooooooooooooooooo goed geluid... zo mooi geluid had ik nog nooit gehoord... echt heel goed.. shocked 8O
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-5-2005 18:29

pietje schreef:

shocked 8O shocked 8O dat was zoooooooooooooooooooo goed geluid... zo mooi geluid had ik nog nooit gehoord... echt heel goed.. shocked 8O
Dan zou ik toch maar eens wat vaker naar speakers gaan luisteren.

Voor HiFi is Bose namelijk nou niet echt dat je zegt een kwalitatief hoogstaand merk, als je naar de prijs kijkt mischien wel, prestaties zijn daar echter bij Bose niet aan gekoppeld wink ;)

En uit een melkpakje kan nooit maar dan ook nooit een goed geluid komen, redelijk mischien maar het mooiste van de wereld is simpelweg onmogelijk wink ;) (en ja ik hoor nu mensen denken over smaak valt te twisten..... nou in dit geval niet razz :p )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
30-5-2005 18:41
Wij hebben hier thuis toch ook zo'n Bose systeempje staan en het is voor normaal TV kijken en om muziek te luisteren geweldig, hier zit overigens wel een subje bij.
Darth Crossfader
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
30-5-2005 18:59

Reind schreef:

En uit een melkpakje kan nooit maar dan ook nooit een goed geluid komen, redelijk mischien maar het mooiste van de wereld is simpelweg onmogelijk wink ;) (en ja ik hoor nu mensen denken over smaak valt te twisten..... nou in dit geval niet razz :p )
Reind, zal ik je dan een keer meenemen naar Bose Edam?
En een uitgebreide demonstraie laten horen?
In zo wel pa als in hifi opstellingen?
Ik vrees dat je dan iets genuanseerder erover denken.

Er is zelfs een boxen setje waarbij het melkpakje niet groter is dan een postzelgeroldoosje....

Maar goed, back on topic, we hebben het hier over Pa systemen van Bose.
Wat betreft Pa, is Bose idd misschien niet de goedkoopste,
maar er komt met genoeg versterking prima geluid uit, en ook als het moet, behoorlijk hard.
Zeker als je de afmetingen van de kastjes, en de inzebaarheid van de katjes erbij neemt.

Maar om nu weer eens een pre/con discussie te beïndigen;
Er zijn zat mensen die Bose niks vinden.
Prima.
Maar een flink gedeelte van die mensen zijn ook mensen die zich het niet willen/kunnen veroorloven, en daar hun afkraak op maken.
Want als het wel goed is, en je wilt er een redelijk systeempje hebben;
bestaande uit 4 topjes en twee basjes,
en twee versterkers en de cross,
moet je behoorlijk diep in de buidel tasten,
en das nou meteen het hele probleem van Bose,
het is duuuuuuur.

Maar gaan we kijken naar duurzaamheid, en betrouwbaarheid, dan durf ik te zeggen dat er maar weinig boxen zijn die naar 20 jaar gebruik nog altijd in goede staat van een dergelijk vermogen, na 20 jaar nog steeds goed te gebruiken zijn, en toch evengoed al gauw zon 300 euro per stuk op brengen......

Het foamrandjes probleem is opgelost, er worden tegenwoordig linnen randjes gebruikt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
30-5-2005 19:16
Ik heb thuis Bose Acoustimass 5 staan. Uit 1986. Dus melkpakjes met een sub. Ze zijn tot vorig najaar gebruikt door ouders voor in de huiskamer met de Hifi.

Tegenwoordig zijn ze voor mij om te oefenen. Ik ben een junk als het op kwaliteitsspullen aankomt. Ik spaar meestal door tot ik topproducten kan kopen.

Maar de speakers voor thuis staan zeer zeker niet op de lijst om vervangen te worden.

Voor gewoon muziek luisteren gebruik ik liever mijn koptelefoon. Technics RP1210DJ. Maar volgens mij klinken die dingen altijd beter dan speakers. Dan heb ik het over (goede) koptelefoons in het algemeen.
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-5-2005 20:07

Tom schreef:

Reind, zal ik je dan een keer meenemen naar Bose Edam?
En een uitgebreide demonstraie laten horen?
In zo wel pa als in hifi opstellingen?
Ik vrees dat je dan iets genuanseerder erover denken.
Heb ik al menigmaal gedaan bij staffhorst en voor hetzelfde geld koop je ook een B&W set die een behoorlijk beetje mooier klinkt.

Ik wilde in mijn huiskamer absoluut zonder twijvel een klein speaker setje die er ook nog een beetje mooi uit zou zien.... bose dus (want iets anders wat klein is en er mooi uit ziet heb je verder niet bij andere merken).
Ik ben 3 keer wezen luisteren en bij de 4é keer heb ik het hele bose verhaal maar gewoon naast me neer gelegd en ben ik naar huis gegaan met een set B&W DM 602S3 (ook voor mij nog betaalbaar en het ziet er nog redelijk uit).

Bose is leuk en heel erg mooi maar het is niet te vergelijken qua geluid met merken als Elac, B&W, Dynaudio, KEF, Quad, Infinity die allemaal in dezelfde prijsklasse zitten maar meer voor je centen terug geven. (en je toch nog een poot uit draaien).
Het is als je een beetje nadenkt ook onmogelijk om een geluid wat uit een full range kast komt denkt na te kunnen bootsen met een plastic melkpakje wat nog niet een tiende aan inhoud heeft van de boven genoemde merken.

Ik heb in mijn home theater setup de Acoustimass 5 serie op de rears gehad (kon ze voor een scheet en 2 knikkers verkrijgen) en weet dus wel degelijk hoe zoiets zou moeten klinken. Ik heb overigens de Sub er meteen tussen uit gemikt en door verkocht, ik kon namelijk horen waar ie stond omdat de sub de topjes nogal hoog af filtert (logisch met die kleine melk pakjes) en dat is uitermate irritant tijdens het kijken van een film.

Nu komen er 2 behringer monitors op de rear kanalen, nog steeds niet veel maar wel gewoon full range en dus geen veel te hoog afgefilterde sub nodig om er een fatsoenlijk geluid uit te toveren ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
30-5-2005 20:09
Over Bose als PA durf ik niets te zeggen aangezien ik het te weinig ken en geen ruzie wil met Tom wink ;)

Over Bose als hifi durf ik wel iets te zeggen.. In de serieuze hifi telt Bose gewoon absoluut niet mee en da's niet voor niets. Ik vind het in verhouding tot de prijs gewoon beroerd klinken. Definitie is ronduit slecht, oplossend vermogen is nihil om van plaatsing al helemaal niet te spreken. Direct-reflecting? M'n r*** In een goed stereobeeld hebben instrumenten de plaats zoals ze in de opname zijn bedoeld. Dit danst niet overal door de kamer heen. Resonerende kastjes van plastic met tralies die je afstraling om zeep helpen? Extra betalen voor zoiets en omdat ze agressieve dealermarketing hanteren? Echt niet!

In serieuze hifi-zaken vind je geen Bose, waar je het wel vindt en goed vindt klinken? Neem het eens mee naar huis en vergelijk met een echte speaker. (nietwaar Reind) Het opvallende van de klank in de winkel wordt nu irritant en dan is de keuze snel gemaakt voor minder dan de helft van de prijs...

Maar goed, het gaat over PA, terug naar het onderwerp.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-5-2005 20:11

Janbo schreef:

(nietwaar Reind)
Juist en ik ben nog niet eens een audio(rand deb)(f)iel wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)